#inea #internet #telefon #mobile
@Gatito masz może Motorolę?
@AdelbertVonBimberstein tak, g84 5G..lol, skąd wiesz?
@Gatito bo moja Moto potrafiła zrywać wifi w losowych momentach. Soft w nich jest tragiczny, a to brzmi jak problem który miałem i którego nie rozwiązała żadna aktualizacja tylko wymiana na #xiaomilepsze .
@AdelbertVonBimberstein na innych wifi tego nie miałem, a dziewczyny tel, ten sam model, działa dobrze. Jak to wyjaśnisz?
@Gatito jestem znanym hejterem Motoroli a także jestem #nowywlascicielhejto . Nie zajmuję się natomiast zjawiskami paranormalnymi. xD
A jesteście podłączeni oboje do 5ghz?
@tomasz-frankowski
A jesteście podłączeni oboje do 5ghz?
Nawet nie wiem co to jest xd wyjaśnisz?
@Gatito zakres sieci wifi, masz dwa zakresy 2,4ghz i 5ghz. Potestuj na obu.
@Gatito routery dzisiaj mogą nadawać jednoczenie na różnych pasmach, mimo że pod zakładka WiFi widnieje tylko jedna nazwa. Nie wiem gdzie to na androidzie sprawdzic, ale gdzieś powinieneś mieć informacje o połączeniu.
U mnie było podobnie z ps5, które z jakiegoś powodu połączyło się po 2,4ghz i nie dawało rady utrzymać pelnej prędkości. Ale może być też i w drugą stronę (2,4 teoretycznie powinno zapewnić stabilniejsze połączenie przez wiele ścian)
@tomasz-frankowski ja mam tak z boxem tv ze na 5ghz krzak a na 2,4ghz trzyma stabilnie
@Cybulion a no właśnie, u mnie odwrotnie 😀
@tomasz-frankowski a to tez zalezy bo jak mu daje z fona to 5ghz bierze az milo, ale z routera providera rwie co chwile na 5ghz. Ktoregos dnia sie wkurze i poloze se kabel lanowski poprostu, ale wiesz siedze w domu od 3 msc na zwolnieniu to nie mialem kiedy XD
@Cybulion zdrowia życzę
@Cybulion ogarnę po obiedzie z tymi zakresami i dam znać
@Gatito a router swoj masz czy providera?
@Cybulion od dostawcy, INEA
@Cybulion @AdelbertVonBimberstein zrywa ciągle, szukałem sobie w tel tej częstotliwości i akurat trafiłem na to, gdy zerwało i było 2,4 a po kilku sekundach zmieniło się na 5 i zaczęło działać. Nie widzę w ustawieniach, aby ustawić 5 na stałe. Wygląda jakby sam skakał i zmieniał. Nie wiem co mogę dalej zrobić.
@Gatito a nadaje dwie osobne sieci czy jedna?
@Gatito kwestia jest w tym jak bardzo mozesz ingerowac w siec wifi - masz jakis panel obslugi routera?
@Cybulion
a nadaje dwie osobne sieci czy jedna?
Nie wiem gdzie to sprawdzić xd
kwestia jest w tym jak bardzo mozesz ingerowac w siec wifi - masz jakis panel obslugi routera?
Nic mi o tym nie wiadomo, mam apke INEA, ale tam gówno jest, można jedynie wybrać problem i zgłosić obsłudze technicznej.
Już jest lepiej bo to aktualny speed test, prędkość okej, ale zrywa co jakiś czas połączenie.
@Gatito no i klawo
@tomasz-frankowski @Cybulion @AdelbertVonBimberstein
Aktualizacja: pochwaliłem się w komentarzu, że rozwiązałem temat postępując według jakiegoś filmiku na YT i grzebiąc w ustawieniach. Niestety, za szybko. Problem powrócił, w dodatku zaczął się na identycznym modelu telefonu, który posiada również dziewczyna. Było jeszcze gorzej, nie dało się praktycznie korzystać. Na reddicie pełno wątków, że Motorole tak mają i nic nie da się zrobić, wspomniał też o tym jeden z użytkowników w moim wpisie. Trudno, zmiana telefonu. Napisałem do sklepu w którym rok temu kupiliśmy te telefony, że na mocy reklamacji i gwarancji, chcemy zwrócić do naprawy lub wymiany. W międzyczasie siedziałem na kanapie i pomyślałem, że dziwne bo na innych sieciach wifi wszystko działało. Mówię sobie, ostatnia szansa to zmobilizować dostawcę usługi internetu i niech on jeszcze sprawdzi. Dzwonię na infolinie INEA. Ponad godziny słuchania irytującej muzyki w oczekiwaniu na konsultanta. Odrazu zacząłem z grubej rury: 4 dni temu podłączony internet, gówno i nie da się korzystać, jako że umowa abonamencka podpisana zdalnie to mam 14 dni na odstąpienie od niej i albo problem zostanie rozwiązany, albo trudno. Sprawdził, że siła sygnału jest okej, a następnie rozdzielił pasma częstotliwości tak, że mi router pokazuje dwie opcje do połączenia - 2,4 GHz i 5 GHz, mówił że ustawił na sztywno tak, że nie może połączyć innego niż 5GHz. Już 24h użytkuje i chodzi petarda, wszystkie problemy znikły, a więc to nie był problem telefonu, a jednak internetu. Co więcej, protokół zabezpieczenia po ustawieniu na sztywno zmienił się z niskiego na wysoki - nie wiem czy to istotne, ale zanim ustawił na sztywno częstotliwość to było cały czas niski, zmieniła się także siła sygnału z bardzo dobrego na idealny, nawet nie wiedziałem, że jest jeszcze wyższa skala niż bdb. Także jestem zadowolony i jak widzicie, wszystko trzeba dopilnować, być może standardowo obniżają parametry, aby nie przeciążać sieci (to moja teoria), wiem że uchroniła mnie moja postawa i groźba odstąpienia od umowy, gdybym był już po okresie i z umową na określony czas to mogliby się migać.
@Gatito o tym ci mowilem od poczatku i o to pytalem, czy daje dwa zakresy czy jeden i czy na jednej sieci czy na dwoch. Ciesze sie ze problem rozwiazany
Zaloguj się aby komentować