https://elektrykapradnietyka.com/wp-content/uploads/2024/07/wybuch-baterii-ebike-w-windzie.mp4
Filmik z pożaru stosunkowo małej baterii Li-Ion do roweru elektrycznego.
Był już podobny z płonącą hulajnogą, z mnóstwem samochodów.
Dlatego jak będę robił magazyn do #fotowoltaika to wybiorę starodawne kwasiaki z wózka.
źródło: https://elektrykapradnietyka.com/56181/bateria-roweru-elektrycznego-eksploduje-w-windzie-18/
@myoniwy i po Chenie. Szybka śmierć.
@em-te 28 dni to szybko? No nie powiedziałbym.
@myoniwy sądzisz, że był przytomny po tym zatruciu? Nie ma opcji.
@em-te Czytałeś artykuł?
Według doniesień lokalnych mediów mężczyzna o nazwisku Chen zmarł tragicznie[?] 28 dni później w szpitalu.
@myoniwy tak czytałem. Człowieka z takimi oparzeniami trzyma się uśpionego, albo już jest nieprzytomny - nic nie czuje. Stąd pisałem o szybkości. Rozumiem twój punkt widzenia.
@myoniwy Takie akumulatory z wózka można łatwo regenerować samemu? Bo jednorazowych tych szczelnych do samochodów się nie opłaca do tego celu, padną zanim się zwrócą.
@Johnnoosh Można wymieniać poszczególne cele, a są firmy które je regenerują.
@myoniwy Magazyny robi się na LiFePO4, nie na Li-Ion. Mają gorsze parametry od Li-Ion, ale znacznie mniejszą skłonność do pożarów. Poza tym porządnie zrobione Li-Ion też za często tego nie robią, tylko ta tania chińszczyzna w najtańszym wydaniu.
@ivaldir akurat parametry mają lepsze tylko wagę większą więc nie wprowadzaj ludzi w błąd
@StepujacyBudowlaniec które akumulatory względem których?
@Felonious_Gru Te do tamtych
Li-Ion - lepsze parametry, chętniej samozapłon (szczególnie te licho wykonane)
LiFePO4 - gorsze parametry, ale mniej się palą - z tych robi się magazyny energii
@ivaldir byłem ciekawy, które parametry mają lepsze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Felonious_Gru Zależy o który parametr ci chodzi.
@myoniwy no właśnie rozśmieszyło mnie to stwierdzenie, bo to zależy od zastosowania
@Felonious_Gru LiFePO4 - gorsza gęstość energii (mniej Wh w objętości), mniejszy prąd ładowania/rozładowania. Nie tolerują ujemnych temperatur.
rozśmieszyło
He?
@ivaldir XD. Oba te parametry nie mają znaczenia przy magazynach. Magazyn 10 kWh to mała szafeczka a większości wystarczy na całą dobę, z takiego niskonapięciowego 48 V idzie spokojnie 10kW mocy pociągnąć. Jedyną wadą LiFePO4 jest konieczność ich ładowania w dodatniej temperaturze.
@KUROT XD? Nie rozumiem użycia tego.
Przeczytaj kilka postów wyżej. Piszę o tym, że magazyny robi się na LiFePO4. Potem piszę o ich wadach wogóle. Nie odnoszę tego do magazynów.
@ivaldir właśnie dla tego XD to tak jak byś napisał ze pasat ma mały zasięg bo falkon poleci w kosmos i wroci na jednym tankowaniu i to w kilkanaście minut.
LiFePO4 w zastosowaniu jako magazyn mają lepsze parametry niż zwykłe Li-Ion tak jak passat jest lepszy do jazdy po bułki niż falkon. Posiadają większą żywotność, wiekszy możliwy stopień rozładowania, mniejsze samorozładowywanie, są lżejsze i najważniejszy parametr cena oczywiście niższa niz zwykły Li-Ion. Dodatkowo przy przegrzaniu nie wydzielają tlenu który doprowadza do reakcji jak w nagraniu w przypadku zwykłych Li-Ion.
@KUROT Brawo, pięknie opisałeś zalety. A teraz napisz czym, głównie, LiFePO4 różnią się od Li-Ion. Bo o tym pisałem.
@myoniwy chiński program kosmiczny
Zaloguj się aby komentować