Kupiłem gruza ale chłodzenie motoru nie działa. Chociaż jakiś obieg płynu widać. Czy pomimo tego może być pompa wody strzelona?
#e46 #bmw #mechanikasamochodowa
9573ebee-b83f-49d1-b5a4-3b12db401592
Fox

@Semicolon Jak mi wjeżdża na czerwone pole a 5 minut później wybucha zbiornik z płynem to wiem że termostat działa. To i tak miałem szczęście że na chłodnicy nie jebuo

Jarem

@Fox

Takie objawy też będą przy uszczelce pod głowicą, jakby co ;)

Fox

@Jarem wydaje się być ok, nie dymi jak nic, ziomek co od niego kupiłem robił 2x test spalin w płynie i nic mu nie wyszło. Ale widzę siwuchę w płynie który wyleciał bokiem ale to chyba dość normalne?

Jarem

@Fox

Przewody chłodnicze nie puchną?

Fox

@Jarem bojawiem chyba nie.

A sam płyn wrzątek

Semicolon

@Fox zapowietrzony uklad

Fox

@Semicolon było odpowietrzane ale jak kupię nowy zbiornik to zrobię jeszcze raz i powiem.

Semicolon

@Fox wyciągnij termostat i zobacz czy się gotuje dalej

100mph

@Fox a chlodnica jest drozna? obieg jakis moze byc ale chlodnica skorodowana i nie nadaza chlodzic plynu ;) a w kwestii pompy to moze byc zatarta i bedzie pracowac z duzo mniejsza wydajnoscia i efekt bedzie taki sam

Fox

@100mph tego nie wiem, jak to sprawdzić?

100mph

@Fox najprosciej sprawdzic cxy sie cala powierzchnia nagrzewa

Fox

@100mph w te pogode trudno stwierdzić od czego jest ciepła, nie gorąca. Ale po całości jednakowo jest ciepła

100mph

@Fox to jak dla mnie to bez demontazu ukladu chlodzacego nie obejdzie sie

Fox

@100mph ogółem dobrze wygląda ta chłodnica

100mph

@Fox to sprawdz czy pompa wody nie robi Ci oporu przy obracaniu

100mph

@Fox a wentylator sie wlacza?

Fox

@100mph went się włącza choć jakby wolno lata, a jak się sprawdza PW czy ma opór? Trzeba pasek opuścić na luz?

100mph

@Fox zdejmujesz pasek osprzetu i recznie krecisz pompa by zobaczyc czy duzy opor stawia ;) wentylator ma rozne biegi ;) zasadniczo to jesli wina bylaby wentylatora to w trakcie normalnej jazdy bez zatrzymywania sie chlodnica zapewnialaby wymiane ciepla bo chlodzilby ja ped powietrza

jajkosadzone

W takim kolorze kupiles beemke?

Fox

@jajkosadzone Tak i w cupie

jajkosadzone

@Fox

Ladny kolor

A jak silnik sie przegrzewa to ja bym sprawdzil radiator- w niektorych beemkach szybko padal i wymagal wymiany.


W przypadku starszych aut polecam procz obowiazkowego oc dokupic assistance z pomoca drogowa w razie awarii- w cenie ma np. uniqa a za niewielka doplata np. warta/hdi

Fox

@jajkosadzone wolałbym niebieski ale wgl nic w mazowieckim interesującego do 9k nie znalazłem żeby od handlarza jeszcze nie było.

Toarddd

@fox W tych starych beemkach mało która nie ma większego bądź mniejszego problemu z chlodzeniem.

100mph

@Toarddd wiekszosc starych aut ma problemy z chlodzeniem bo nikt nie wymienia plynu chlodniczego

Toarddd

@100mph To też, tylko ja jednak najcześciej słyszę o problemach z grzaniem w e36/39/46 a nimi się w ogóle nie interesuję.

Glonojad

Jaki piec w tym gruzie? Nadmienię tylko, że kupno auta z ugotowanym piecem to słaby pomysł, szczególnie w sześciocylindrowym silniku gdzie głowica jest dosyć długa i przy przegrzaniu potrafi wygiąć się jak banan

Fox

@Glonojad 1,9 ale nie znam modelu

@Semicolon @100mph

Wyjąłem PW i wygląda legitnie opór mikroskopijny typowy dla szczelnego spasowania pod wodę i nic nie lata, a propeller nie oderwany.

