@Anty_Anty Kurwa, co wy wszyscy macie z tym CPK tutaj, non stop widzę spam w tym temacie odkąd PiS przegrał wybory xD Ziemię w Baranowie se wszyscy kupiliście czy coś że wam tak zależy? xD
@MarianoaItaliano Bo mogę, nie pasuje to czarnolistuj.
Z dziadowaniem bo PiS to sobie odpuść albo idź do kuleczka różańcowego i tam narzekaj.
@Anty_Anty Nie czarnolistuje bo lubie sobie popatrzeć na różne punkty widzenia i nie zamykam się w bańkach informacyjnych ale mam podstawy twierdzić że jesteś płatnym trollem patrząc po tych wpisach o CPK które wrzucasz tu od pewnego czasu bo co drugi twój wpis jest o tym
@MarianoaItaliano to oczywiste, że kupili. Ból dupy będzie niewyobrażalny, gdy CPK postawić winnym miejscu. To jest też zwyczajnie temat polityczny. Nikt nie mówi, że PIS nic nie zrobił przez osiem lat, a mógł wszystko, ważne że te nowe psujom.
Wielu się też spasło na #CPK i teraz rozczarowanie, bo X zablokował hasztag.
@MarianoaItaliano o ja pierdole, jak od pewnego czasu jak ja praktycznie tylko w tych tematach spamuje aby zwiększyć presje spoleczną. Człowieku, przejrzyj mój profil, a założenie jest proste, ja nie mam kompleksów aby się czegokolwiek wstydzić albo czuć sie gorszy to jedno, a drugie jak cos jest opłacalne to nalezy to robić a nie dziadować i trzymać cos bo wydałem milion/ miliard bo może sie przyda, optymalizacja i zarobek.
Aby sie dobrze rozwijać trzeba mieć dobra infrastrukturę a rozwój gospodarczy prowadzi również do napieć bo inni nie lubią oddawać swoich pozycji.
@Anty_Anty Dajmy na to że liczysz że magicznie przewoźnicy przeniosą się z największego hubu Europy czyli Frankfurtu na CPK? Oni nawet nie potrafią przekonać przewoźników do latania z Radomia a ty mi mówisz że przekonają Europę żeby latała z Baranowa?
Najpierw niech wykorzystają przepustowość Łodzi, Lublina czy Radomia zmuszając lowcosty do latania stamtąd i zobaczysz ile się zrobi miejsca dla tradycyjnych linii na Okęciu I dopiero potem jak to nie wystarczy to niech się biorą się za budowanie czegoś nowego.
@MarianoaItaliano A myslisz że przewoźnicy nie licza pieniędzy? Dostawcy nie licza pieniędzy?
Temat wałkowany, zamiast mnie pytac obejrzyj jedna z debat z ostatnich miesięcy, w sumie ten temat jest omijany przez przeeciwników CPK
ps. zadziwia mnie pokochanie Radomia ale ok, powiedz mi jak chcesz bez wizy przeżucić pasażera transferowego który będąc w UE musi mieć wize.
@MarianoaItaliano
> Dajmy na to że liczysz że magicznie przewoźnicy przeniosą się z największego hubu Europy czyli Frankfurtu na CPK? Oni nawet nie potrafią przekonać przewoźników do latania z Radomia a ty mi mówisz że przekonają Europę żeby latała z
Po pierwsze nie muszą, bo to ma być lotnisko pozwalające rozwijać się LOTowi i przeniesienie połączeń już dzisiaj zapewnia rentowność lotnisku. Po drugie jeśli będą chętni na jakieś połączenie(a będą), to znajdzie się i chętny je wykonać, to jest biznes. Radom też ma potencjał i swój czas, ale ruch lotniczy dopiero w tym roku osiągnie ten sprzed pandemii. Okęcie jest w tym roku zapchane pod korek z odrzuceniem koło połowy wniosków o nowe sloty.
> CPK to projekt czysto polityczny moim zdaniem w tej formie jakiej się dyskutuje, zwłaszcza jeżeli mówi się o zamknięciu Okęcia (które ma tą przewagę dla tradycyjnych linii lotniczych że jest blisko centrum, podobnie jak np. Heathrow w Londynie i powinno pozostać jako takie lotnisko premium)
Heathrow jest 20km od centrum Londynu, a nie 7 jak Okęcie to po pierwsze. Po drugie nie porównuj lotniska obsługującego 80 mln pasażerów(więcej niż cała Polska) w metropolii mającej tyle samo mieszkańców co województwo mazowieckie i łódzkie razem wzięte.
Po trzecie dyskusja o budowie "angielskiego CPK" trwa od kilkudziesięciu lat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Thames_Hub_Airport
> Najpierw niech wykorzystają przepustowość Łodzi, Lublina czy Radomia zmuszając lowcosty do latania stamtąd i zobaczysz ile się zrobi miejsca dla tradycyjnych linii na Okęciu I dopiero potem jak to nie wystarczy to niech się biorą się za budowanie czegoś nowego.
