Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
NewseriaPonad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
– Wbrew pozorom polski rynek usług influencer marketingu nie jest aż tak znaczący, jak by się wydawało. Wprawdzie nie prowadzi się szczegółowych analiz wydatków reklamowych na influencer marketing, ale możemy posługiwać się wartościami globalnymi, gdzie na ten cel przeznacza się około 2 proc. całości wydatków reklamowych. Oznacza to, że w Polsce kwota budżetów przeznaczanych na ten cel wynosi około 240–250 mln zł. Wydaje się to dużo, ale w porównaniu do 12 mld zł, a tyle wynosi całkowita wartość rynku reklamowego, nie jest to aż tak duży kawałek tortu – mówi agencji Newseria Biznes Adam Szudra, dyrektor zarządzający agencją influencer marketingu Friends & Brands. [...]
#biznes #mediaspolecznosciowe #marketing #influencer #reklama#reklama#reklamy #rynek #reklama
– Wbrew pozorom polski rynek usług influencer marketingu nie jest aż tak znaczący, jak by się wydawało. Wprawdzie nie prowadzi się szczegółowych analiz wydatków reklamowych na influencer marketing, ale możemy posługiwać się wartościami globalnymi, gdzie na ten cel przeznacza się około 2 proc. całości wydatków reklamowych. Oznacza to, że w Polsce kwota budżetów przeznaczanych na ten cel wynosi około 240–250 mln zł. Wydaje się to dużo, ale w porównaniu do 12 mld zł, a tyle wynosi całkowita wartość rynku reklamowego, nie jest to aż tak duży kawałek tortu – mówi agencji Newseria Biznes Adam Szudra, dyrektor zarządzający agencją influencer marketingu Friends & Brands. [...]
#biznes #mediaspolecznosciowe #marketing #influencer #reklama#reklama#reklamy #rynek #reklama