W ostatnich dniach amerykańska firma zwolniła około 5 proc. całej swojej załogi, tym samym dokładając się do masowych zwolnień w segmencie Big Tech.
Na początku myślałem, że głównie "polecą" osoby z HR, marketingu i tym podobnych działów, ale okazuje się, że... jest znacznie ciekawiej.
Microsoft zdecydował się bowiem zwolnić zespoły stojące za rozwojem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, ale też HoloLens (swoją drogą ciekawe, co teraz z kontraktem wojskowym?).
Niektórzy analitycy twierdzą, że opisywane wyżej posunięcie pokazuje, że Microsoff nie wierzy już w VR i AR. Jednocześnie w Redmond mocno stawia się w ostatnich miesiącach na rozwój AI, co przecież daje naturalne możliwości połączenia algorytmów z innymi technologiami - takimi właśnie, jak rozszerzona i wirtualna rzeczywistość.
Sam nie wiem, co o tym wszystkim sądzić.
Co myślicie o tej decyzji Microsoftu? Przejadą się na niej w przyszłości?
Tak jak VR lubię, tak uważam ją za martwą technologię - ewidentnie podziela moje zdanie Microsoft. Może Sony coś ruszy, ale brak gier AAA zabił (dla mnie) VR, ostatnią większą premierą było Bonelab, a ją bym ocenił na 5/10. A szkoda, bo żadna gra nie daje takich wrażeń jak VR
Przejadą się na niej w przyszłości?
@the_dude Nie, VR i AR jest jednak bardzo niszową technologią. W pewnych środowiskach może mieć dobre zastosowanie jak symulatory pilotowania, ale do codziennego użytku dla przeciętnego zjadacza chleba nie widzę zastosowania. Bo jednak gry to nie wszystko.
Kurde hololens był mega
@micin3 oni to sobie na maksa strzelili w kolano w przypadku nowej wersji PSVR - przez brak kompatybilności ze starymi rzeczami.
@M4G33k jest, to prawda - ale przede wszystkim tutaj największą rolę gra cena. Rzecz nieosiągalna dla "przeciętnego" zainteresowanego tymi technologiami.
@the_dude Nie powiedziałbym, że strzelili sobie w jakikolwiek sposób w stopę - fani PS już pokazali, że nie potrzebują wstecznej kompatybilności i z chęcią zapłacą za "nowe" wydanie starych gier.
Poza tym, wątpię żeby była duża rzesza klientów kupujących nowe VR, żeby grać w tytuły z PSVR - PSka nie miała żadnych perełek (czyli gier będących "system-sellerem") oprócz Astro (a i to dość specyficzna gra) i Resident Evil, reszta była dość "przeciętna" (IMHO).
Zaloguj się aby komentować