To tak nie działa, bo żeby otworzyć połączenie na lotnisku regionalnym musi być popyt regionalny. Tym się różni hub od portu lokalnego, że agreguje pasażerów z różnych kierunków, w tym zwozi ich zza granicy. Z lokalnego lotniska polecisz zawsze tylko tam, gdzie lokalnie w promieniu kilkudziesięciu km są chętni na regularne loty.
Ile przepustowości Okęciu obecnie brakuje?
Ciekawe założenie autora wpisu, że nie uda się dochować terminu rozbudowy Okęcia, za to pewniakiem uda się oddać CPK do 2030 roku.
@Ciuplowski gówny argument to 600-tka i nikt nie potrafi odpowiedxieć na to pytanie.
@Anty_Anty , o co chodzi z "600-tka"?
@Ciuplowski ograniczenie operacji na dobe. W wawie masz miejsce aby w nocy lądowały samoloty ale nie mogą XD
W dzień też nie będa mogły gdyby dodać jakimś cudem miejsce.
@Anty_Anty, Wynika to z ograniczeń infrastruktury, przepisów, czy z czegoś innego?
@Ciuplowski Przepisów, powatarzae to jest co 2 dzień, może dlatego Lasek unika debat, nie wie jak odpowiedzieć na jedno i kluczowe pytanie.
@Anty_Anty, dzięki, a orientujesz się może, z czego ograniczenia tych przepisów wynikają? Przykładowo czy jest sposób, by zwiększyć ilość operacji w ciągu doby? Bo rozumiem, że nie jest to związane z ograniczeniami dotyczącymi limitów "na lotnisko" skoro CPK mogłoby tych operacji wykonywać więcej. Kolejna rzecz, mówi się o rozbudowie lotniska na Okęciu i zwiększeniu przepustowości, czy to nie rozwiąże problemu? Zastanawia mnie, czy są jakieś dane dotyczące tego, jaką rezerwą przepustowości i ilości operacji poniżej limitu dysponuje obecnie Okęcie i jaka jest ilość dni w roku, w których lotnisko F. Chopina operuje w okolicach 90%-100% limitu przepustowości liczby pasażerów, limitu operacji itd. Nie zgłębiałem tematu, nieco zasłyszałem z różnych źródeł i zastanawiam się, czemu złym pomysłem miałoby być skorzystanie z póki co tańszego rozwiązania (koszt ok. 2,4 mld PLN), skoro nie ma pewności, że w ogóle uda się spełnić plan inwestycyjny. Koszt CPK szacuje się, póki co na co najmniej 40 mld PLN, a nieudanych inwestycji w lotniska u nas akurat nie brakuje. Moim zdaniem, bezpieczniej skorzystać z opcji tańszej (która na siebie zarobi), bo jeżeli nie zarobi, to tym bardziej sukcesu nie będzie z CPK. Zauważyłem, że od wielu miesięcy mocno prowadzi się kampanię przekonującą, że CPK jest niezbędne, prowadzą je agencje PR, którym zapłacono by taki przekaz puszczać w świat. Swoją drogą była to jedna z przyczyn, dla których przestałem oglądać kanał na YT Good times, Bad times, gdyż podejrzewam, że materiał o CPK na tym kanale był na zamówienie i pojawił się w szczycie największej aktywności tematu dot. CPK w mediach, na portalach społecznościowych, forach, wśród influencerów. Stąd wzięła się moja powściągliwość w tym temacie, pomimo że wcześniej nie uważałem projektu za kompletnie z czapy, choć jego przepychanie wolało o lincz na ulicy. Z czasem jednak pojawiało się coraz to więcej czerwonych lampek, chociażby rozmowy, co zrobić z terenem po lotnisku Chopina i z terenami wokoło lotniska, gdy przestaną tam obowiązywać ograniczenia. Prawdziwe Eldorado dla deweloperów, którzy też włączyli się w kampanię pro CPK. Wiem, że nie przeprowadzono rzetelnych audytów, analiz i obecnie rządzący nie kwapią się, by je zrobić, takze brakuje również jednoznacznych, rzetelnych argumentów przeciw. Ja jako obywatel, podatnik, osoba w wieku produkcyjnym chciałbym zobaczyć, że pieniądze zabierane mi puli wypracowanych środków idą na sensowne inwestycje, z realnymi do osiągnięcia celami. Dość mam widoków typu lotnisko w Radomiu, elektrownia C w Ostrołęce, już nawet nie wspominam o pieniądzach, które zostały zmarnowane na wybory kopertowe, przez aferę z paliwem i Orlenem, i wielu innych...
Chciałbym się skupić jednak na inwestycjach i ich realnych do wykonania ramach. Fajnie dysponować pieniędzmi i nie brać za nie żadnej odpowiedzialności — bo co spotka polityków, jeżeli inwestycja okaże się chybiona?
CPK nie jest niemożliwe do wybudowania, bo to nie jest coś, do czego brakuje nam wiedzy czy umiejętności, problem w tym, czy i kiedy zacznie to przynosić zyski.
