Wtedy pojawiła mi się też diabelska myśl, skoro zrobię coś takiego, to właściwie dlaczego załoga nie mogłaby by być widoczna cały czas podczas żeglowania? Tak żeby coś sobie robili na okręcie. I w ogólnie, żeby można było sobie w dowolnym momencie przełączyć sterowanie na kapitana, wejść pod podkład, albo zeskoczyć do wody i zejść na ląd, który można by zwiedzać.
Dlaczego to mógłby być zły pomysł?
-
trzeba by zorganizować bardziej szczegółowe grafiki, szczególnie wysp
-
to wszystko żarłoby więcej pamięci
Dlaczego to dobry pomysł?
-
większa immersja
-
i tak bym musiał zaimplementować coś podobnego, chociażby w bitwie (gra o piratach bez abordaży to lipa)
No więc kupiłem parę byle jakich pixelartowych tilesetów, nawet znalazłem statek który można sobie składać.
Wjebałem to wszystko do gry, trochę kodowania i cyk, działa. Wygląda średnio, ale optymalizacyjnie działa super.
Efekt widać na screenshocie, załogę dodałem już w programie graficznym, żeby zaprezentować o co mi mniej więcej chodzi.
Dajcie znać koniecznie co myślicie o takiej wizji. Grafiki są obecnie lipne, ale to tylko na potrzeby prototypu.
W komentarzu filmik jak przed zmianami wyglądała gra.
Postępy prac nad prototypem można obserwować tutaj -> Społeczność Indyki - Hejto.pl
#tworczoscwlasna #gamedev #gry #indiedev #piraci #programowanie #brickfiction
Komentarz usunięty
@rybeusz chyba zasadne byloby gdyby statki mogly strzelac tylko bokiem albo tam gdzie gracz umieści armaty. Wtedy trzeba manewrowac podczas strzelania i robi sie zrecznosciowka. Ale to rozwiazanie juz bylo wykorzystywane w wielu grach o piratach, np te co zapostowalem plus np Assasins Creed Black Flag (btw SZANTY - genialny to byl pomysl na oprawę dzwiekowa w tej grze, piraci spiewają albo nie ma muzy), swoją drogą najlepsza gra o piratach w jaką grałem i jednocześnie najlepszy AC
@GrindFaterAnona design walki to ogólnie ciężka sprawa. Testowałem kilka rozwiązań, raczej będę obstawał przy tym co jest teraz. Czyli system podobny do seafight, ale dodam też elementy jak haubice które działałyby podobnie jak w black flag. Strzelanie bokami jeśli statki pływałyby tylko w 4 albo 8 kierunkach może być nieatrakcyjne.
@rybeusz ciężko skomentować jak nie wiadomo jak walka w trakcie abordaży miałaby wyglądać. Taki mini segment RTS, turowo, preplanowana taktyka która leci na żywo i można tylko ograniczone interakcje i rozkazy wydawać w trakcie?
Ale chyba same statki i tak są za małe żeby coś się mialo w trakcie ataków coś ciekawego na nich dziać. Ale zamysłu nie znam także ciężko skomentować dokładniej.
Ale gra o piratach bez abordażowania to faktycznie jak szarlotka bez jabłek xD
@DiscoKhan byleby to nie było w formie karcianki xd
@rybeusz super pomysł. W głowie mam wizualizacje ekran walki z disciples.
Może 2 poziomy- walka na pokładzie i pod pokładem ( pod pokładem pierwszeństwo ataku maja obrońcy chyba ze atakujący maja opaskę na oku)
@rybeusz brzmi fajnie. Dawaj znać jak będzie gotowe, chętnie zobaczę pełny efekt :))
@rybeusz tu masz ciekawą propozycję abordażu
@rybeusz a tutaj inspirację sprzed prawie 40 lat od Pana Sida Meiera https://www.youtube.com/watch?v=H7i6MHFPkdQ
@rybeusz a no i jeszcze remake - tutaj juz dali malych ludzikow na statki i podczas walki po prostu przybliza sie "kamera". sprawdz w 11:30 jak spadają te małe ludziki do wody po hicie
@GrindFaterAnona też bym chciał zaimplementować wypadające ludziki xd walka statków w sid meiers pirates jest fajna, ale ja nie mogę zrobić czegoś podobnego, nie mam modeli 3d, a w obecnej propozycji statki bedą poruszać się w 4 albo 8 kierunkach
@GrindFaterAnona Ah... ileż to się godzin za dzieciaka w to zagrywało!
@Swbd w dwojke? Ja gralem glownie w Piracy dwa linki wyzej
@GrindFaterAnona nawiązywałem do wersji z 2004 :D za oryginału mnie na świecie nie było jeszcze:D
@rybeusz Ty fajne to!
Wygląda nieźle! Trzymam kciuki!
@rybeusz Weź ty tę łajbe przebuduj to to wygląda jakbyś do tratwy dołożył maszty żaglowe. Chała straszna.
Zaloguj się aby komentować