Nie jestem jakimś znawcą motoryzacji, ale powiedzcie tomki czy mój starszy ma racje twierdząc, że nie powinno sie samochodu zostawiać zaparkowanego w garażu na ręcznym, bo jak on twierdzi hamulec ręczny wtedy die zużywa, tylko powinno podstawiać sie pod tylne koła jakąś cegłe czy coś tego typu w celu unieruchomienia pojazdu? Nie chce wyjść później na idiote i powtórzyć to gdzieś dlatego wole sie upewnić czy to prawda

#pytanie #samochody
Aksal89

ale co się niby zużywa? jedyne problemy jakie miałem, to w starym Citroenie zimą woda dostawała się do pancerza linki od ręcznego i potrafiła zamarznąć, jak się zaciągnęło ręczny. Poza takimi ekstremalnymi przypadkami - ręczny jest od tego, żeby go używać do zabezpieczenia auta. Chociaż w garażu śmiało wystarczy zostawić na biegu i to wszystko.

LukB

@Aksal89 Czy pierdoli głupoty? ¯\_(ツ)_/¯

dolchus

@LukB Precyzyjnie to podsumowałeś szanowny. Tak jak ze wszystkim a nawet z penisem - ma funkcję używania więc używasz ale z umiarem to się nie zepsuje :D

LukB

@dolchus A jak sie zepsuje?

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Lubiepatrzec

@LukB jak stawiasz na rok to tak a jak jeździsz w miarę często to nawet należy używać ręcznego bo się zapiecze i będzie kibel. W każdym razie mechanik kazał mi używać ręcznego jak najczęściej.

KierownikW10

@LukB twój rodzic się myli. Właśnie brak używania ręcznego sprawia, że hamulec się zapieka i później nie działa prawidłowo wtedy, gdy naprawdę jest potrzebny.


Na płaskiej powierzchni możesz auto zostawiać na jedynce lub wstecznym, ale od czasu do czasu warto zaciągnąć ręczny, żeby się nie zapiekł.


Wstawianie cegieł pod koła jest praktykowane przez grzybów, którzy swoje nawyki motoryzacyjne zbudowali na Syrenach i Maluchach. Bezsensowne przy współczesnych autach.

jajkosadzone

Slyszalem tylko,zeby w zimie recznego nie uzywac,ale zeby w ten sposob?

Pierwsze slysze

MarianoaItaliano

@LukB To są takie same rewelacje z PRL jak wrzucanie luzu przy jeździe z górki albo jazda w stylu rozpędzamy sie do 50km/h i puszczamy gaz, spada do 30 to się znowu rozpędzamy do 50 - nawyki kierowców PKS

LukB

@MarianoaItaliano A to dobre dla skrzyni biegów i ogólnie samochodu jak mu wrzuce luz jadąc z górki?

MarianoaItaliano

@LukB Nie, bo skrzynia wtedy na luzie nie jest smarowana i może się zatrzeć - ale w PRL i tak dostawali nowy autobus co 5 lat więc to było bez różnicy Liczyła się oszczędność paliwa

Nemrod

@LukB Przede wszystkim współczesne samochody nie zużywają paliwa hamując silnikiem, natomiast jadąc na luzie już tak. Druga sprawa to bezpieczeństwo - lepiej zawsze mieć możliwość dodania gazu w dowolnym momencie.

Odczuwam_Dysonans

@MarianoaItaliano skrzyni nic nie będzie - choinka i tak się kręci napędzana półosią/wałem. Toczenie się na luzie ma inne pochodzenie - dwusuwy zacierały się podczas hamowania silnikiem, nie mając smarowania, olej był dostarczany z paliwem. W większości czterosuwów, przynajmniej na wtrysku bo z gaźnikami to też różnie bywało, mamy tzw. cutoff jak @Nemrod wspomniał, powyżej ~1500 obrotów silnik nie zużywa paliwa, plus mamy większą kontrolę nad samochodem, nie zużywamy zbędnie paliwa, same zalety

Erebus

@Odczuwam_Dysonans "skrzynia wtedy na luzie nie jest smarowana i może się zatrzeć" jak żyję to czegoś takiego nie słyszałem.

a z gaźnikiem w maluchu jak jest hamując silnikiem?

Odczuwam_Dysonans

@Erebus to może być pomyłka wynikająca z pomyleniem z automatem - tam pompa nie będzie pracować jak wbijemy z drive'a, dlatego np. na światłach nie powinniśmy przebijać na parking.

