@AlvaroSoler Nie wiem gdzie jeździsz, że masz takie wrażanie. Jeżdżę często a4 i a1, jadąc dokładnie limit prędkości (wg GPS) wyprzedzam jakieś 95% pojazdów. Wyprzedza mnie ktoś raz na kilka-kilkanaście minut.
@LondoMollari no w sumie. Może lepszy byłby napis "w zabudowanym".
@AlvaroSoler Z tym się zgodzę. Jadąc 60 na 50 człowiek nieraz widzi łańcuszek aut za sobą.
@LondoMollari z autostradami mam tak samo, a w zabudowanym też mam tak samo, więc generalnie mam tak samo xd
@LondoMollari @HmmJakiWybracNick A czemu wtedy nie zjedziecie na chwilkę na bok żeby reszta sobie przejechała?
@Orzech Czemu miałbym zjeżdżać? Nie jadę przecież wolno. Jeżeli uważasz, że tamuję, lub utrudniam ruch, to takie akcje należałoby zgłosić. Tylko nie wiem czy uznają jazdę 50km/h na obszarze, gdzie można jechać z maksymalną prędkością 50km/h za wykroczenie.
@Orzech Kiedy jadę autentycznie wolno, dużo mniej niż ograniczenie, np. wioząc jakieś delikatne rzeczy, to zjeżdżam nieraz. Uważam to za oczywisty przejaw kurtuazji na drodze
Kiedy jadę i tak ponad ograniczenie, i zwyczajnie nie zamulam, to nie będę się wygłupiał w zjeżdżanie. Zresztą większość tych, którzy chcą jechać jeszcze szybciej ode mnie na prostej, na pierwszych zakrętach stwierdza, że jednak woli jechać ograniczenie - 10.
@HmmJakiWybracNick wszystko zależy od warunków na drodze i miejsca ograniczenia prędkości. Jeżeli na wylocie z miasta w szczerym polu na prostej jest ograniczenie do 50 jeszcze przez kilometr i jedzie ktoś 50 przede mną to uważam, że prawdopodobnie jest pijany lub upośledzony. Następnie wyprzedzam go na pełnej.
@HmmJakiWybracNick Zazdroszczę Ci, ewidentnie nigdy nie zgłaszałes wykroczenia/przestępstwa
@AlvaroSoler ostatnio jechałem dusterkiem z lpg w trasie włocławek - warszawa- 6 biegów, 140 w tempomacie, 2,80zł za litr - ładnie to wygląda jak się wyprzeda bemke/audi/merca gdy ich właściciele jadą za 6,6 zeta za litr
@superhero Ostatnio często widuję się też Tesle wlokące się w okolicach 100. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@superhero no nie wiem. Można kupić na przykład auto spalające około 5l paliwa przy prędkościach autostradowych i mieć koszty podróży zbliżone do LPG.
@KierownikW10 ok, jak daleko zajedziesz? -masz strefę czystego transportu w Europie- mój podtlenek biedy i benzyna w dusterze ma euro 6- mogę wjechać wszędzie
@superhero ty nie wiem, ja cisnę audi na lpg xD wszystko w tym samochodzie jest lepsze od tego dusterka xD
@superhero Tylko oni nie zauważą tego, bo w dobrze wyciszonych autach jakimi są bmw audi czy merc nie słychać kwiku z dustera.
@superhero no patrz mój focus w gnoju też ma euro 6
@kubolex 2,80 za litr?
@superhero ale wiesz, że do praktycznie każdego auta można założyć LPG? A ci kierowcy których mijałeś prawdopodobnie nie wiedzieli że biorą udział w wyścigu?
@superhero 1. Nie każdy się ściga 2. Nie każdy liczy pieniądze jak Ty
@superhero mam wywalone ile auto pali, ale jadę maks 130 bo to jest po prostu wygodne.
Ciekawi mnie komfort jazdy Twoim dusterem, skoro ja w bardzo dobrze wyciszonym autem za cenę 3 dusterow trochę narzekam na szum przy 140. Chyba by mi łeb rozsadziło. Jak miałem citroena z segmentu b, to jeździłem maks 110, bo szum był okrutny.