A to oznacza że chłodnica może być skurviona. Zbiorniczek wybuchł więc go wymienię ale chłodnica też wygląda ładnie. Trochę się boję co to może być. Może naprawdę termostat, no ale pokazuje temp idealnie a wentylator się załącza chociaż nieco słabo się kręci, ale jak już było mówione sama chłodnica powinna dawać radę. Będę szukał dziurawego węża.

bf5274a1-cf65-4a30-b51e-1834d8a445f3
Glonojad

@Fox teraz pewnie już za późno, ale jakieś wycieki zlokalizowałeś? W dobrych warsztatach mają sprzęt do próżniowego napełniania układu chłodzenia, pompa najpierw generuje podciśnienie w układzie, a później podaje płyn chłodniczy przez co praktycznie od razu masz układ odpowietrzony. Beemki słyną z tego, że mają skomplikowane układy chłodzenia i ciężko je normalnie odpowietrzyć. Jeśli nie chcesz kasy w błoto wywalać, a resza części wydaje się być spoko to możesz tego spróbować

100mph

@Fox jesli termostat przelacza Ci na duzy obieg to jest dobry a jak juz zaczales sie grzebac to nic nie stoi na przeszkodzie wyjac chlodnice i ja potraktowac plynem chlodniczym pod cisnieniem :) potem juz tylko weze moga byc rozwarstwione ... no albo glowica zesrana

Fox

@100mph co znaczy głowica zesrana nie strasz mje

edit

zamówiłem także termostat więc dam znać za 2-4 dni

Glonojad

@Fox wyjąłeś pompę także płyn masz już spuszczony, możesz wykręcić termostat, wrzucić go do jakiegoś garnka, potraktować wrzątkiem i zobaczyć czy się otwiera - będziesz wiedział czy działa czy nie. Oczywiście wymiana na nowy i tak wskazana jeśli nie są to jakieś wielkie koszta

100mph

@Fox ktoś Ci prawdopodobnie wcisnął gruza bo koszty naprawy przewyższają jego wartość xD zadzwoń do sprzedawcy jak chcesz wiedzieć co jest zesrane

Fox

@100mph twierdzi że obaj mechanicy nie mają terminów a drugiego nie było bo urlop

Fox

@Hejto_nie_dziala co to jest wgl

Edit

Nie wiem ale went działa

Hejto_nie_dziala

@Fox kręci się I mimo to wywala płyn? Zbiornik wyrównawczy zabudowany z chlodnicą? Jeśli nie to czy chłodnica gorąca sprawdź

Fox

Wołam @Toarddd @100mph @Glonojad @Semicolon

Taki oto termostat miałem, oczywiście kabelek był podłączony. Może ktoś myślał że otwarta cały czas będzie lepsza. W sumie nie wiem czy to dobrze.


Motor to M43B19 o mocy 118KM Jeśli dobrze rozkodowałem

511e89f9-fe4e-47d6-bce7-17d74d6ea664
Fox

@Semicolon upewniłem się że reszta nie została w bloku. Mam rację że ktoś myślał że otwarta lepsza?

Toarddd

@Fox Obstawiam że poprzedniemu właścicielowi też się grzała i żeby wykluczyć termostat to go wywalił ewentualnie chciał poprawić przepływ wody.

Fox

@Toarddd skoro nie pomogło to pewnie jednak chłodnica, bo nic już innego nie widzę. PW ładna i bez luzów.

Toarddd

@Fox A chłodnica nie jest zawalona brudem albo lamelki nie są powykrzywiane?

Fox

@Toarddd ładnie wygląda ale nie wiem co w środku. Jak to można sprawdzić?

Toarddd

@Fox Raczej samemu się nie sprawdzi przepływu przez chłodnicę. A temperatura na licznikach od razu idzie na czerwone czy jest trochę po za pionem?

