Komisja Europejska chce stałych ceł na samochody elektryczne z Chin
wnp.pl#wiadomosciswiat #uniaeuropejska #chiny #gospodarka #samochodyelektryczne
#owcacontent <- do blokowania moich wpisów
Aha czyli chcą zabić auta spalinowe, udupic tanie elektryki z Chin i liczyć ze to nie jebnie?
@dildo-vaggins Finał tej historii jest znany. Albo będziemy kupować drogie auta europejskie albo koniec końców drogie auta chińskie. Póki co jesteśmy na etapie przejściowym wyżynania motoryzacji europejskiej przez tańszą konkurencję chińską. Jak już Chińczykom to się uda to tanich aut nie będzie.
@dildo-vaggins Będzie druga Kuba albo inny biedostan. Mechanik ci będzie nowy wał korbowy odlewał ze złomu u siebie na podjeździe jak to pokazują na filmikach na YouTube.
@100mph ale ceny aut europejskich są przesadzone, a świadczy o tym chociażby fakt, że w Polsce ceny są wyższe niż np. we Francji xD Niech obniżą ceny do realnego poziomu, a nie przekupują unijnych polityków po to, by ceny konkurencji były wyższe.
@prorock i we Francji maja wyzszy Vat zeby smieszniej bylo
Aha czyli chcą zabić auta spalinowe, udupic tanie elektryki z Chin i liczyć ze to nie jebnie?
@dildo-vaggins po prostu biedota ma nie jeździć po drogach gdzie elity w końcu będą mogły pruć do woli bez stania w korkach.
Najpierw Europa przenosi produkcję do Chin, uczy Chińczykow jak produkować europejskie produkty, a poźniej nakłada na nie wysokie cło, bo się orientuję, że Chińczyk się nauczył.
@bojowonastawionaowca poczekajmy na odwet Chin. Chciałem tylko napisać, że w Mercedesie mają brązowe portki. Chiny dla nich to największy rynek zbytu. Żeby się UE nie przejechała na swoich decyzjach...
@Banan11 Problem polega na tym, że EV to jeden z motorów napędowych chińskiej gospodarki w ostatnim czasie (w ramach najnowszego pomysłu Xi czyli new productive forces), a Chiny mają naprawdę niewiele możliwości reakcji na zamiary UE ze względu na dużą i rosnącą dysproporcję handlu zagranicznego. Chiny gdzieś coś próbują (np. burbon francuski), ale takich lewarów, przede wszystkim na tragiczny spadek znaczenia Niemiec wewnątrz UE, po prostu nie mają wiele.
Ergo UE jest w zdecydowanej pozycji do dyktowania warunków - szczególnie, że cłami w chińskie produkty (nie tylko EV) uderzają i zamierzają uderzać nie tylko USA i UE, ale też inne kraje rozwinięte i rozwijające się (np Brazylia, Indonezja, Tajlandia - o nich było "głośniej")
Ergo UE jest w zdecydowanej pozycji do dyktowania warunków - szczególnie, że cłami w chińskie produkty (nie tylko EV) uderzają i zamierzają uderzać nie tylko USA i UE, ale też inne kraje rozwinięte i rozwijające się (np Brazylia, Indonezja, Tajlandia - o nich było "głośniej")
@bojowonastawionaowca szkoda że europa bardziej szkodzi swoim obywatelom i przez ich durne pomysły auta elektryczne są u nas 2 albo i 3 razy droższe niż w chinach. I to nie tylko chińskie, bo EV BMW produkowane w ChRL są konkurencyjne cenowo z chińskimi autami. Więc albo niemcy dopłacają do produkcji, albo da się produkować tanio tylko europejski klient jest rypany podatkami ekologicznymi.
Tradycyjnie protekcjonistyczny system jest wprowadzany w branżach na których mają zarabiać starsi i mądrzejsi. W branżach w których istotną rolę odgrywa "nowa UE" trzeba jak największej ilości ograniczeń wewnętrznych, ale jednocześnie otwarcie na konkurencję spoza UE.
Chiny ominęły etap produkcji samochodów spalinowych które są konkurencyjne globalnie, ale nauczyły się (bądź jak kto woli ukradły) know-how produkcji następnej generacji pojazdów czyli elektryków. Jeśli w aktualnym systemie dumpingu cenowego, dopłat rządowych i całego systemu próby przebicia się na rynek USA i Europejski nie zostanie to zatrzymane, to za jakiś czas będą jedynie drogie samochody chińskie po zarżnięciu produkcji krajowej.
W USA, gdzie mieszkam, rząd zgodnie po obu stronach chce klepać 100% cła na EV z importu bo wie czym zalanie rynku tanią alternatywą grozi. Już raz Detroit upadło. Można się kłócić czy cła to najlepszy sposób ale na pewno szybki i efektywny.
Dodam ze sam jeżdżę Teslą i sobie chwalę, chciałbym żeby więcej tanich EV było na rynku ale rozumiem czym się kończy niekontrolowane wyrzucenie produkcji za ocean.
@dremmettbrown Moze cos ukradli, moze cos sami skonstruowali. Chinczycy sa dostawcami wielu komponentow do europejskich aut elektrycznych. Jak sie zobaczy jakie mozliwosci autonomiczne i oprogramowania oferuja auta chinskie to jedyna dla nich konkurencja jest Tesla. Mnie to nie dziwi. "Stary" automotive jest daleko w tyle pod wzgledem technologii. Dzialaja i mysla jak firmy motoryzacyjne, powoli, ospale i za wszystko chca gromady pieniedzy. Nagle zaczeli wszystkie swoje marki przedstawiac jako premium xD. Chinczycy zaczeli budowac duze resoraki z technologia smartfonow. Do ostatecznego sukcesu brakuje im tylko sieci salonow/serwisow i rozpoznawalnych dla europejczykow marek jak Volvo czy MG. Jednak nazwy Beijing, BYD etc. sa troszke odrzucajace.
Polska powinna dać jasną deklarację:
Dajecie technologie i rozwijamy przemysł motoryzacyjny w Polsce, albo otwieramy się na rynek chiński i zalewamy Europę.
@JakTamCoTam tak, z pewnością unia europejska ugnie się przed takim szantażem
Co z walką o klimat? To tylko brednie aby zarabiać kasę na jelenich?
@awres Walka o klimat niemieckiego biznesu ma się dobrze, a o co chodzi?
W sensie aby tylko te kraje co produkują w UE (czyli bardzo nieliczne) miału największy rynek zbytu - a nie aby cena walczyła o klienta tylko prawo na rzecz Niemiec i Francji.
Zaloguj się aby komentować