#niepoprawnetoledo #samochody #motoryzacja #diy
Tym razem zająłem się dodatkowymi przekaźnikami - przerobiłem przekaźnik od ESP pod pasujący do nadstawki uchwyt. Przekaźnik od dziennych przepiąłem pod dedykowany przy włączniku świateł pin. Nie wiem czy wiecie, ale w ELSIe jest schemat świateł dziennych do 1M. Co prawda są rozwiązane totalnie z dupy, bo na pozycji 0 świecą się mijania i pozycje, czyli dokładnie tak jakby to włączyć włącznikiem, ale dedykowane wyjście można zamiast tego elegancko podpiąć pod cewkę przekaźnika, co też zrobiłem. Przy okazji przeróbki zdecydowałem się dorobić dwa przekaźniki do świateł mijania. Sygnał z włącznika zamiast do bezpieczników 18 i 19 idzie teraz do dwóch przekaźników i zamyka ich cewki podając prąd przez bezpieczniki dalej do światła lewego i prawego. Takie rozwiązanie odciąży styki włącznika świateł. Wykorzystałem do tego idealnie pasującą podstawę z przekaźnika wycieraczek, która jest uchwytem na dwa przekaźniki. Światła w 1M zaprojektowane są po taniości, ale wypala się przez to włącznik. Jest to też przygotowanie pod włącznik z A3, który już kiedyś pokazywałem i który wpadnie w późniejszym czasie.
Po przeróbce podpiąłem wszystkie masy i sprawdziłem z ciekawości przerobione poduszki - jest ok. Trzeba tylko podpiąć lampkę bo wykrywa jej błąd i będzie ok.
Tym razem zająłem się dodatkowymi przekaźnikami - przerobiłem przekaźnik od ESP pod pasujący do nadstawki uchwyt. Przekaźnik od dziennych przepiąłem pod dedykowany przy włączniku świateł pin. Nie wiem czy wiecie, ale w ELSIe jest schemat świateł dziennych do 1M. Co prawda są rozwiązane totalnie z dupy, bo na pozycji 0 świecą się mijania i pozycje, czyli dokładnie tak jakby to włączyć włącznikiem, ale dedykowane wyjście można zamiast tego elegancko podpiąć pod cewkę przekaźnika, co też zrobiłem. Przy okazji przeróbki zdecydowałem się dorobić dwa przekaźniki do świateł mijania. Sygnał z włącznika zamiast do bezpieczników 18 i 19 idzie teraz do dwóch przekaźników i zamyka ich cewki podając prąd przez bezpieczniki dalej do światła lewego i prawego. Takie rozwiązanie odciąży styki włącznika świateł. Wykorzystałem do tego idealnie pasującą podstawę z przekaźnika wycieraczek, która jest uchwytem na dwa przekaźniki. Światła w 1M zaprojektowane są po taniości, ale wypala się przez to włącznik. Jest to też przygotowanie pod włącznik z A3, który już kiedyś pokazywałem i który wpadnie w późniejszym czasie.
Po przeróbce podpiąłem wszystkie masy i sprawdziłem z ciekawości przerobione poduszki - jest ok. Trzeba tylko podpiąć lampkę bo wykrywa jej błąd i będzie ok.
@PanNiepoprawny elegancko!
@PanNiepoprawny przeróbka włącznika świateł to świetny pomysł praktycznie w każdym samochodzie. Skrócenie obwodu to mniejsze straty prądowe na kablach i polepszenie święcenia żarówek w reflektorach
@Yes_Man obwód to rzekłbym że się nawet wydłużył patrząc rozmieszczenie źródeł i celów.
@PanNiepoprawny ale ominąłeś wyłącznik więc zawsze coś. Ja to robię wcten sposób że żarówki w reflektorach są zasilanie z akumulatora przez przekaźnik grubszym kablem. Przekaźnik (cewka) jest załączana przez włącznik świateł. Różnica na tych samych żarówkach przed i po modyfikacji jest widoczna gołym okiem
@Yes_Man ja wjeżdżam z kenonem, ale sprawdzę na zwykłych lampach
Zaloguj się aby komentować