Nowy aparat już wybrany, Canon R8, czas na pełną klatkę.
Ale, jeśli chodzi o obiektywy mam dylemat.
Początkowo chciałem postawić na niedrogie i chwalone 16mm 2.8 i 35mm 1.8. Czyli stałki, tak jak lubię.
Tylko jak porównałem sobie zdjęcia z tej 16-tki i 24-105 4.0 które zrobilemto nie da się ukryć że w tym drugim przypadku obraz żyleta, ostry jak lubię.
Canon ma zooma 14-35 f4, trochę poza budżetem i jestem w kropce. Z kolei stałka 35mm też w cenie dla profesjonalistów.
Wszelkie pomysły i inspiracje na pewno mi pomogą
#fotografia #canon
Korzystam z RF 24-105 4.0 w zestawie z Canonem RP i bardzo zadowolony, choć mam to głównie do zastosowań amatorskich.
Kiedy porównujesz ostrość, to rozumiem, że dla wszystkich obiektywów na tej samej przesłonie?
Generalnie brakuje info o tym, co chcesz fotografować.
Z przedstawionych powyższych to bym kombinował, żeby wysupłać na 14-35, który z okładem pokrywa założone przez Ciebie długości i przy tym daje sporo swobody, bo to jednak zoom, a na krótkich ogniskowych każdy milimetr dużo zmienia w kadrze.
Różnica w cenie zestawu jak patrzę wychodzi 11 vs 9k, więc nie tak znów dużo, z drugiej strony jeżeli potrzebujesz światła 1.8/2.8, to też nie ma o czym dyskutować. Ale generalnie to wróżę z fusów, bo nie wiemy, co chcesz fotografować.
@slawek-borowy a jedna działka przysłony w przód/tył ma znaczenie? Generalnie robiłem na podobnych ale ręki sobie nie dam uciąć.
Światła 1.8-2.8 nie potrzebuję, głównie architektura/krajobrazy.
@jedzczarnekoty między f1.8 a f4, jeśli dobrze patrzę, to wychodzi mi tak 6x dłuższy czas naświetlania, to jest poważna różnica.
Duża przesłona pozwala wpuścić więcej światła, co się przydaje w trudnych warunkach gdzie go brakuje, albo jak potrzebujesz krótkie czasy bo np. obiekty się poruszają, albo jak chcesz portretować i mieć małą głębię ostrości.
Architektura/krajobraz prawie w ogóle powyższych nie potrzebują, o ile oczywiście nie ma to być jakiś wyraz artystyczny. Do takich zadań bazowo f4 będzie zupełnie OK, zwłaszcza że pełna klatka pozwoli podnieść ISO, ale i tak główny sprzymierzeniec w tych zadaniach to po prostu statyw
W tych zadaniach prawie na pewno przyda się szeroki kąt, różnica między 14 i 16 mm nie jest duża, ale zauważalna. Z drugiej strony powinieneś poszukać testów ostrości wszystkich wymienionych obiektywów, tak na f8-f13. Podejrzewam, że wszystkie wypadną dobrze, ale warto się upewnić, że nie będzie problemów.
Tak od strzała, to wciąż bym kombinował żeby do tych tematów, wziąć zoom 14-35, z drugiej strony te dwie stałki też zrobią robotę, choć pewnie nieco częściej trzeba tu będzie kadrować nogami
Jeśli masz kasę to zoomy są wygodniejsze. Wiadomo, że stałki w syntetycznych testach wypadną z reguły lepiej, ale wygoda się liczy bardziej.
@jedzczarnekoty Czemu Canon skoro to zamknięty ekosystem, a myślisz o rozsądnych cenowo szkłach?
@CheemsFBI nie potrafię tego opisać ale pasują mi fotki z Canona. Czy to zasługa matrycy czy procesora, pewnie i jedno i drugie. Miałem podejście do Nikona, Sony, mam też Fuji - same szkła to jednak za mało a system się powoli otwiera. Ale i z tego co jest mam w czym wybrać pod moje potrzeby. Cena, no cóż. Powoli się uda.
@jedzczarnekoty Trochę rozumiem. Kolory w Canonie zawsze były top1, ale pożegnałem markę przez szkła.
@jedzczarnekoty @CheemsFBI Też mam Canona, też przez kolory, też nie polecam nikomu, bierzcie Sony
Obiektyw jak chcesz w budżecie to kup przejściówkę na EF i bzikaj. Używany też RF 35mm (mam, chyba mogę Ci sprzedać) i nifty fifty dają radę
@Orzech ten Canon to jest jakiś przebłysk geniuszu, albo nie wiem co
@jedzczarnekoty nie wiem jak na Canonie albe pod Sony mam do wyboru szkla od Sigmy i sobie chwale, Tamron ma tez dobry stosunek ceny do jakosci, jesli sa pod Canona.
@3t3r Canon ma opatentowany bagnet RF i zamknął swój system. Viltrox i Samyang wypuścili stałki z AF, ale zaraz wycofali po groźbie pozwu. Podobno ma być opcja wykupienia licencji od Canona, żeby robić pod niego szkła. XD
@CheemsFBI niech gina
@CheemsFBI coś pęka bo są zapowiedziane Sigmy, ale pod APS-C. Zobaczymy co dalej.
@3t3r no właśnie dotychczas tak wybierałem aparaty. A tu się okazuje że kluczem są kolory. Sony E jest niezaprzeczalnie systemem o największych możliwościach, ale jakieś nie takie te zdjęcia. Wiadomo, czy może prawie wszystko można później obrobić ale ograniczam się do podstawowej obróbki, RAWów prawie nie używam, Fuji rozleniwił.
Zaloguj się aby komentować