Lotnisko w Radomiu przyniosło już 60 mln zł straty. Władze obiektu liczą na poprawę sytuacji

Lotnisko w Radomiu przyniosło już 60 mln zł straty. Władze obiektu liczą na poprawę sytuacji

My Company Polska
Radomskie lotnisko miało być krokiem milowym w rozwoju polskiej infrastruktury lotniczej. Jednak niemal dwa lata od otwarcia, inwestycja zmaga się z poważnymi problemami finansowymi i niską liczbą pasażerów.

Od momentu otwarcia w kwietniu 2023 r., radomskie lotnisko przyniosło straty przekraczające 60 mln zł. W samym 2023 r. port odnotował 32,8 mln zł straty, a w pierwszych dziesięciu miesiącach 2024 r. — kolejne 28,8 mln zł. Na tle dynamicznie rozwijającego się lotniska Chopina, które w pierwszym kwartale 2024 r. obsłużyło 4,3 mln pasażerów, wyniki Radomia wypadają blado. Do października 2024 r. port obsłużył zaledwie 105 499 pasażerów.

Głównym problemem lotniska jest ograniczona oferta lotów. Obecnie podróżni mogą skorzystać tylko z dwóch regularnych kierunków — do Rzymu (obsługiwanego przez PLL LOT) oraz Larnaki na Cyprze (Wizz Air). Choć w 2023 r. dostępnych było osiem tras, liczba połączeń systematycznie maleje, co zniechęca potencjalnych klientów. [...]

#wiadomoscipolska #radom #lotnisko #linielotnicze #ekonomia #straty
13

Komentarze (13)

Warszawa-Radom 🤣

@eloyard to tylko 110km, iks de

To auto na lawecie powinno stać, lepiej pasowałoby do kontekstu

Rararadom kotku, gdzie te loty do UK, Irlandii i Holandii? 🫢

@Hajt jełopowaty zarząd nic nie potrafi załatwić to i lotów nie ma.

Radom, kanał za 2 mld. PLN, ile tego było?

I ja mam ufać, że CPK w obecnej postaci, to dobrze umieszczony, zaprojektowany, przemyślany i skalkulowany projekt?

@Mr.Mars Niby to Warszawa i to Warszawa ale jest pewien niuans.


Dla wszystkich fanów CPK: lotnisko w Radomiu też na pewno miało kwity, opracowania, ekspertyzy że jak się je zbuduje to się opłaci.


Jeszcze fun fact: Radom jest podwójnym rekordzistą Guinessa w kategorii drogowskazy. Pierwszy to oczywiście Radom Centrum Potworów a drugi Lotnisko Warszawa Radom.


I jeden nie-fun fact: tak, lotnisko Warszawa Radom jest w tym samym kraju w którym żyjecie.

Gx

@Man_of_Gx CPK miało być w centrum Polski, pod kątem geograficznym, komunikacji drogowej i kolejowej - osobowej i towarowej. Między 1. i 3. największym miastem Polski. Trochę co innego niż Radom.

@eloyard część naziemnej komunikacji pod szyldem CPK może mieć sens, bez tego szyldu nawet bardziej

mega lotnisko nie może

Wiadomo że Okęcie się kiedyś skończy i podwarszawskie/centralne lotnisko cargo i ruchu czarterów turystycznych będzie potrzebne ale po pierwsze blisko Wawy po drugie nie taki moloch, na razie Modlin ma pustki.


Gx

@Man_of_Gx Okęcie powinno już dawno być rozpisane na zamknięcie, a afalt zwijany w rolki. Zajmuje zbyt dużo zbyt pożytecznego terenu w stolicy + generuje niepotrzebny hałas, zagrożenie ITP


Modlin jest niewykorzystany i też mało perspektywiczny z powodu lokalizacji i organizacji.

@eloyard Modlin i tak ma dużo więcej niż powinien dzięki działaniu jakiegoś polityka.


A politycy w Radomiu to niestety miernoty. Znajomi, którzy lecieli z Radomia sobie chwalą.


A 110km do Radomia dobrą drogą jedzie się szybciej niż do Modlina. 40min pociągiem ze Służewca.

@Man_of_Gx generalnie cpk mówi się (ekspertyz z 2018) że będzie ponosić straty jeśli nie zamknie się Chopina.


Stracą na tym prawie wszystkie lotniska w polsce ale nieznacznie oprócz lodzi który straci z jakiejś 30 proc. Radom też straci ale te nawet nie ma z czego schodzić

Poczekajmy na cpk. Będzie ciekawiej

Zaloguj się aby komentować