Prototyp Wimille nr 3
Odnoszący sukcesy francuski kierowca wyścigowy Jean-Pierre Wimille (1908-1949) postanowił stworzyć samochód sportowy, który będzie nosił jego własne imię. Szkice do niego wykonał Philippe Charbonneaux (1917-1998).
Pierwszy prototyp posiadał silnik Citroëna, późniejsze – Forda V8.
Nadwozie samochodu wykonała firma Faget-Fernet. Miał centralnie umieszczony silnik i centralnie umieszczoną kierownicę. Projekt karoserii wyglądał bardzo futurystycznie i zdecydowanie wyprzedał jego czasy.
Niektóre źródła mówią o produkcji czterech prototypów, inne ośmiu.
Projekt został porzucony po tragicznej śmierci Jean-Pierre'a Wimille'a 28 stycznia 1949 roku.
Wiadomo, że istnieją co najmniej trzy prototypy tego samochodu.
Dane techniczne:
8 cylindrowy silnik Forda w układzie V o pojemności 2158 cm3.
Prototyp produkcyjny został stworzony 03: 1947.
#samochody #motoryzacja #historiamotoryzacji #ciekawostki
Odnoszący sukcesy francuski kierowca wyścigowy Jean-Pierre Wimille (1908-1949) postanowił stworzyć samochód sportowy, który będzie nosił jego własne imię. Szkice do niego wykonał Philippe Charbonneaux (1917-1998).
Pierwszy prototyp posiadał silnik Citroëna, późniejsze – Forda V8.
Nadwozie samochodu wykonała firma Faget-Fernet. Miał centralnie umieszczony silnik i centralnie umieszczoną kierownicę. Projekt karoserii wyglądał bardzo futurystycznie i zdecydowanie wyprzedał jego czasy.
Niektóre źródła mówią o produkcji czterech prototypów, inne ośmiu.
Projekt został porzucony po tragicznej śmierci Jean-Pierre'a Wimille'a 28 stycznia 1949 roku.
Wiadomo, że istnieją co najmniej trzy prototypy tego samochodu.
Dane techniczne:
8 cylindrowy silnik Forda w układzie V o pojemności 2158 cm3.
Prototyp produkcyjny został stworzony 03: 1947.
#samochody #motoryzacja #historiamotoryzacji #ciekawostki
Jeżdżąca mydelniczka. Ale bardzo ładna
Zaloguj się aby komentować