Kenworth pokazał ciężarówkę przyszłości. Będzie napędzana…

Kenworth pokazał ciężarówkę przyszłości. Będzie napędzana…

Wybór Kierowców
Na targach ACT Expo w Las Vegas amerykański producent Kenworth pokazał efekt 6 lat pracy nad samochodem ciężarowym przyszłości.

Przełomowy pojazd demonstracyjny SuperTruck 2 był opracowywany przez sześć lat w ramach programu SuperTruck Departamentu Energii (DOE). Miał on na celu zrewolucjonizowanie wydajności transportu samochodowego przy użyciu… silnika wysokoprężnego jako głównego źródła zasilania.

#motoryzacja #usa #ciezarowki #kenworth

Komentarze (12)

sierzant_armii_12_malp

Dlaczego w kabinie jest czerwone światło? To jest wersja „lupanar na kółkach”, czy co?

sireplama

@sierzant_armii_12_malp chodzi o nastrój SI.


Żadna rewelacja TBO... 55% wydajności z disla w hybrydzie + opływowość ¯\_(ツ)_/¯

ramen

@sierzant_armii_12_malp Ciebie zdziwiło czerwone światło w kabinie, a mnie... brak kół. Serio. Gdzie to ma koła?

winiucho

@ramen napedzają ją blondynki #pdk

sierzant_armii_12_malp

@ramen Może mieć osłonięte - jak współczesne tramwaje wózki. Wtedy mniej hałasuje.

Amebcio

@ramen Po co koła? To ma podnosić ceny akcji a nie jeździć!

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@sierzant_armii_12_malp bo to jest kolejna już z rzędu "ciężarówka PRZYSZŁOŚCI". Scifi and leds and shit. Zresztą umówmy się- to już na etapie zapowiedzi brzmi jak jakaś totalna ściema nastawiona na wyciągnięcie kasy od inwestorów i ulotnienie projektu- cały świat się spuszcza nad elektrykami, wciska się je już wszędzie, szuka się kolejnych cudów na kiju, a ci zapowiadają auto przyszłości jako zwykłego diesela. No bo serio- ta szumna aerodynamika bardziej przypomina grubo ciosany klocek drewna i została tam wciśnięta jako kolejny buzzword

ramen

@NiebieskiSzpadelNihilizmu Ale przyznaj - aerodynamika, to temat pomijany przez ostatnie kilkadziesiąt lat transportu drogowego. Bzdurne przepisy (m.in. europejskie) ograniczające długość zestawu (przy zachowaniu długości kontenera na tirze) sprawiły, że odkąd pamiętam po m.in. polskich drogach jeżdżą prostpoadłościany, których głównym celem jest nieefektywne rozbijanie powietrza frontową ścianą (zwaną kabiną). Nie wiem, ale się domyślam, że roczne straty z tytułu spalonego paliwa w skali Europy (czy świata) muszą iść w miliony.

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@ramen a nie no, tutaj pełna zgoda, że jak się patrzy na nie wiem... taką Scanię, Volvo czy Mercedesa, to możnaby na podstawie ich kabin robić definicję prostopadłościanu, ale tak całkiem szczerze- toto z obrazka praktycznie niczym się od wymienionych nie różni. To, że jebnęli jakieś lekkie zaokrąglenie naokoło świateł i grill w kształt klina między to, to pomoże może tyle, żeby wyjść z granicy błędu pomiarowego, a jakby chcieli faktycznie zrobić aerodynamikę, to bym wyszedł dziobak, który znamy z pendolino, czy innych shinkansenów i wtedy długość zestawu rośnie tak o 3+ metry, a jego sterowność idzie się jebać, bo zaczynasz wpadać w kierowanie lądowym okrętem. Albo by musieli zacząć robić ciągniki na wzór tych amerykańskich z silnikiem wysuniętym przed kabinę kierowcy i na tej bryle robić zaokrąglenia, włącznie z szybą przednią. To tutaj dosłownie wygląda jak efekt tekstu "młody bo ty w tych blenderach siedzisz, weź upierdol jakiś render ciężarówki przyszłości. Taa, takiej futurystycznej, kumasz. Taa, z ledami. Taa i żeby wyglądała jakby lewitowała".

Prucjusz

@Mr.Mars ciekawe, że nie próbowali nic zrobić z aerodynamiką po bokach pojazdu oraz naczepy. Jak będzie wiatr boczny to i tak całość będzie stawiać potężny opór.

winiucho

@Prucjusz ważne, że ładnie wygląda w tej nieudanej wizualizacji.

Zaloguj się aby komentować