W większości gaźników, poza ich erą schyłkową gdzie czasem występowały zawory odcinające, przy hamowaniu silnikiem wytwarzane podciśnienie i tak wymusi podawanie paliwa - jednak stosunkowo niskie, no bo przepustnica jest zamknięta więc i wartość podciśnienia nie jest wysoka.

Erebus

@Odczuwam_Dysonans a mi mechanik mówił, że to nie przeszkadza. w instrukcji jest napisane, że na krótkim postoju wrzuca się N.

oczywiście na światłach nie ma sensu

Odczuwam_Dysonans

@Erebus no jak się nie kręci to można, wiadomo, jak stajesz to jest to prawidłowe.

LukB

@MarianoaItaliano Ta oszczędność paliwa, a skrzynia do wymiany, także wychodzisz jak zabłocki na mydle ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Lubiepatrzec

@LukB jako ciekawostkę dodam, ze mój ojciec też taki mądry był i nigdy nie używał ręcznego i jak w końcu go użył to się zjebało i musiał jechać do mechanika a ja używam ręcznego przy każdym postoju i wszystko mi działa idealnie.

aarahon

@LukB teoria mówi że faktycznie linki ręcznego mogą bardziej się zużywać - wyciągać. No i wilgoć z powietrza inaczej atakuje tarcze hamulcowe więc może powodować to bicie podczas hamowania. ALE to wszystko brałbym pod uwagę jeśli auto stoi dłużej niż trzy dni w tym garażu.

dolchus

@aarahon kolejny mędrzec z radami z PRLu xD Majster wszystko się zużywa nawet twoje stawy w dłoniach kiedy pisałeś ten komentarz xD A reczny jest po to żeby go używać żeby auto się nie stoczyło na kota kiedy najebany opierasz się o auto nawet w garażu....

aarahon

A reczny jest po to żeby go używać


@dolchus tak samo jak i obrotomierz ale jeżdżąc ciągle dieslem w zakresie 3500 - 4000 rpm to nie dobijemy nawet do 100k km.

dolchus

@aarahon tyłka też nie podcierasz do końca bo się zużywa od tarcia? 😂 😂

aarahon

@dolchus i wychodzi z ciebie ignorant, gdybyś nie wagarował pijąc tanie jabole to byś wiedział że ludzkie tkanki się regenerują i nijak nie pasują do mechaniki w której wszelkie gotowe powłoki się myje a nie wyciera...

dolchus

@aarahon no po tym argumencie to już mat, nie mam jak odpowiedzieć. A bicie to tak, może powodować ale właśnie pisanie takich komentarzy jak twoje (zwłaszcza mocne bicie przez rodziców w dzieciństwie) i jak po tobie widać jednak nie zawsze tkanki się regenerują zwłaszcza istota szara. ELO

aarahon

@dolchus no widzisz, chciałeś rzeczowej dyskusji a reprezentujesz identyczny poziom co ojca opa xD Nie ważna jest prawda tylko ważne są twoje przekonania. Kiedy kończą się argumenty przechodzisz do obrażania rozmówcy. Pewnie cię twoi starzy nie bili bo byłeś idealnym przykładem homosowietusa wyhodowanego w prlu xD Ile z fabryki nakradłeś z ojcem, co? xD

Nemrod

Każdy kij ma dwa końce - mój brat oduczył się tego idiotycznego zaciągania ręcznego nawet na najbardziej płaskim parkingu, gdy mu zimą zamarznął. Zawsze parkuję na biegu, ręcznego używam, gdy dodatkowo jest pochylony teren.

Odczuwam_Dysonans

@LukB lepiej nie zostawiać tam, gdzie nie musisz - w większości układów masz linki, które z wiekiem się wyciągają i nie ma co przyspieszać ich zużycia, do tego jeśli auto ma bębny, to ręczny będzie miał tendencję do przymarzania w zimie, jeśli tarcze to niby mniej, ale też może się "skleić" klocek do tarczy i zostanie po tym ślad.

Z drugiej strony ręczny jest po to, żeby z niego korzystać więc też nie ma co popadać w paranoję. Na równym zostawić na biegu/P, na spadku zaciągnąć ręczny, klocek też nie zaszkodzi ale jeśli musiałbym podkładać klocek w miejscu gdzie parkuje to pewnie ręczny też bym zaciągał. Jak jest sprawny to nie trzeba też go zaciągać do ostatniego ząbka, na siłę. Wymiana linek w niektórych przypadkach bywa naprawdę upierdliwa, no ale też linki nie wyciągają się po 3 latach nawet jakby ktoś zaciągał ręczny codziennie - oczywiście dzisiaj mamy też inne układy, auta same zaciągają sobie ręczny po zaparkowaniu i tam już nie ma linek, itp itd. Ale co do zasady jak jest zbędny, to go nie zaciągam.

