Lancia Stratos HF
#samochody #carboners #motoryzacja
29a1b6be-50c7-426c-9ddc-67c81f242d4c
f6112cd2-0f3f-4ea8-beeb-1df71cce3803
SiostraNieZdradziDziewczynaTak

@moderacja_sie_nie_myje tak ale jeździć samochodem w grze a w realu to jak oglądać porno a uprawiać seks.

moderacja_sie_nie_myje

@SiostraNieZdradziDziewczynaTak No ale stratosem to nie miałem okazji i raczej mieć nie będę już się przejechać. Lancią integrale tak samo

SiostraNieZdradziDziewczynaTak

@moderacja_sie_nie_myje 12 lat temu widziałem lancie delta integrale 280Km za 27 000zł Ehh studentem wtedy byłem i nie było mnie stać

moderacja_sie_nie_myje

@SiostraNieZdradziDziewczynaTak A teraz studentem już nie jesteś (mam nadzieję) ale już nie kupisz. A ja płaczę po evo.

SailorMoon

@SiostraNieZdradziDziewczynaTak rurka na masce nie wygląda za bezpiecznie

Afrobiker

@SiostraNieZdradziDziewczynaTak 🤗

16843737-b859-456a-8535-54a7a492c4ec
Afrobiker

@SailorMoon Lancia swoim podejściem do WRC doprowadziła do zmian przepisów w grupie B po których ta grupa już nigdy nie była tak widowiskowa i fascynująca. Fakt że dokonała tego w Lancii Delta a nie Stratos ale oni lecieli na krawędzi od samego początku i w dupie mieli bezpieczeństwo załogi 😔

Norisk

@Afrobiker napiszesz cos wiecej o tym?

Afrobiker

@Norisk


"Henri Toivonen i Timo Salonen

Podczas rajdu Portugalii Toivonen został poproszony o przetestowanie Lancii Delty S4 na torze formuły 1 w Estoril. Najszybszy czas okrążenia który uzyskał kwalifikował go do wyścigu o Grand Prix Portugalii w 1986 roku na szóstej pozycji.


Mimo niepowodzeń Henri Toivonen zostawał faworytem do wygrania klasyfikacji generalnej mistrzostw gdyż inni kierowcy nie byli w stanie sprostać tempu które narzucił.


Następny był rajd Korsyki. Rozpoczynał się w czwartek 1 maja. Toivonen cierpiał na ból gardła i grypę. Mimo dolegliwości nalegał żeby pozwolono mu wystartować i odzyskać prowadzenie stracone w ostatnich dwóch rajdach. Mimo złego stanu zdrowia objął prowadzenie w rajdzie z dużą przewagą. Po pierwszym dniu narzekał że samochód jest zbyt mocny jak na tego typu rajd i ciężko go utrzymać na drodze.


Drugiego dnia na siódmym kilometrze 18 etapu Corte – Taverna, Toivonen wypadł z drogi na ciasnym zakręcie i spadł na dno wąwozu. Aluminiowy zbiornik paliwa umieszczony pod siedzeniem kierowcy pękł uszkodzony o drzewa i po kilku sekundach paliwo eksplodowało. Samochód zbudowany głównie z łatwopalnego kevlaru wzmacnianego tworzywami kompozytowymi spłonął doszczętnie. Siedzący w środku Henri Toivonen i Sergio Cresto nie mieli szans. Wypadek nie został nigdy do końca wyjaśniony ze względu na brak świadków w pobliżu. Co prawda jeden z kibiców nakręcił film przedstawiający wypadek, ale ze względu na dużą odległość nie można określić dokładnej przyczyny. Inżynierowie i technicy z Lancii nie byli w stanie określić przyczyny katastrofy, gdyż resztki samochodu były całkowicie zwęglone. Walter Röhrl potwierdził że Toivonen przed wypadkiem brał lekarstwa na grypę.


Kilka godzin po wypadku Toivonena Jean-Marie Balestre i FISA podjęli decyzję o zakazie startów samochodów grupy B od sezony 1987. Planowane starty grupy S również zostały zakazane. Audi i Ford wycofały się z grypy B natychmiast, ale inne zespoły rywalizowały jeszcze do końca sezonu. Rajd Korsyki wygrał Bruno Saby w Peugeocie 205 Turbo 16.


Po wypadku FISA była bardzo krytykowana za zbyt późne dostrzeżenie problemu zbyt mocnych i zbyt szybkich samochodów grupy B. Późniejsze dochodzenie FISA wykazało że żaden kierowca nie jest w stanie dostatecznie szybko reagować przy pokonywaniu szybkich zakrętów w tak szybkich maszynach. W czasach grupy B rajdy samochodowe osiągnęły szczyt popularności.


Podczas swojej kariery Henri Toivonen wystartował w 40 rajdach zaliczanych do klasyfikacji WRC, z których wygrał 3, a 9 razy stawał na podium. 22 razy nie ukończył rajdów. Szef zespołu Lancia – Cesare Fiorio powiedział później że Toivonen był jedynym kierowcą który potrafił kontrolować Lancię Deltę S4."


Cała historia tutaj


https://www.lanciastory.pl/henri-toivonen/

Niggauke

@Norisk @Afrobiker wypadało by jeszcze dodać, że podono lancia 037 (model po stratosie i przed delta) mial rzekomo fejkową klatkę bezpieczeństwa żeby był lżejszy

Krzysztof2033

@SiostraNieZdradziDziewczynaTak Stratos kozak, podobna do ford GT, pewnie do niej też bym się nie zmieścił.

AureliaNova

@Afrobiker To były poj*bane czasy. Jak oglądam dzisiaj filmiki z tamtego WRC to włos się jeży na głowie. To było kompletne olanie bezpieczeństwa pod każdym względem.

Afrobiker

@AureliaNova mnie zawsze urzeka ten tłum rozstępujacych się kibiców którzy stoją na środku trasy i patrzą prosto w twarz kierowcy który pędzi z maksymalną prędkością a uchodzą przed samochodem w ostatniej chwili (⁠・⁠o⁠・⁠)

AureliaNova

@Afrobiker O to to i to zgranie kierowcy z rozchodzącymi się widzami. Przecież głupi większy kamyk na drodze i byłyby dziesiątki ofiar.

Afrobiker

@AureliaNova ja nie wiem jak oni to robili że nie znaleźli się w topce katastrof w ruchu lądowym 😳. Podczas wyścigu Le Mans kiedyś doszło do tragedii i zginęło prawie 100 ludzi a tam przecież wszystko zabezpieczone na tip top a tu takie cyrki były i nic 🤣

AureliaNova

@Afrobiker Gdybym był złośliwy, to bym powiedział, że to dzięki umiejętnościom kierowców ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A tak szczerze to mam taką samą rozkminę. Ktoś zginął na F1? Ojej, trzeba szybko wymyślić jakąś nową kosmiczną technologię, żeby tego uniknąć w przyszłosći. 3 zabitych w grupie B? Ale fart

Afrobiker

@AureliaNova otóż to. Ty patrz Mati tylko kilka osób zginęło dasz wiarę? Ale mamy farta! Dobra lecimy z następnym sezonem bo ludzie są zachwyceni 😆

Zaloguj się aby komentować