Mój nowy nabytek. Opel Ampera. Hybryda plugin. Jestem bardzo zadowolony z użytkowania. Zasięgu na baterii ma bardzo fajny , przejechanie 100km to koszty około 10zł z gniazdka. Taka jedna kwestia mnie tylko zastanawia wszędzie jak mantrę powtarzają ekologia i takie tam. A Polak przecież głupi nie jest jak było by tanio to przecież ludzie sami by kupowali auta elektryczne. Jest mały haczyk jak będę korzystał z ładowarek publicznych to kWh energii elektrycznej kosztuje już 2,5zł na Orlen już ponoć 3zł jakąś masakra. Moje auto zużywa 15 kWh na 100km albo 6,5 l benzyny. Jak ładuje z gniazdka to ok ale na stacji to benzyna już jest taniej. Bez sensu to wszystko. Pozdrawiam serdecznie. Krzysztof

#ekologia #chwalesie #samochody
7f473b87-c113-49c0-b7b2-4764addbe35c
SuperSzturmowiec

dlatego takie wynalazki maja sens jak ładujesz w domu i to z paneli foto. W innym przypadku większego sensu nie ma

Krzysztof_M

@SuperSzturmowiec No tak to wygląda. Będę miał chwilę to wrzucę jak w robią nas w konia zakłady energetyczne.

Lubiepatrzec

Dla porównania podam, że moja stara toyota w LPG pali za około 20zl/100km i kosztowała mnie 19k pln.

cebulaZrosolu

@Krzysztof_M fajnie, to już wolę kupić coś z podtlenkiem biedy i dołożyć te 5zl do przejechania 100km, niż się bawić w jakieś ładowanie z gniazdka :p

Zwłaszcza, że mieszkam w bloku i nie mam przy miejscu parkingowym ładowarki.


Ale opelek ciekawy :)

emdet

@Krzysztof_M strasznie brzydki, mam nadzieję, że ci się podoba! Szerokości

Krzysztof_M

@emdet Do tej pory miałem Koleosa z 2008 i tak troszkę się łamałem ale koniecznie chciałem hybrydę plug-in i padło na tego jestem bardzo zadowolony choć już widzę że bagażnik to porażka no i na dziurach trzeba uważać. Nieprzyzwyczajony jestem.

emdet

@Krzysztof_M bagażniki w nowych furach to generalnie porażka pod kątem ładowności a przede wszystkim progu załadunku i wysokości podłogi w środku. Nie sprawdzałes tego przed kupnem?

Krzysztof_M

@emdet Jeżeli zawiodą wszelkie sposoby naprawy przeczytaj instrukcję obsługi. Kto by sprawdzał bagażnik to nie był priorytet.

emdet

@Krzysztof_M hahah, no ja właśnie kupowałem furę od dupy strony i pierwsze co oglądałem to bagażnik xD

ytilibuuun

Fajnie że zużywasz tylko jednego ampera do przemieszczania

Raek

Bardzo fajne autko, sam się nad nim zastanawiałem. Jednak padło na ściągnięcie bitego Hyundaia Ioniqa plugin z USA

Odkąd mam tego plugina irytuje mnie jak kończy się bateria i odpala się spalinowy silnik, buczy i terkota xD

Boje się, że następne auto kupię full elektryka

Dezyderiusz_Dostojewski

@Raek Coś w tym jest! Przez sześć lat jeździłem hybrydą z wtyczką, aby na początku obecnego roku przesiąść się do pełnego wtyczkowozu, a więc już bez silnika spalinowego. Jedna z lepszych podjętych decyzji (ʘ‿ʘ)

Krzysztof_M

@Dezyderiusz_Dostojewski Dopiero co go zakupiłem i jeszcze długo nie jeżdżę a już mi chodzi po głowie następny pełny elektryk martwią mnie tylko póki co ładowanie i ceny za te ładowanie może nie być taniej jak za benzynę.

Niepowtarzalny2

Miałem okazję jeździć Amperą. Fajny samochód, wygodny w trasie. Z minusów to trochę ciasnawy w środku dla niektórych. Prawe kolano kierowcy czasem obija się o plastik panelu przedniego, pasażer z tyłu obija się zaś głową o plastik tylnego słupka. Klapka gniazda ładowania lubi czasami się zaciąć. Podobno pomaga smarowanie uszczelki. A tak poza tym to dobrze się prowadzi, cichutki. Na beznyznie nie ma bezpośredniego przełożenia napędu na koła, stąd obroty silnika nie odpowiadają często naciskowi pedała gazu, trochę dziwne uczucie czasami to stwarza, ale tylko akustycznie, bo samochód przyspiesza jak na prądzie

JarosG

@Krzysztof_M Kiedyś chorowałem na Volta II (Volt i Ampera to bliźniacze auta ale tylko Volt był też II) w wersji z beżowym wnętrzem. Ale przyszły podwyżki cen aut i ten model niemal zniknął z ofert i zaczęli za nie wołać majątek.

Zaloguj się aby komentować