#ukraina
Niech spadają
@starszy_mechanik Dosłownie
@vredo No ja się dziwię, że żaden "nu, maładec!" jeszcze nie próbował lądować
@Patobus widać nie są tacy odważni jak nasi XD
@Patobus to polska specjalność
@Patobus Myślałem, że obecnie odrzutowce są w stanie wylądować na lotnisku, nawet jeśli jest mgła.
Załóżmy jednak, że nie mógł wylądować i kończy mu się paliwo. Czy w takiej sytuacji pilot może wysłać sygnał MAYDAY i skierować się np. do Połągi?
@Pan_Buk
Mogą. Ale to też zależy też od lotniska (ILS)
Po to są plany lotu i lotniska zapasowe żeby nie było sytuacji "próbuję do skutku a potem gdziekolwiek blisko"
@NieMamZdania @Pan_Buk dokładnie. Niedaleki Gdańsk ma system ILS najwyższej kategorii pozwalający na lądowanie przy minimalnej widzialności. Awaryjnie pewnie by lądowanie dopuścili, ale biorąc pod uwagę, że ruSScy większość zachodnich samolotów ukradli (nie oddali po wygaśnięciu leasingu po prostu), samolot pewnie by już na terenie UE został a pasażerowie mieliby niezłą ścieżkę zdrowia.
@Pan_Buk Może, jeśli lotnisko ma odpowiedni poziom systemu ILS.
W tabeli masz jaka kategoria ILS pozwala na lądowanie z daną widocznością. Np CAT IIIC pozwala wylądować z zerową widocznością, a CAT II z widocznością na 350m.
Instalcja ILS CAT 3≤ jest dosć droga, więc nie wszystkie lotniska go mają, tyle te którym się to opłaca (kosztuje kilka mln).
Oraz masz mapkę gdzie są lotniska z ILS CAT 3≤ (troche stara).
W Polsce IIIB jest w Gdańsku i IIIA na Chopina, oraz na wojskowych.
A drugie pytanie. Tak, mógłby wylądować w Europie, ale nie odzyskaliby (skradzionego) samolotu.
Zaloguj się aby komentować