Na bazarach ubywa sprzedawców. Jaka jest tego przyczyna?

Na bazarach ubywa sprzedawców. Jaka jest tego przyczyna?

Rzeczpospolita
W pierwszym półroczu 2024 r. liczba firm sprzedających na targowiskach spadła o 4 tys. Głównie są to firmy oferujące odzież czy obuwie. A to efekt ekspansji dyskontów przemysłowych i taniej oferty z internetu.

W pierwszych sześciu miesiącach br. z polskich ulic, targowisk i bazarów zniknęło blisko 800 straganów i punktów detalicznej sprzedaży. Do tego blisko 3,2 tys. tego typu firm zdecydowało się zawiesić działalność – wynika z danych Dun & Bradstreet, przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej”. [...]

– Przyczyn likwidacji jest wiele. Przede wszystkim to wysokie koszty prowadzenia działalności gospodarczej przy jednoczesnej silnej dominacji dyskontów, co uderza w sprzedaż żywności i handlu w internecie i w ogromnym stopniu wpływa na spadki sprzedaży obuwia i odzieży – mówi Tomasz Starzyk. – Handel na bazarach trzyma się jedynie za sprawą silnej lojalności i przywiązania okolicznych mieszkańców, przyzwyczajonych do robienia codziennych zakupów. [...]

#wiadomoscipolska #gospodarka #handel #targowisko #bazar #dyskonty #sprzedaz

Komentarze (1)

MarianoaItaliano

Model sprzedaży w godzinach kiedy większośc ludzi jest w pracy średnio się widocznie sprawdza a naturalna klientela czyli emeryci przywiązani do bazarów wymierają. Przykład z mojego rodzinnego Radomia - po ok. 12-13 nie ma już czego na targu szukać, a jak większość ludzi wychodzi z pracy to bazary są dawno zamknięte. Sorry, tak działa wolny rynek.

Zaloguj się aby komentować