Konferencja grupy Dragon Sector na Chaos Communications Congress w Hamburgu opisująca cały przebieg wstecznej inżynierii kodu pociągu Newagu i wyjaśniająca dlaczego producent próbował eliminować konkurencję w serwisowaniu pociągów nieczystymi zagrywkami i warunkami w kodzie.
Szczególnie polecam fragment z warunkowym wyłączaniem dodatkowej sprężarki do podnoszenia pantografu przy tzw. "cold start" od 31 minuty.
https://media.ccc.de/v/37c3-12142-breaking_drm_in_polish_trains
#programowanie #pociagi #kolej #newag #cyberbezpieczenstwo #wiadomoscipolska
Szczególnie polecam fragment z warunkowym wyłączaniem dodatkowej sprężarki do podnoszenia pantografu przy tzw. "cold start" od 31 minuty.
https://media.ccc.de/v/37c3-12142-breaking_drm_in_polish_trains
#programowanie #pociagi #kolej #newag #cyberbezpieczenstwo #wiadomoscipolska
Ding ding ding ding x4
kurde, chętnie bym obejrzał ale nie dam rady pierwszego gościa słuchać
Było https://www.hejto.pl/wpis/prezentacja-i-q-amp-a-ekipy-odpowiedzialnej-za-odkrycie-niecnych-praktyk
@cec To usuwam
@inty Mimo wszystko najbardziej uśmiałem się przy komunikacie o złamaniu praw autorskich
@Felonious_Gru A mnie najbardziej śmieszył jego wyzwalacz - wystarczyło, że pociąg postoi w miejscu 10 dni...
@Syster no właśnie nie. Długi postój to dopiero połowa wyzwalacza. Żeby otrzymać komunikat trzeba było jeszcze po tej przerwie uruchomić pociąg. I to właśnie ten śmieszny fragment
Zaloguj się aby komentować