Liczba zabitych w wypadkach drogowych spada, choć przez ostatni rok czytałem komentarze(wykop, portale informacyjne), że będzie rosnąć, bo według samochodziarzy, nowe przepisy - szczególnie pierwszeństwo dla pieszych - spowoduje więcej ofiar. Po raz kolejny okazało, że janusze motoryzacji spod znaku "szybko, ale bezpiecznie" nie mieli racji. Mam nadzieję, że następny rząd jeszcze bardziej dokręci śrubę samochodziarzom i uda nam się kiedyś zejść poniżej 1000 ofiar na drogach w skali roku.
Dla porównania, w 48 mln Hiszpanii, w zeszłym roku na drogach zginęło 1145 osób i jest z tego powodu mała burza, bo to o 14% więcej zabitych niż rok wcześniej. A w 38 mln Polsce? Szkoda strzępić ryja
https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/szokujaco-dobre-dane-w-2023-r-liczba-pieszych-zabitych-na-pasach-spadla-o-50-proc/
#wiadomoscipolska #polska #polskiedrogi #samochody #ciekawostki #neuropa

Dlaczego na polskich drogach ginie tak dużo ludzi?

195 Głosów
Quake

@cyber_biker beznadziejny ten artykuł, niech pokażą słupki z liczbą ofiar powiedzmy z ostatnich 20 lat, a nie tekst przeplatany cyferkami

cyber_biker

@Quake Nie wiem co to ma do rzeczy, wiadomo, że spada, ale w tym roku spadek jest rekordowy


https://demagog.org.pl/wp-content/uploads/2022/11/ofiar-wypadki-drogowe.png

Mel

Do ankiety: Nadmierna prędkość i chamy za kierownicą. Rośnie też w dużym tempie liczba kierowców z Ukrainy powodujących wypadki, najczęstszą przyczyną bywa jazda po alkoholu, nadmierna prędkość, wymuszanie pierwszeństwa, nieznajomość przepisów ruchu drogowego.

cweliat

@Mel jak ma nie rosnąć skoro jest ich coraz więcej?

XDDDDDDD

@cyber_biker sorry ale główna przyczyną wypadków w Polsce są debilne przepisy, oznaczenia i kierowcy jeżdżący jak debile.

Kto to widział żeby robić przejście na dwupasmowej wylotówce z miasta z ograniczeniem 100km/h, przystosowanej do standardu drogi ekspresowej i jebnąć zaraz za zakrętem przejście dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej.

Nasz rząd często porównuje kwestie bezpieczeństwa drogowego do Niemiec, gdzie nie może być przejścia bez sygnalizacji świetlnej przez więcej niż dwa pasy ruchu. Zawsze jest przejście podziemne albo krótka sygnalizacja świetlna dla pieszych pozwalająca dosłownie po kliknięciu przejście tylko do kolejnej wyspy na drodze (stare baby maja problem bo ma się może z 15sek na przejście).

Po trzecie beznadziejne ograniczenia prędkości i multum znaków drogowych. Jakby nie było można jednym znakiem strefa ruchu załatwić od razu ograniczenia, to zaraz jest kolejny znak z ograniczeniem do 30, wysepka, parking, uwaga piesi itp.


Korzystam ze wszystkich indywidualnych środków transportu (autobus, rower, hulajnoga, samochód, pieszo) i staram się zwracać na każdego uwagę bo wiem czego każdy użytkownik oczekuje i jak się zachowuje. I jazda rowerem to też jest jakiś ponury zart, bezsensowene zwężki albo ścieżka rowerowa po jednej stronie. I jeszcze często zakaz jazdy rowerem po bus pasie...

maminfoodboga

@cyber_biker no fajna ankieta. Jedyne co się zmieniło, to fakt że kierowca samochodu zaczął odpowiadać za każdego uczestnika ruchu i jego głupotę. Co by się nie działo, winny jest ten jeden i to sprawiło że ludzie jeżdżą ostrożniej - zwyczajnie nie chcą siedzieć za debila. Przykład z ostatniej trasy 5 km: rowerzyści zjeżdżający z chodnika na asfalt bez nawet spojrzeni sztuk 5, hulajnoga elektryczna z dwiema dziewczynkami wlatująca z nikąd na przejście dla pieszych (zero zwolnienia czy choć rzutu oka na jezdnię), piesi idący przez drogę gdzie popadanie sztuk 3. Poczekajmy do końca roku bo coś czuję, że te wakacje lekko zmienią statystykę

Stashqo

@cyber_biker Ja krytykowałem i nadal krytykuję te zmiany bo choć słuszne to zostały w partacki sposób przeprowadzone. Piesi mający pierwszeństwo, szczególnie w miastach to super opcja, niestety zmiany zostały wprowadzone gwałtownie i bezmyślnie. Zarządcom dróg powininno się dać kilka lat i odpowiednie wytyczne aby dostosowali infrastrukturę do warunków ruchu. Teraz pieszy ma pierwszeństwo też na drodze krajowej lub jakichś arteriach miejskich typu 2-/3-pasmówka z podwyższonym limitem prędkości. Na takich drogach, jeszcze przed wejściem przepisów w życie powinny być zorganizowane światła lub jakieś podziemne przejścia/kładki.

Zaloguj się aby komentować