BTW, nie mam lpg, ale benzyny spałam maks 6l zapakowany na maksa i z włączoną klimą. Jak jadę sam to leci poniżej 6l
@Odczuwam_Dysonans praktycznie do żadnego lepszego auta po 2015 nie założysz lpg. Tzn założysz, ale nie ma to nic wspólnego z tymi starymi instalacjami. Masz dotrysk benzyny, strasznie drogą instalacje i dużą szansę na wywalanie check engine.
@superhero mój golf 7 1.6tdi też ma normę 6 i wjadę wszędzie, spalanie w trasie przy 140 przy aktywnym tempomacie to 5.1, do tego nie muszę siedzieć w Dacii xD
@superhero mój dieselek ma euro 6D i też mogę wjechać praktycznie wszędzie 😃
@Amhon e tam, instalacja fazy ciekłej dla wtrysku bezpośredniego jest może kosztowna, ale za to prosta bo to tylko zbiornik, pompa i sterownik, dawkowanie realizowane jest przez seryjne wtryskiwacze. Wszelkie checki to już kwestia instalatora i jego kompetencji. Dotrysk benzyny w takim układzie też występuje, ale to nie jest jakaś znaczna ilość.
@Odczuwam_Dysonans no i gdzie poza toyota i Dacia możesz to zamontować bez problemów? Bo śledząc rynek to raczej ruletka czy instalacja będzie działać czy nie. Mówię o nowych autach.
Zresztą przy spalaniu 6l benzyny to nawet szkoda mi bagażnika na butle.
@Amhon pierwsze auto które widziałem z takim rozwiązaniem to było zdaje się Subaru, i było to już dosyć dawno temu. Toyoty, Nissany, tak jak piszesz niektóre Renówki (nawet nie wiedziałem że do Dacii lecą już motory z DI), to na pewno. A poza tym to zależy, kojarzę, że niektóre FSI, no i wciąż to się rozwija, chodzi głównie o zasterowanie osprzętem, więc trzeba sprawdzać. A nawet jeśli trzeba zrobić "hybrydę" z 4gen, to dalej mówimy o jakichś 20% benzyny względem 80% gazu - oszczędność całkiem spora, a to już wykonasz w większości przypadków.
Czy się opłaca, to już każdy musi sobie policzyć samemu. Ale nie jest tak, że nagle gaz traci sens, albo że nagle auta stały się enigmą nie do opanowania - jakoś moc ludzie dalej krzesają. I niby dlaczego to ruletka? Albo warsztat ma rozwiązanie, albo nie ma, jak się jeździ do polecanych (np. na LPG Forum) warsztatów to nie powinno być problemu. Przy silniku który pali 6l to rzeczywiście może być dyskusyjne (chociaż hybrydy na Uberze palą w mieście po 5l gazu i jak dla mnie to jest rewelka xD), ale jak ktoś ma coś mocnego, to LPG już może być dla niego zbawieniem.
Pomijając oczywiście fakt, że DI w benzynie to więcej wad niż zalet, no ale na to już nic nie poradzimy.
@Odczuwam_Dysonans tylko bierz też pod uwagę fakt, że montując lpg stracisz gwarancje na silnik.
Lpg będzie się teraz opłacało tylko na największe auta. Chociaż ja nie rozumiem po co brać suva i palić 10l.
@Amhon no ale to się akurat nie zmienia, niezależnie od sposobu zasilania silnika ;). Też nie rozumiem po co komu taka krowa na miasto, ale jak widać jesteśmy w mniejszości
Ten obrazek to 100% prawdy, w UK na autostradach nawalają po 80 mph zamiast 70 xD
@Nedkely Do tego tam jeżdżą po niewłaściwej stronie drogi. Pojeby.
@Nedkely też by Cię chuj strzelił jakbyś musiał 112km/h autostradą jechać, zresztą na m6 to zaraz większy odcinek jej jedziesz 60tką, bo co chwilę radary i odcinkowe pomiary prędkości xD
@A_a jeździłem po Holandii 100 kmph i to było świetne. Wszyscy jadą z taką samą predkoscią, zero spiny, ruch płynny pomimo ogromnej liczby samochodów, zero autostradowych napinaczy, można sobie jechać na tempomacie w środku dnia, gdzie w PL jeżdżę tak tylko w nocy.
