Komentarze (15)
Bardzo proszę zaklepac nazwę Okęcie albo lotnisko im Fryderyka Chopina bo jak PiS wróci do władzy to zaraz będzie to lotnisko im Jarosława Kaczyńskiego.
A z drugiej strony obawiam się patrząc na kolei i jej plany że chuja z tego wyjdzie, ale zobaczymy. Może zmodyfikują ten poroniony pomysł zatrzymywania się wszystkiego na lotnisku
@kodyak A nie jest już zaklepana nazwa „im. Solidarności”?
@Bipalium_kewense nie wiem wszystko byleby nie karakan
@kodyak to powinno być lotnisko im. Adama Małysza.
Raz, że nikt nie będzie miał jaj, żeby to zmienić, a dwa – Adaś dużo latał.
@kodyak ale to wiesz ze pociagi NIE MUSZA zatrzymywac sie na tym lotnisku i pewnie gdyby mialy inny cel to by jechaly obok?
Teraz tusk utrzymuje zaborcza dyskryminację wiele regionów Polski.
@tyle_slow niby tak ale w planach aktualnych było że będą korzystać z tych samych linii przejazdowych czyli wygląda ze będą jeździć przez wsie gdzie i tak trzeba ograniczyć prędkość czyli że szybkie prędkości to będą tylko na papierze być może na moment.
Po drugie byc może dojdzie do kolejnego kuriozum. Skoro nadal mają korzystać z linii aktualnych to podejrzewam że pociągi na lotnisko będą miały pierwszeństwo co może spowodować że w jakiś wioskach ludzie będą się przesiadać do innych z tych na lotnisko bo nikt średnio rocznie jeździ na lotnisko tylko do miasta a chce to zrobić szybko.
Oby się to zmieniło i naprawdę budowali kolei intercity a nie poronione pomysły wykorzystania starych trakcji
Nie mogę przeczytać bo mi reklamy skaczą w górę i w dół. Czy dobrze się domyślam? Chcieli uwalić CPK ale nie pykło, więc teraz będą kłamać że wcale nie chcieli?
Nie był by to pierwszy raz gdy Tusk kłamie bezczelnie i ordynarnie, a ludzie to łykają, nie gorzej niż beton PiSu kłamstwa Kaczyńskiego.
@Opornik odwrotnie, nie chcieli uwalić ale nie wiedzieli co ludzie chcą pod wybory, po wyborach robią jak trzeba i zostawiają prawie tak samo - z jakimiś drobnymi cięciami.
W sumie to mówili że tak zrobią, plan był na weryfikację zakresu i przycięcie gdzie mógł ktoś w chuja walic i kraść pieniądze lub jakieś bezsensowne elementy były.
@libertarianin Jasne, nie chcieli. Tak samo jak po przegranych wyborach Tusk ordynarnie łgał że "PiS ukradł im 500+", kłamstwa tak gigantyczne że dech zapiera.
Żelazny elektorat PO to tacy sami debile jak żelazny elektorat PiSu.
@Opornik na Polski net to polecam Operę z "Reader Mode". Poza wiekssumi obrazami i tekstem nic wiecej strona nie pokazuje.
@DiscoKhan Nie, to uBlock mi znowu rozpierdala strony, co jakiś czas muszę robić clean install bo z czasem zaczyna co raz bardziej je rozwalać.
@Opornik a jakie masz filtry? Standardowy zestaw? Sam siedzę na AdGuardzie zainstalowanym na poziomie systemu i śmiga elegacko. Mam wszystkie listy (w tym customowe) dla różnych przeglądarek w jednym miejscu i po prostu działa. Poledzam.
@DiscoKhan dodatek Reader View do Chrome też jest spoko.
@Opornik chcieli uwslic ale nie pyklo, teraz obiecuja i opóźniają realizacje, więc być może nadal czeka nas zacofanie...
Po pierwsze primo. Szlak kolejowy ze Szczecina do Warszawy modernizują już chyba z 20 lat i końca nie widać. Pendolino niby zaczęło w Polsce jeździć, ale nie do mojego miasta - stolicy województwa, siódmego na liście najludniejszych miast w Polsce.
Ergo: walić polskie szybkie koleje, ten naród jeszcze do nich nie dorósł; jak kiedyś dojdzie do władzy ktoś rozsądny, to będzie można do pomysłu wrócić.
Po drugie primo. Nie będę dojeżdżał 500 km ciapągiem na lotnisko, nie ma mowy. I absolutnie nie jestem w tym poglądzie odosobniony.
Ergo: jak warszawka chce, to niech sobie buduje lotnisko - ale z własnych pieniędzy, nam na tunel do Świnoujścia rząd kasy nie dał.
@sierzant_armii_12_malp Bo tak to właśnie jest, że najważniejszy jest zwykły, normalny transport i jego dostępność. Koleje nie muszą być superszybkie - wystarczy, by były „tak normalnie” szybkie, ale docierały do jak największej liczby miejscowości oraz żeby były niezawodne (czyli z zadbanym taborem i infrastrukturą). Co z tego, że w jakimś autorytarnym kraju jak np. Chiny czy Uzbekistan budują szybką kolej, jeśli na wsi w ruchu są nadal furmanki. Podejście „lewicowe” to równy rozwój całego kraju i walka z wykluczeniem komunikacyjnym począwszy od najniższego szczebla. Czyli duża liczba małych, „nudnych” projektów realnie podnoszących poziom życia ludzi. Podejście „prawicowe” to uderzanie w dumę narodową i wielkie projekty na pokaz: „Niech Niemcy widzą i zazdroszczą, hehehe”, które to projekty mają służyć przykryciu realnych problemów ludzi. Co ciekawe, projekt CPK łączył w sobie oba te podejścia, że szprychami kolejowymi właśnie jako elementem „lewicowym”. Przy czym akurat ten element był najbardziej problematyczny, bo podeszli do niego z iście „prawicową” megalomanią, kreśląc kreski na mapie jak popadnie i przedstawiając to jako Ważną Narodową Sprawę.
Zaloguj się aby komentować