Kurde.
Wyczyściłem dolot w swojej E91...
... Odłączyłem aku i padł lub rozkodował mi się FRM...
Chciał człowiek zaoszczędzić i wyszło w plecy 7 stów... Ale chociaż turbo szybciej wstaje ;D

#samnaprawiam
#bmw
#motoryzacja
#chciakdobrzeawyszlojakzwykle
2265375d-7037-401d-8052-747e0a7f195a
Sweet_acc_pr0sa

@teetx az 7 stow za frm? W sensie za kodowanie?

suseu

@Sweet_acc_pr0sa Będziesz Miał Wydatek xD

teetx

Oj tak.

Ale gdyby nie to, że "prewencyjnie" odpinalem aku to tak samo konserwacja dolotu jak i w innym Audi xD

teetx

@Sweet_acc_pr0sa

Wczoraj wizyta u kodera - 2 minuty i 200PLN ;)

teetx

@Sweet_acc_pr0sa

Za sam sprzęt. Z tym numerem części z realoem po VIN, na alledrogo było chyba z 5 sztuk (FRM3R - 61356827064).

Kodowanie osobno. Wiem, że FRM2 to nie to, potrzebuję 3jki, no i nie wiem czy tak na prawdę różnica wyposażenia jest znacząca. Bo są jakieś inne numerki no i cena też mniejsza.


Kupiłem, jadę do kodera, może ten, który mam da się podnieść bez programowania EPROM.

Jeżeli kolega koder nawet by chciał programować EPRROM to też cacy ;)

A zakupiony FRM zwrócę ;)

Klopsztanga

@teetx aaaa ten FRM zjebali konkretnie uje. Też mi się soft skasował po wymianie akumulatora, ale w 2019 to kosztowało 200-300zł za ponowne wgranie softu.


Ale czujesz różnice? Bo pamiętem że efektem ubocznym było brak migaczy, czyli brak różnicy w bmw ( ͡° ͜ʖ ͡°)

teetx

Dlatego dojechałem z rodzinnej wsi, przez miasto wojewódzkie do domu bez kierunków i długimi światłami na xenonie.

Śledził mnie jeden radiowóz 1/3 trasy a potem w mieście jechałem za drugim.

Żaden nie zareagował, a była ok 2 w nocy więc dużo innych samochodów, na których mogli zawiesić oko nie było ;D

Dolan

Odłączyłem aku i padł lub rozkodował mi się FRM...


@teetx ale to chyba nie jest normalne, że odłączasz aku i coś pada? to raczej zbieg okoliczności więc i tak trzeba by to było naprawić xD

Sweet_acc_pr0sa

@Dolan w audi mi sie lubi sterownik klimy rozkodowac, ale moze byc to pochodna faktu iz jest wymieniany xD

teetx

Obawiam się, że jednak jest to normalne ;(

Jest to jedna z częstszych przyczyn i też jedna z niewielu, kiedy FRM się krzaczy.

Np wymieniałem lampy z przodu i też musiałem do kodera jechać bo "reset modułu pomaga".

Sam bym nauczył się oprogramować to gówno, ale jeszcze dwie usterki przede mną.

Potem zacznę się bawić

Dolan

@teetx @Sweet_acc_pr0sa ja mam citroena to tylko jak odpinam akumulator to w necie każą otworzyć maskę, zamknąć drzwi kluczykiem, poczekać aż się BSI wygasi 5 minut i dopiero odpinać. Jak na razie nie miałem problemów.

teetx

@panek Już nie ma! ;d

(Haptfu za Avatar ;D )

e92495b0-9d64-421c-b190-f9cc7501f92f
11684212-e38f-43b7-ad2c-fb259c27932f
CoryTrevor

Dlatego jeżdżę złomami

Odczuwam_Dysonans

@teetx ajj ale niefart. Jeszcze mi się nie zdarzyło, ale np. w jednej e39 musiałem wyłączać tryb transportowy. W innej padł EWS (immo) przy kręceniu na rozładowanym aku xD shit happens.

A dolot trzeba czyścić, klapy wyjebywać i jest git. Ja radzę tak co 4-5 wymian oleju zrzucić kolektor w dieslu, chociaż co ciekawe nie wszystkie się syfią tak samo więc przynajmniej kontrolować. Najgorsze co można zrobić, to zrobić program, nie zaglądając tam wcześniej, albo w ogóle się nie interesować nawet jak auto czasem rzuci checkiem, bo przecież samo się naprawiło. Zawory nie są zadowolone. U ciebie to jeszcze nie było tragedii, w sam raz na czyszczonko

teetx

Na to właśnie liczyłem, w ogóle wyjęcie i wsadzenie to około 1h Czyszczenie natomiast łoooo nie patrzyłem na zegarek i cyk fuch 2 rano.


Poza tym ktoś już przy FRM był ;) nie byłem pierwszy

66436657-9d73-4831-aaf5-4dbfe2567735

Zaloguj się aby komentować