Fox

@Toarddd jechałem w sobotę sprzedający mnie informował że chłodzenie b słabo działa. Dłuższy czas była po środku. Ale dość nagle zupełnie jak woda w czajniku skoczyło do czerwonego, wtedy decyzja o zatrzymaniu ale nie minęła minuta i płyn wybuch zbiornik. Jak powymieniam ten termostat i zbiornik to podejrzewam że to samo będzie. 30km i trzeba długo czekać na wychłodznie.

Toarddd

@Fox Jak temperatura idzie w górę to dużo bezpieczniejszym rozwiazaniem jest właczyć ogrzewanie w środku na maxa i jechać w miarę szybko na najniższych możliwie obrotach. Jak wymieniłeś termostat to sprawdź czy napewno jest dobrze odpowietrzony. Jak nie pomoże to zostaje jeszcze uszkodzona wiskoza, niedrożna chłodnica i w najgorszym wypadku upg. I wsumie to może jeszcze korek od zbiorniczka wyruwnawczego tylko musi być orginalny.

Semicolon

@Fox jak chłodnica nie pomoże to może jakieś kanały są niedrożne i zakłócają przepływ wody. Nie mam innego pomysłu

Fox

@Semicolon właśnie tak myślałem czy co nie zapchane jest

Hejto_nie_dziala

@Fox @Semicolon powiedzmy sobie szczerze że upg jest najbardziej prawdopodobne i tyle

Fox

@Hejto_nie_dziala nie widać dymu.

@Semicolon

@Toarddd

Właśnie mi się zagotowała woda po pół h pracy na najmniejszych obrotach, a chłodnica zimna, piedrolę wywożę do mechanika.

Hejto_nie_dziala

@Fox nie zawsze będzie dym, są różne rodzaje uszkodzeń upg, zresztą sama głowica może być strzelona. Wywozuj jak sam nie masz warunków bo bez sensu się męczyć

Fox

@Toarddd czemu korek musi być oryginalny?

Fox

@Hejto_nie_dziala

@Semicolon

@Toarddd

@100mph

No więc tak się okazuje że chłodnica minimalnie się grzeje od wewnątrz, ale tylko góra ledwo co. Dolot do Termostatu gorący nieco. Jakby chciała przez te chłodnicę lecieć ale nic się w niej nie chłodzi stawiam na zapchaną, może zakamienioną chłodnicę, teraz dumam czy sam dam rady wymienić.

100mph

@Fox zardzewiala, co 5 lat powinno sie wymieniac plyn ;) znasz kogos kto tak robi ... tymbardziej w 20-letnim BMW? na upartego mozesz wyjac chlodnice i cisnieniem sieciowym pizgnac na wlot woda i patrzec czy bedzie przeplyw - bedziesz mial 100% pewnosci :) jak nie bedzie przeplywu to mozesz pi3rdolnac cisnieniem, moze przetkasz bo w najgorszym przypadku to i tak do wymiany

Hejto_nie_dziala

@Fox @100mph raz w BMW wymieniałem chłodnice i średnio to wspominam, jak masz dwie ręce i chęci to już dużo i próbuj

Fox

@Hejto_nie_dziala bardzo łatwo w sumie pozwoliła się wymienić. 0,5h i po zawodach. Będę teraz po odpowietrzeniu jeździł obserwował

Hejto_nie_dziala

@Fox ostatnio osłonę nadkola wymieniałem w aucie z 2018 roku to kurwa 2 godziny, jebane nowe gruzy

Fox

@Hejto_nie_dziala weź mnie nie osłabiaj za 0zł bym nie wymienił. a jak mi opowiadają o wyciśnięciu 200KM z 1,2 to mnie trzęsie.

Fox

@Hejto_nie_dziala

@Semicolon

@Toarddd

@100mph

Witam grono ekspertów, po zmianie bananowej chłodnicy po odpowietrzeniu i po ustawieniu termostatu tak by był zawsze nieco otwarty zaczęło to działać, ale na razie zrobiłem tylko 75km dziś, jeśli wierzyć termometrowi to nie przekraczało 80 stopni. Będę jeszcze musiał obserwować czy nie ucieka płyn. Dziwi mnie jednak jak to ma być odpowietrzone skoro tam jest otwór przelewowy.

Zaloguj się aby komentować