Wesprzyj nas i przeglądaj Hejto bez reklam

Zostań Patronem
Krócej niż samolotem i autostradą? Kolej Dużych Prędkości zrobi różnicę

Krócej niż samolotem i autostradą? Kolej Dużych Prędkości zrobi różnicę

www.portalsamorzadowy.pl
Po uruchomieniu Kolei Dużych Prędkości czasy przejazdów z Warszawy przez Łódź do Wrocławia i Poznania będą bezkonkurencyjnie krótsze w porównaniu z autostradami i połączeniami lotniczymi - zapowiedział członek zarządu CPK Piotr Rachwalski. [...]

ociągi KDP trasę między największymi polskimi miastami mają pokonywać w około 100 minut, a między Warszawą i Łodzią podróż ma trwać ok. 40 minut.

Według Rachwalskiego kolejowa linia +Y+ ma zapewnić dojazd z dużych miast do lotniska w Baranowie, ale ma być też wykorzystana do połączeń dalekobieżnych w relacjach dłuższych niż tylko sam "Igrek". Umożliwi np. przejazd z Lublina do Szczecina czy z Białegostoku do Jeleniej Góry czy Zielonej Góry, a w przyszłości również w kierunkach zagranicznych w czasach do tej pory nieosiągalnych na tych trasach. Chodzi o Litwę, Łotwę i Estonię poprzez linię Rail Baltica, a w kierunku na południe w uzgodnieniach rządowych jest projekt połączenia z Czechami i to zarówno linią Katowice-Ostrawa i w przyszłości również przez Wrocław. [...]

#wiadomoscipolska #kolej #cpk #transportpubliczny #pociagi #portalsamorzadowy
7

Komentarze (7)

@Mr.Mars xD


No i dalej pierdzielenie o Taborze, hasła o 300km/h xD


I ani słowa o tym, że infrastruktury nie ma, a to będzie wielokrotnie większy koszt niż zakup samych pociągów..

@zuchtomek Podobno coś niepowiedziane nie jest kłamstwem. 🤗

@zuchtomek nie wiem o jakim pierdzieleniu piszesz, ale jak najbardziej mówi się i projektuje infrastrukturę pod to.

@PanNiepoprawny tak, te cale Y, pozostale magistrale leżą, aktualnie na trasie Łódź-Warszawa vmax to 160


Na „nowej” Warszawa-Gdańsk 200km/h

I to dopiero od 5 lat, a modernizacja rozpoczęła się w 2006 na Euro 2012.

Oddali można powiedzieć po 10 latach - w 2016.


Aktualny czas pociągu to 145minut, a oni 100 obiecują.. Musiałby ponad 200 jechać no i po drodze nie stawać xd

@zuchtomek no tak, leżą. Ale Y to ma być zupełnie nowa trasa z tego co wiem. Mogą robić równolegle.

@PanNiepoprawny to tak i z tym nie mam problemu. Ale o dołączaniu innych miast - bredzą póki co.

Fun fact: wcale do tego nie potrzeba KDP. Wystarczy dbać o to, co mamy już teraz.

Na moim przykładzie: jeżdżę regularnie biznesowo z Trójmiasta do Warszawy, Wrocławia i Rzeszowa. Na każdej z tych tras istniejący już pociąg wygrywa z samochodem i samolotem zarówno pod kątem czasu door-to-door jak i kosztów, zwłaszcza gdy podróżuje sam.

Zaloguj się aby komentować