Materiał jaki teraz udostępniam prezentuje amerykański samolot rozpoznawczy o nazwie Lockheed U-2 "Dragon Lady".
Lockheed U-2 został zbudowany na zamówienie CIA, użytkowany również przez NASA i USAF.
Pierwsza data oblotu wskazuje na 1 sierpnia 1955 roku.
Napędzał go jeden silnik turboodrzutowy, stratosferyczny, który zwał się Pratt & Whitney J75-P-13B.
Maksymalny pułap dla tego samolotu wynosił 27 400 m, zaś dystans maksymalny to 5633 km.
Warto wspomnieć, że samoloty te miały dwanaście wersji.
To tak ogólnie:
Zmiany polegały na dodaniu dodatkowego miejsca, wraz z fotelami katapultowymi, czy zmiana na mocniejszy silnik tej samej firmy, lub silniki General Electric F118-GE-101 o ciągu 84,5 kN - w wersji U-2S i zmian we wlotach powietrza.
Poza tym, unowocześniano elektronikę pokładową, czy nawet pozbawiono urządzeń szpiegowskich - wersja ER2 - wersja dla NASA.
Była również wersja treningowa - TR-1B, którą przemianowano w 1989 roku na U-2R.
Pojawiła się również przeróbka pięciu maszyn U-2A należących do USAF na maszyny meteorologiczne, służące do pobierania próbek powietrza na dużych wysokościach - wersja WU-2A.
Zwróćcie na widoki za okna samolotu
https://www.youtube.com/watch?v=Q4ctWtvb7aA
Lockheed U-2 został zbudowany na zamówienie CIA, użytkowany również przez NASA i USAF.
Pierwsza data oblotu wskazuje na 1 sierpnia 1955 roku.
Napędzał go jeden silnik turboodrzutowy, stratosferyczny, który zwał się Pratt & Whitney J75-P-13B.
Maksymalny pułap dla tego samolotu wynosił 27 400 m, zaś dystans maksymalny to 5633 km.
Warto wspomnieć, że samoloty te miały dwanaście wersji.
To tak ogólnie:
Zmiany polegały na dodaniu dodatkowego miejsca, wraz z fotelami katapultowymi, czy zmiana na mocniejszy silnik tej samej firmy, lub silniki General Electric F118-GE-101 o ciągu 84,5 kN - w wersji U-2S i zmian we wlotach powietrza.
Poza tym, unowocześniano elektronikę pokładową, czy nawet pozbawiono urządzeń szpiegowskich - wersja ER2 - wersja dla NASA.
Była również wersja treningowa - TR-1B, którą przemianowano w 1989 roku na U-2R.
Pojawiła się również przeróbka pięciu maszyn U-2A należących do USAF na maszyny meteorologiczne, służące do pobierania próbek powietrza na dużych wysokościach - wersja WU-2A.
Zwróćcie na widoki za okna samolotu
https://www.youtube.com/watch?v=Q4ctWtvb7aA
Zaloguj się aby komentować