@KierownikW10 weź pod uwagę, że odległości w Holandii między głównymi miastami są dużo mniejsze niż w uk. Zresztą przykład z mojego życia. Na eurotunnel mam około 460km, co jadąc w nocy przekłada się na prawie 5h30min, za dnia, mimo że nawigacja pokazuje inaczej, nigdy poniżej 6h tej trasy nie jechałem. Ten dystans w Polsce przejedziesz w 3h30min po autostradzie? W Niemczech włączając odcinki bez limitu w 3h nie lecąc jak głupek?
@A_a nie do końca zrozumiałem sens twojej wypowiedzi. Takie restrykcyjne ograniczenie prędkości (bo 100kmph na autostradzie jest restrykcyjne) obowiązuje w Holandii wyłącznie pomiędzy 6 a 22 ze względu na bardzo duży ruch. To oznacza, że jakby tego ograniczenia nie było, to wcale nie dotarłbyś do celu szybciej, a tylko byłbyś znacznie bardziej wkurzony i zmęczony.
I takie ograniczenia prędkości szanuję - dynamiczne. Jak jest duży ruch, to czasem nawet 80 kmph miałoby sens - to jest prędkość, przy której przepustowość autostrady jest najwyższa. Zaś w nocy nie mam nic przeciwko, żeby była możliwość jazdy ile fabryka dała na wybranych odcinkach.
@KierownikW10 oj tak, jazda autostradami po NL to jest bajka
@AlvaroSoler
Ten w środku to ja.
Czasem jadę nieco ponad, ale staram się nie wiecej niż o 10 km/h. Ciężko jest nie ulegać presji.
@AlvaroSoler a ja mam wywalone, od lat jeżdżę 110-120, i na S-kach i autostradach, bo tak przyjemniej i ekonomicznie, i tylko ciężarówki i wolniejszych wyprzedzam. Niech sobie myślą co chcą. Najbardziej bawi mnie fakt że pozostali jadą te 140 albo lepiej - niezależnie czy znaczek S czy A.
@jedzczarnekoty ciebie bawi, ze inni jezdza stala predkoscia na dwoch roznych typach drog, ale jak ty jezdzisz stala predkoscia na dwoch roznych typach drog to jest ok? xD
@bartek555 miałem na myśli to że u nas na drogach szybkiego ruchu hulaj dusza piekła nie ma jeśli chodzi o ograniczenia prędkości. Bo ja jeśli jadę na obu z tych dróg 120km/h nigdzie żadnego przepisu nie łamię.
@AlvaroSoler ostatnio odpuściłem i zamiast jechać 140 pojechałem 120 i kurde od razu dużo przyjemniej, nie musiałem uważać co chwilę, że ktoś mi wyjedzie albo trafię na wyścig tirówek.
A ja mam wrażenie, że kiedyś wszyscy bardziej cisnęli na autostradach. Teraz jak zapniesz te 145-150 to wyprzedzasz prawie każdego. I nie mam z tym problemu, najgorsze zawsze były TIRy
@mordaJakZiemniaczek też mam takie wrażenie, jakby dekadę temu co trzeci wóz cisnął ile fabryka dała, co drugi 150+. A teraz rzeczywiście, parę miesięcy temu jechałem właśnie tak 140-150 na tempomacie i na ~300km jakieś pojedyńcze auta mnie mijały wyraźnie szybciej i to głównie jakieś dobre fury. No albo busy xD. Może kwestia pory, ale w sumie był weekend po 18, więc nie jakoś super pusto. Nie ma co gadać, jest coraz lepiej jeśli chodzi o kulturę jazdy. Dodałbym tylko jakieś mocniejsze egzekwowanie tunelu życia jak się korkuje, w Austrii każdy zjeżdżał na pobocza i grzecznie potem wracał na swoje miejsce. Inna sprawa że tam jest państwo policyjne i za nie zrobienie miejsca były jakieś chore mandaty xD no ale wciąż, tutaj często tylko ja zjeżdżam, a jak przychodzi co do czego to ambulans jedzie 10km/h bo musi czekać aż ludzie łaskawie się ogarną.
Zaloguj się aby komentować