Microsoft właśnie zabił swoje projekty VR i AR.
W ostatnich dniach amerykańska firma zwolniła około 5 proc. całej swojej załogi, tym samym dokładając się do masowych zwolnień w segmencie Big Tech.
Na początku myślałem, że głównie "polecą" osoby z HR, marketingu i tym podobnych działów, ale okazuje się, że... jest znacznie ciekawiej.
Microsoft zdecydował się bowiem zwolnić zespoły stojące za rozwojem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, ale też HoloLens (swoją drogą ciekawe, co teraz z kontraktem wojskowym?).
Niektórzy analitycy twierdzą, że opisywane wyżej posunięcie pokazuje, że Microsoff nie wierzy już w VR i AR. Jednocześnie w Redmond mocno stawia się w ostatnich miesiącach na rozwój AI, co przecież daje naturalne możliwości połączenia algorytmów z innymi technologiami - takimi właśnie, jak rozszerzona i wirtualna rzeczywistość.
Sam nie wiem, co o tym wszystkim sądzić.
Co myślicie o tej decyzji Microsoftu? Przejadą się na niej w przyszłości?
micin3

Tak jak VR lubię, tak uważam ją za martwą technologię - ewidentnie podziela moje zdanie Microsoft. Może Sony coś ruszy, ale brak gier AAA zabił (dla mnie) VR, ostatnią większą premierą było Bonelab, a ją bym ocenił na 5/10. A szkoda, bo żadna gra nie daje takich wrażeń jak VR

Jason_Stafford

Przejadą się na niej w przyszłości?


@the_dude Nie, VR i AR jest jednak bardzo niszową technologią. W pewnych środowiskach może mieć dobre zastosowanie jak symulatory pilotowania, ale do codziennego użytku dla przeciętnego zjadacza chleba nie widzę zastosowania. Bo jednak gry to nie wszystko.

M4G33k

Kurde hololens był mega ale chyba społeczeństwo nie jest jeszcze gotowe na takie zabawki. Bawiłem się tym kilka lat temu i dalej słychać tylko o niszowych zastosowaniach profesjonalnych a to tez trzeba się zainteresować. Ale technologia robiła wrażenie. Dziwne ze dzieje się to w momencie jak wszyscy mówią ze AR od Apple jest tuż za rogiem

the_dude

@micin3 oni to sobie na maksa strzelili w kolano w przypadku nowej wersji PSVR - przez brak kompatybilności ze starymi rzeczami.

the_dude

@M4G33k jest, to prawda - ale przede wszystkim tutaj największą rolę gra cena. Rzecz nieosiągalna dla "przeciętnego" zainteresowanego tymi technologiami.

micin3

@the_dude Nie powiedziałbym, że strzelili sobie w jakikolwiek sposób w stopę - fani PS już pokazali, że nie potrzebują wstecznej kompatybilności i z chęcią zapłacą za "nowe" wydanie starych gier.

Poza tym, wątpię żeby była duża rzesza klientów kupujących nowe VR, żeby grać w tytuły z PSVR - PSka nie miała żadnych perełek (czyli gier będących "system-sellerem") oprócz Astro (a i to dość specyficzna gra) i Resident Evil, reszta była dość "przeciętna" (IMHO).

Zaloguj się aby komentować