Na bazarach ubywa sprzedawców. Jaka jest tego przyczyna?
RzeczpospolitaW pierwszym półroczu 2024 r. liczba firm sprzedających na targowiskach spadła o 4 tys. Głównie są to firmy oferujące odzież czy obuwie. A to efekt ekspansji dyskontów przemysłowych i taniej oferty z internetu.
W pierwszych sześciu miesiącach br. z polskich ulic, targowisk i bazarów zniknęło blisko 800 straganów i punktów detalicznej sprzedaży. Do tego blisko 3,2 tys. tego typu firm zdecydowało się zawiesić działalność – wynika z danych Dun & Bradstreet, przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej”. [...]
– Przyczyn likwidacji jest wiele. Przede wszystkim to wysokie koszty prowadzenia działalności gospodarczej przy jednoczesnej silnej dominacji dyskontów, co uderza w sprzedaż żywności i handlu w internecie i w ogromnym stopniu wpływa na spadki sprzedaży obuwia i odzieży – mówi Tomasz Starzyk. – Handel na bazarach trzyma się jedynie za sprawą silnej lojalności i przywiązania okolicznych mieszkańców, przyzwyczajonych do robienia codziennych zakupów. [...]
#wiadomoscipolska #gospodarka #handel #targowisko #bazar #dyskonty #sprzedaz
W pierwszych sześciu miesiącach br. z polskich ulic, targowisk i bazarów zniknęło blisko 800 straganów i punktów detalicznej sprzedaży. Do tego blisko 3,2 tys. tego typu firm zdecydowało się zawiesić działalność – wynika z danych Dun & Bradstreet, przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej”. [...]
– Przyczyn likwidacji jest wiele. Przede wszystkim to wysokie koszty prowadzenia działalności gospodarczej przy jednoczesnej silnej dominacji dyskontów, co uderza w sprzedaż żywności i handlu w internecie i w ogromnym stopniu wpływa na spadki sprzedaży obuwia i odzieży – mówi Tomasz Starzyk. – Handel na bazarach trzyma się jedynie za sprawą silnej lojalności i przywiązania okolicznych mieszkańców, przyzwyczajonych do robienia codziennych zakupów. [...]
#wiadomoscipolska #gospodarka #handel #targowisko #bazar #dyskonty #sprzedaz