Pytanie, czy nie lepiej zdywersyfikować ruchu na lotniska typu Radom, Modlin, Warszawa Okęcie, Łódź a środki zainwestować w najwyższej klasy infrastrukturę drogową i kolejową?
Nie wiem, za dużo przy tym wszystkim propagandy, grup interesów, lobby, a za mało faktów, rzetelnych analiz i popartych nimi różnych wariantów przewidywań.
@Ciuplowski Zadałeś masę pytań a znajdziesz odpowiedzi na nie z jednej z większych debat m. in na didaskalia, kanał zero, kilka dni temu polsat news, dodatkowo znajdziesz tam znacznie wiecej informacji.
Ograniczenia wynikają z ograniczeń środowiskowych dlatego nie mają zastosowania tylko w okreslonych sytuacjach wyższej koniecznosci typu wojna.
Do tego dochodzi falowość ruchu lotniczego i jak na drodze korkowanie sie o okreslonej porze.
Duo-triport to a rozwiązanie typu nie rozwijamy się, nie zarabiamy na posażerach z innych krajów bo jedni potrzebowaliby wiz a drudzy co nie potrzebuja wybiora mniej problemowe połaczenia dodatkowo oddajemy oplaty za kargo tak jak do tej pory, może my eksportujemy czy importujemy ale kto inny na tym dodatkowo zarabia przez to ty masz np. gorsza słuzbe zdrowia bo nie masz dodatkowych pieniędzy.
Na koniec powiem że i Hołownia wypłamał się z niedlacpk i przeszedł do obozu takdlacpk ale wiadomo, to podoktywane jest walką o elektorat a nie kalkulacją zarobkową dla państwa, szkoda że nie to drugie ale przynajmniej jest co jest.
@Ciuplowski \
Koszt CPK szacuje się, póki co na co najmniej 40 mld PLN
Żeby wybudować CPK rząd musi wyłożyć jeszcze "tylko" 4 mld
@Pstronk Chciałeś powiedzieć, ażeby rozpocząć prace budowlane ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@Anty_Anty Część materiałów, które wymieniłeś, znam — częściowo lub w całości oglądałem (w zależności od oceny poziomu merytorycznego). To wciąż powtarza się w mediach, acz problem w tym, że to puste słowa, ładnie brzmiące, pompatycznie sformułowania, użyteczne w celach politycznych, interesach grup oraz indywiduów. Wciąż brakuje tego, o czym napisałem w swojej wypowiedzi, co nie jest wiedzą tajemną, a mianowicie — rzetelnie przeprowadzonych badań, szerokich analiz, prognoz i realnego planu wykonawczego. Bez tego, to po prostu ślepy strzał z nieznanym brakiem oszacowania ryzyka, niewiadomym rozrachunkiem szans i zagrożeń. Nie twierdzę, że projekt należy porzucić, że jest bezsensowny, ale uważam, że jest nawet nierozpoczęty, zważywszy na brak elementarnego przygotowania. Żeby móc to poprzeć, jako obywatel muszę mieć wiedzę, pewność, dopóty ktoś będzie próbował pytać mnie o zdanie, do czegoś przekonywać, bez tego nie ma szans, abym choćby w myślach powiedział "tak".
@Ciuplowski w tym roku Okęcie w sezonie odrzuciło w pierwszym terminie 50% nowych wniosków o sloty, a w drugim po przesunieciach zdaje się 30%. Podstawowym ograniczeniem Okęcia obok wyżej wspomnianych środowiskowych jest brak przepustowości pasów startowych, gdzie można jak dobrze pamiętam fizycznie wykonać 45 operacji na godzinę. Łatwo policzyć, że wychodzi z tego 810 operacji poza ciszą nocną, co jeśli jakimś cudem uda się podnieść limity środowiskowe będzie absolutnym maksem przepustowości lotniska. Mówimy zatem o obsłużeniu poniżej 30 mln pasażerów. Tu jest prognoza ULC z grudnia 2023
Jeśli chodzi o raporty i analizy zapraszam na https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/baza-wiedzy i https://bit.ly/raportyCPK
Oddać CPK w 2030 XDDDD
Wilk pijany?
@starszy_mechanik trochę za późno fakt ale mamy niestety ludzi którzy twierdzą że np. takie drogi w cieżkich warunkach można wybudować którcej i taniej niż na płaskiej, stabilnej przestrzeni i w sumie tak budujemy drogi do dziś XD
@Anty_Anty Mordeczko, odbieram dziś swoją elektryczną Izerę i zapierdalam do Baranowa wkopać kamień węgielny. A nie czekaj... xD
https://przemyslprzyszlosci.gov.pl/produkcja-polskiej-izery-zaplanowana-na-2023-rok/
@Donald_Tusk i pojedziesz po drodze lepszej i tańszej niż droga w alpach
@starszy_mechanik Oddać CPK w 2030 xD xD xD
Oddać rozbudowę Okęcia do 2029 xD xD xD xD xD xD xD
Zaloguj się aby komentować