Toarddd

@LukB Ja zawsze zostawiam na ręcznym czy to zima czy lato i nigdy się nic nie stało, oczywiście jeśli się samochód używa bo jeśli stoi nie używany cały miesiąc to wtedy lepiej jednak na biegu żeby się ręczny nie zapiekł.

globalbus

@LukB ja zwykle zostawiałem na biegu, bo większość aut, którymi jeździłem ręczny nie za bardzo działał.

Odkąd jednak mam bąbelka, to staram się zawsze zaciągać. Wybić bieg nie jest tak trudno, a staczający się samochód to mało ciekawa perspektywa.

Erebus

@LukB manual się zostawia na biegu, a automat zawsze na ręcznym. w zimie też.

_Maniek_

@LukB jak zostawisz jakiegoś koreańca na zaciągniętym ręcznym na 2 tygodnie to potem masz heble do roboty po to qónwno tak rdzewieje i się zapieka że koła nie ruszysz. Kia ceed 2008 oryginalne tarcze i klocki nie polecam.

LukB

@Maniek Tomek @Erebus rzeczowo to wytłumaczył ¯\_(ツ)_/¯ manual na jedynce, a automat na ręcznym

LukB

@Maniek A tak swoja droga zawsze mi sie podobała ta kia creed ( ͡° ͜ʖ ͡°) znajomy z roboty ma i w sumie nie narzeka, ale chyba tez cos mi dzwoni, ze sie zawsze skarzyl na te hamulce

¯\_(ツ)_/¯ a np w peugotach podobno często wysiada ta cała belka między kołami nie wiem czy to prawda no i elektronika jak w kazdym francuzkim aucie ponoć ¯\_(ツ)_/¯

LukB

@Maniek W BMW nie montuja kierunkowzkazów #pdk ( ͡° ͜ʖ ͡°)

_Maniek_

@LukB kia sama w sobie spoko. Po tylu latach w rodzinie jeszcze jeździ. Silnik pancerny bym powiedział (benzyna). Ale bolączki to właśnie hamulce (o ile auto stoi częściej niż jeździ) i stuki w zawieszeniu. Rdzewiejąca klapa wymieniana była na gwarancji...

Mewtyla

A jak się ma elektryczny ręczny to co? Mam odpiąć kable bo się zużywa?


Ręczny jest po to żeby go używać. Ca następne, wycieraczki odłącz bo się zertą?

LukB

@Mewtyla Jest w ogóle coś takiego jak elektryczny ręczny?

Mewtyla

@LukB no nie wiem ale w moim aucie się załącza sam. Więc albo krasnoludki ciągną za linkę albo jest sterowany elektrycznie.

Podejrzewam tą drugą opcję bo nie słyszę sapania krasnali ciągnących linkę tylko takie dłuższe przeciągłe bzzzzzz.

Mewtyla

@LukB dobra mądralo. Ręczny w znaczeniu postojowy.

dolchus

@LukB Zapytaj starego czy kran też zatyka korkiem żeby się głowica nie zużywała xD Co za PRLowskie pierdolenie zeby tylko udać mądrzejszego. WSZYSTKO SIĘ ZUŻYWA ŁĄCZNIE Z TWOIM STARYM. To jest ten moment kiedy zaczynasz kminić że starszy nie znaczy mądrzejszy ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

brain

Jest jeden przypadek i którym nikt (chyba) nie wspomniał, a w którym podobno nie powinno się parkować na ręcznym, ale to rzadki przypadek. Chodzi o sytuacje kiedy w lecie po kilku gwałtownych hamowaniach gdzie tarcze są nagrzane od razu parkujemy i zaciągamy ręczny. Podobno rozgrzane tarcze i klocki mogą się zapiec ze sobą.

Denial.ONE

A ja mam takie pytanie. Czy jak mam skrzynie automatyczna to najpierw zaciągam ręczny (u mnie jest na guzik) i dopiero wbijam P czy wbijam P i dopiero naciskam ręczny czy może najpierw N i dopiero hamulec i wbijam P. Czy wgl cokolwiek ma znaczenie. Bo gdzieś usłyszałem że skrzynia dostaje cytuje "po piździe" jak się wbije P a potem ręczny xd.

Zaloguj się aby komentować