SuperSzturmowiec

wczoraj jakiś 32 odstrzelił na imprezie 3 osoby.

maximilianan

@SuperSzturmowiec a potem się zabarykadował z kobietą i dwójką dzieci. Co ten Namysłów.

FoxtrotLima

@maximilianan uściślając: rozbił się B734 linii Swift wykonujący zlecenie dla DHL.

Cybulion

Jesli nie splonely to komus na leb spadlo duzo prezentow

scorcc

Ciekawe czy to te ruskie zapalniki w jakichś zabawkach czy sprzęcie. Było o tym mówione niedawno.

kaszalot

@scorcc jeżeli kacpaskie ścierwo maczało w tym łapska to trzeba te kurwy przymusowo eksportować ze zgniłego zachodu do prężnie działającej kacapii, niech tam sobie srają pod siebie w rodzinnym muchosrańsku

LondoMollari

Boeing 737-476(SF) leciał z Niemiec do Litwy nad Polską. Pochodzi z 1993 r. Jako samolot towarowy służy od dziewięciu lat.

(...)

Szef litewskiej służby wywiadowczej VSD Darius Jauniskis w rozmowie z mediami podkreślił, że nie można wykluczyć sabotażu.


@maximilianan Ruski sabotaż jest możliwy, ale 31 lat to już duży wiek dla wąskokadłubowego 737. Poczekałbym z opiniami na jakieś wyniki śledztwa.

maximilianan

@LondoMollari ja nie komentuję

kaszalot

@LondoMollari serwis samolotów jest na tyle wyśrubowany że większe zagrożenie stanowią nowe maszyny z problemami wieku dziecięcego, niż takie 30 letnie gdzie każdy jeden element takiego samolotu latał przez te 30 lat w setkach maszyn i był na bieżąco obserwowany i poprawiany

LondoMollari

@kaszalot Trochę tak, ale nie do końca.


Dla samej konstrukcji samolotów fundamentalnym problemem są cykle kompresji i dekompresji. Zmiany wysokości zmieniają ciśnienie, i powodują zmęczenie materiałów. W celu ograniczenia tego problemu samoloty w kabinie z reguły utrzymują minimalne bezpieczne dla pasażerów ciśnienie, ale cały czas różnica między ciśnieniem w kabinie a ciśnieniem atmosferycznym na zewnątrz będzie duża. Wraz z wiekiem ilość cykli rośnie, i po jakimś czasie zmęczenie materiału może decydować.


Druga sprawa - samoloty cargo nie muszą przechodzić takich samych certyfikacji jak pasażerskie. Ludzki błąd w ich obsłudze jest bardziej prawdopodobny niż w pasażerskich.


Z tego co słyszałem, w samolotach wąskokadłubowych problem kompresji-dekompresji jest bardziej odczuwalny, ale nie pamiętam skąd, wiec to może być bajka.

festiwal_otwartego_parasola

przesrane, samolot rozbija ci się na chałupie

5ccd0d9d-11c4-4e6f-bc8c-8d5f1c81d454
a2ad0f0b-1f48-4a2c-a1e4-8852d30506fb
e0424f85-8281-4d33-af7a-a72f739962f0
LondoMollari

@festiwal_otwartego_parasola Przesrane to będzie, kiedy po takim incydencie zaczniesz widzieć jakiegoś dziwnego królika w losowych miejscach.

6854c55f-25fd-44f6-9d3f-746f85b2136b
festiwal_otwartego_parasola

@LondoMollari najgorzej jak słuchając dźwięku deszczu do snu uświadomisz sobie że to dźwięk smażonych kotletów schabowych

Zaloguj się aby komentować