"Nie mniejszy, ale lepszy". Rząd Tuska musiał oderwać projekt CPK od PiS-u [OPINIA]

"Nie mniejszy, ale lepszy". Rząd Tuska musiał oderwać projekt CPK od PiS-u [OPINIA]

www.money.pl
Z dużej chmury mały deszcz - ogłoszone zmiany w projekcie CPK nie wydają się aż takie rewolucyjne. Zostaje i lotnisko w Baranowie, i szybka kolej w całym kraju. Na taką decyzję premiera trzeba było czekać pół roku. Tyle zajęło "oswojenie" elektoratu KO z tym, że warto kontynuować CPK. A może wystarczyłoby nie drażnić go przed wyborami?
libertarianin userbar

Komentarze (15)

kodyak

Bardzo proszę zaklepac nazwę Okęcie albo lotnisko im Fryderyka Chopina bo jak PiS wróci do władzy to zaraz będzie to lotnisko im Jarosława Kaczyńskiego.


A z drugiej strony obawiam się patrząc na kolei i jej plany że chuja z tego wyjdzie, ale zobaczymy. Może zmodyfikują ten poroniony pomysł zatrzymywania się wszystkiego na lotnisku

Bipalium_kewense

@kodyak A nie jest już zaklepana nazwa „im. Solidarności”?

kodyak

@Bipalium_kewense nie wiem wszystko byleby nie karakan

Haramb3

@kodyak to powinno być lotnisko im. Adama Małysza.


Raz, że nikt nie będzie miał jaj, żeby to zmienić, a dwa – Adaś dużo latał.

tyle_slow

@kodyak ale to wiesz ze pociagi NIE MUSZA zatrzymywac sie na tym lotnisku i pewnie gdyby mialy inny cel to by jechaly obok?


Teraz tusk utrzymuje zaborcza dyskryminację wiele regionów Polski.

kodyak

@tyle_slow niby tak ale w planach aktualnych było że będą korzystać z tych samych linii przejazdowych czyli wygląda ze będą jeździć przez wsie gdzie i tak trzeba ograniczyć prędkość czyli że szybkie prędkości to będą tylko na papierze być może na moment.


Po drugie byc może dojdzie do kolejnego kuriozum. Skoro nadal mają korzystać z linii aktualnych to podejrzewam że pociągi na lotnisko będą miały pierwszeństwo co może spowodować że w jakiś wioskach ludzie będą się przesiadać do innych z tych na lotnisko bo nikt średnio rocznie jeździ na lotnisko tylko do miasta a chce to zrobić szybko.


Oby się to zmieniło i naprawdę budowali kolei intercity a nie poronione pomysły wykorzystania starych trakcji

Opornik

Nie mogę przeczytać bo mi reklamy skaczą w górę i w dół. Czy dobrze się domyślam? Chcieli uwalić CPK ale nie pykło, więc teraz będą kłamać że wcale nie chcieli?

Nie był by to pierwszy raz gdy Tusk kłamie bezczelnie i ordynarnie, a ludzie to łykają, nie gorzej niż beton PiSu kłamstwa Kaczyńskiego.

libertarianin

@Opornik odwrotnie, nie chcieli uwalić ale nie wiedzieli co ludzie chcą pod wybory, po wyborach robią jak trzeba i zostawiają prawie tak samo - z jakimiś drobnymi cięciami.


W sumie to mówili że tak zrobią, plan był na weryfikację zakresu i przycięcie gdzie mógł ktoś w chuja walic i kraść pieniądze lub jakieś bezsensowne elementy były.

Opornik

@libertarianin Jasne, nie chcieli. Tak samo jak po przegranych wyborach Tusk ordynarnie łgał że "PiS ukradł im 500+", kłamstwa tak gigantyczne że dech zapiera.

Żelazny elektorat PO to tacy sami debile jak żelazny elektorat PiSu.

DiscoKhan

@Opornik na Polski net to polecam Operę z "Reader Mode". Poza wiekssumi obrazami i tekstem nic wiecej strona nie pokazuje.

Opornik

@DiscoKhan Nie, to uBlock mi znowu rozpierdala strony, co jakiś czas muszę robić clean install bo z czasem zaczyna co raz bardziej je rozwalać.

Bojowy_Agrest

@Opornik a jakie masz filtry? Standardowy zestaw? Sam siedzę na AdGuardzie zainstalowanym na poziomie systemu i śmiga elegacko. Mam wszystkie listy (w tym customowe) dla różnych przeglądarek w jednym miejscu i po prostu działa. Poledzam.


@DiscoKhan dodatek Reader View do Chrome też jest spoko.

tyle_slow

@Opornik chcieli uwslic ale nie pyklo, teraz obiecuja i opóźniają realizacje, więc być może nadal czeka nas zacofanie...

sierzant_armii_12_malp

Po pierwsze primo. Szlak kolejowy ze Szczecina do Warszawy modernizują już chyba z 20 lat i końca nie widać. Pendolino niby zaczęło w Polsce jeździć, ale nie do mojego miasta - stolicy województwa, siódmego na liście najludniejszych miast w Polsce.


Ergo: walić polskie szybkie koleje, ten naród jeszcze do nich nie dorósł; jak kiedyś dojdzie do władzy ktoś rozsądny, to będzie można do pomysłu wrócić.


Po drugie primo. Nie będę dojeżdżał 500 km ciapągiem na lotnisko, nie ma mowy. I absolutnie nie jestem w tym poglądzie odosobniony.


Ergo: jak warszawka chce, to niech sobie buduje lotnisko - ale z własnych pieniędzy, nam na tunel do Świnoujścia rząd kasy nie dał.

Bipalium_kewense

@sierzant_armii_12_malp Bo tak to właśnie jest, że najważniejszy jest zwykły, normalny transport i jego dostępność. Koleje nie muszą być superszybkie - wystarczy, by były „tak normalnie” szybkie, ale docierały do jak największej liczby miejscowości oraz żeby były niezawodne (czyli z zadbanym taborem i infrastrukturą). Co z tego, że w jakimś autorytarnym kraju jak np. Chiny czy Uzbekistan budują szybką kolej, jeśli na wsi w ruchu są nadal furmanki. Podejście „lewicowe” to równy rozwój całego kraju i walka z wykluczeniem komunikacyjnym począwszy od najniższego szczebla. Czyli duża liczba małych, „nudnych” projektów realnie podnoszących poziom życia ludzi. Podejście „prawicowe” to uderzanie w dumę narodową i wielkie projekty na pokaz: „Niech Niemcy widzą i zazdroszczą, hehehe”, które to projekty mają służyć przykryciu realnych problemów ludzi. Co ciekawe, projekt CPK łączył w sobie oba te podejścia, że szprychami kolejowymi właśnie jako elementem „lewicowym”. Przy czym akurat ten element był najbardziej problematyczny, bo podeszli do niego z iście „prawicową” megalomanią, kreśląc kreski na mapie jak popadnie i przedstawiając to jako Ważną Narodową Sprawę.

Zaloguj się aby komentować