@MrGerwant - ja wiem, że marudzę... ale...
jakby gra działa w przeglądarce...
@koszotorobur i co jeszcze frytki do tego?
@MrGerwant - i truskawkowego szejka poproszę
@koszotorobur ehhh młodzi to by tylko chcieli i chcieli, zero szacunku do pracy
@ZohanTSW - jestem stary i do mądrej pracy mam 100% szacunku
@koszotorobur panie kiedyś to internetu nie było i człowiek się cieszył jak miał demo na płycie z gazetki, a tera to wszystko te internety i w przeglądarkach co ramy zżerają
Po kim ty taki chitry na ram jesteś? Po matce pewnie, ona nigdy nie zamyka nieużywanych kart
@ZohanTSW - pięknie zgadłeś - matka ma otwarte z 50 kart z różnymi chorobami w przeglądarce - żreją RAM jak porąbane
@koszotorobur no wiadomo, że to nie po ojcu xD
jeden gimbabajt. Dobrze, że za darmo
Możesz odhaczyć, że nie ma kompatybilności na W7. Se nie popykałem.
@macgajster nie sądzę, żeby Unreal Engine 5 wgl działał na siódemce
@MrGerwant Coś jest ostro zrypane. Dlaczego mi pokazuje, że archiwum z tą grą zajmuje ponad 1 gigabajt?
@sierzant_armii_12_malp bo tyle zajmuje (i tak mało, bo projekt waży u mnie ponad 22 giga)
@MrGerwant Moim zdaniem nie powinno. Takie ilości miejsca to zajmowały gry pokroju Heroes of Might and Magic IV czy Unreal.
@sierzant_armii_12_malp optymalizacja czegokolwiek leży dziś1 po stronie użytkownika, a właściwie dokupienia przez niego zasobów lub urządzenia
@macgajster dokładnie, taniej jest dokupić sprzęt niż czas programistów na optymalizację (co samo w sobie też jest dość trudną częścią)
@macgajster Niestety, w dzisiejszych czasach sporo urządzeń ma trudno rozszerzalne zasoby (vide Apple), albo w ogóle nierozszerzalne (smartfony, tablety). Często istotnym, bardzo niewygodnym do powiększenia zasobem, zasobem jest ilość energii w akumulatorach. Do tego prawo Moore’a się skończyło, i np. przyrost wydajności procesora z generacji na generację może być zaledwie rzędu kilku procent.
Czas więc ponownie zacząć szanować zasoby maszyny.
@ZohanTSW Jakbym ja powiedział klientowi, że te pół miliona procesorów, które ma zamówić, to ma wziąć szybsze modele, po 20 USD za sztukę więcej, bo ja nie będę optymalizował - to by mi chyba w robocie jaja urwali.
A prywatnie też się staram, żeby użytkownicy np. Raspberry Pi Zero mi nie narzekali.
@sierzant_armii_12_malp jeśli chodzi o Apple to zasada jest prosta: kup nowy sprzęt co roku
@sierzant_armii_12_malp jeśli pracujesz w branży embedded to to nie działa, tam trzeba optymalizować ale tylko tyle, żeby wszystkie ficzery się zmieściły
@ZohanTSW
Nowy sprzęt Apple co roku? Chyba żartujesz
A optymalizować w embedded (pomijając największe gówna, kiedy producent po wypuszczeniu sprzętu w zasadzie o nim zapomina) trzeba w ogólności - bo nie wiesz, co za dwa lata klient będzie chciał do systemu dorzucić, albo kiedy zdecyduje o zmniejszeniu dostępnych zasobów w przyszłych rewizjach sprzętu - w imię oszczędności.
@sierzant_armii_12_malp płacisz ciężkie pieniądze za wsparcie i brak możliwości rozwoju. Dzisiaj jeśli program lub gra wymaga więcej ramu niż posiada twój sprzęt, to jest to twój problem, dokup sobie zasobów, co w sprzętach Apple nie jest proste, pozostaje więc jedno - kup se nowy
@ZohanTSW Brak możliwości rozszerzania zasobów to, niestety, cecha wspólna praktycznie wszystkich współczesnych tabletów i smartfonów.
Jak widzę, że coś wymaga nieproporcjonalnie dużo zasobów w stosunku do tego, co oferuje, albo się ślimaczy - to po prostu tego nie instaluję, względnie natychmiast wywalam
Dotyczy to również mojej głównej stacjonarki (kompa AMD64 z Linuksem).
@MrGerwant aaaaaa już pombieram tate
Zaloguj się aby komentować