Czy skody fabie z silnikiem 1.0 tsi są git?
Proszę o opinie ww. Modelu i silnika a nie "skoda to gówno. 1.0 w takiej budzie to zło bo nie jedzie" itp. :)
Na końcu artykułu odnoszą się do 1.0 TSI
P.S.
Doładuj LTE, bo ci się już kończy
https://www.wyborkierowcow.pl/najlepsze-trzycylindrowe-benzynowe-silniki-nie-trzeba-sie-ich-bac/
@Jaszczomp dzięki panie jaszczembie :) akurat DSG mnie nie dotyczy bo bralbym manual, czyli warto rozważyć te opcję
@cebulaZrosolu p, p na końcu, przepraszam, ale będę bronił swojego dobrego imienia. Ja się deklinuje na Jaszczempiu ewentualnie Jaszczompiu
samochód zaczyna się od 2.0 TDI ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@bimberman cytując raperków:
"400 koni wyjeżdża ze stajni
2 litry to może mieć czajnik"
@bimberman myślałem, że od 1.9 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@cebulaZrosolu dawne 1.9 TDI to dzisiejsze 2.0 TDI, 2.0 miało swoje wpadki, ale dziś to jedne z najlepszych silników diesla
@cebulaZrosolu ( ͡° ͜ʖ ͡°) zaokrąglają w górę z cm^3 1.9 = to pewnie coś jak 1896 przykładowo:
https://www.auto-data.net/en/volkswagen-golf-iv-1.9-tdi-130hp-8671
więc 2.0 to jakieś 1968 przykładowo:
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42 (Displacement, cc)
każda setunia na wagę złota
@cebulaZrosolu jeśli chodzi Ci o osiągi, patrz na stosunek mocy do wagi. Miałem Astrę K, z 1.0 Turbo (3 cylindry) 120KM. Szła jak burza z pod świateł, na autostradzie mało paliła. Teraz mam Formentora 1.5 150KM i mimo iż jest żwawy, to waga Crosovera robi Swoje, już nie wspominając o spalaniu. Downsizingu nie ominiesz. Pozostaje jeszcze kwestia, jak ktoś dba o te silniki - VW daje domyślny interwał wymiany oleju na 30k, co każdy mechanik Ci powie, że jest absolutnym przegięciem, ja osobiście robię rok lub około 10k.
@zomers teraz mam Clio tce, niby 20k przebiegu między zmiana oleju, ale ja robię co 10k, żaden koszt a głową spokojna.
O osiągi mi nie obchodzi, nie jeżdżę szybko, mało wyprzedzam. Najbardziej chodzi mi o niezawodność :)
@cebulaZrosolu powiem Ci, że z niezawodnością, to niby są te rankingi, ale to też loteria. Astrę, którą miałem, wziąłem z firmy, 60k przebiegu miała, bez żadnego problemu do 115k dobiłem, jak ją sprzedawałem. Regularny serwis, dodatkowo co roku sprawdzenie ogólne. Miała jakiś śmieszny wyciek z jakieś dziwnej pompki przy silniku, czego w firmie oczywiście nie zrobili i tyle co musiałem przy niej grubszego (900zł) poza olejami, oponami, tarczami, klockami robić. No żal nawet było sprzedawać. Ale te co były w firmie, dwie miały robione turbo przed 100k, mimo iż jak to chłopacy mówili "od autostop się turbo psuje, i wyłączyłem". Ja cały czas korzystałem z autostop.
1.0 ma potężną turbodziurę, zdecydowanie lepiej jeździ 1.2
@m-q 1.2 chyba żłopało olej chętniej niż 1.0
podobno są dobre tak na szybko w Google. Na pewno lepsze od tych starszych 1.4 TSI
@SuperSzturmowiec ten typ na YT mnie rozwala. Chu.. wie, ale się wypowie. To już wolę podjechać do kilku warsztatów samochodowych i podpytać czy trafiają do nich te silniki, a jeśli tak to na jakie usterki.
Ciekawe czy silniki Ferrari i Lamborghini już ocenił
@SuperSzturmowiec @Jaszczomp o Jezu jak on mnie denerwuje :p
Ale dzięki panie szturmowcu :)
@Jaszczomp ok nie znam typa. tak wrzuciłem bo myślałemm że ma jakies pojecie skoro nagrywa bo po co nagrywać i robić z siebie pajaca? A zapomniałem że każdy może nagrywać
Tylko ze jak się ktoś nie zna i obejrzy np ten filmik to będzie się sugerował nim.
@SuperSzturmowiec to taki "Jareczek" (Chłopaki do wzięcia) wśród ekspertów silnikowych. Czyta z ekranu i nic więcej.
@cebulaZrosolu ja go pierwszy raz ogladam
Pewnie jak każdy silnik nowoczesnej motoryzacji. Jeżeli nie spieprzyli na projekcie to powinien jeździć jeżeli się dba.
3 cylindry mają problemy z wyważeniem silnika i się trzęsą, kiedyś były z tym problemy ale chyba producenci coś z tym zrobili. Palą raczej mało ale to już jak kto jeździ, mazdowskie 2.0 potrafi zejść w trasie poniżej 5 litrów a inni narzekają. Podobno brzmią lepiej niż 4 cylindry.
Najważniejszy jest olej, 10 tysięcy kilometrów to ostateczna granica, potem traci swoje właściwości i wychodzą problemy.
Jeśli chodzi o jakąś konkretną markę to czytaj fora co tam właściciele piszą chyba że masz zaufanego mechanika co wspomoże radą.
Zaloguj się aby komentować