Kawasaki Z750FX
Produkowany w 1979 roku, to czterosuwowy motocykl z rzędowym czterocylindrowym silnikiem DOHC i dwoma zaworami na cylinder. Silnik o pojemności 738 cm3 był chłodzony powietrzem. Stopień sprężania wynosił 9,0:1, silnik zasilany czterema gaźnikami Keihin 32 mm. Motocykl był wyposażony w zapłon CDI. Maksymalna moc 74 KM (54 kW) przy 9000 obr./min, a moment obrotowy wynosił 57 Nm przy 8500 obr./min.
Masa gotowego do jazdy motocykla to 246 kg. Vmax 170 km/h.
Motocykl powstał jako konkurencja dla Hondy CBF750F.
Pierwsze zdjęcie przedstawia model, który wyjechał z fabryki, kolejne to odnowiona wariacja firmy Bull Dock z Japonii.
#motocykle #historiamotoryzacji
6a3d53ec-9465-438d-a1d3-98766f7c649e
a804205d-7ad0-49f2-b671-0251fc83e1ae
f9dadfae-58fd-44aa-be0a-945ca9be23ad
a1044056-07d6-4657-9c49-d12dfd1eb332
3698a921-c3b1-4811-8e99-4b29f626f032
MiernyMirek

@shack_my_kak jak mi się podobają klasyczne motocykle. Teraz wychodzą jakieś transformersy.

szajza231

@MiernyMirek O motocyklach wiem tylko tyle że mają 2 koła (a i pewnie są wyjątki) ale te starsze są takie proste, eleganckie. Trafie to 100% w me gusta.

shack_my_kak

@SuperSzturmowiec 48 koni, czyli wykastrowana 750 na kategorię A1

SuperSzturmowiec

@shack_my_kak a2, a1 - max 125cc

shack_my_kak

@SuperSzturmowiec Wydawało mi się że A1 jest do 50 kucy a A2 powyżej

d.vil

@MiernyMirek nie mogę się zgodzić, nadal można kupić klasyka - chłodzenie powietrzem, wał kardana, klasyczny zegar i minimum elektroniki Mój jest akurat z '18, ale nieco odświeżona wersja jest do kupienia nadal w salonach.

a162ba47-f950-41eb-af9b-5e3195acc6e6
SuperSzturmowiec

@d.vil o kurde fajnie że ktoś ma tu Gutka. Pisz ile km zrobiłeś, jak z eksploatacja, awariami? Na drodze bardzo ciężko spotkać te moto a wydają się ciekawe. Skrzynia jak chodzi - jak w Japończykach czy bardziej jak w harleyach ? szkoda że te v7 v9 obrotomierza nie mają tylko pojedynczy zegar z tego co widzę w nowych

d.vil

@SuperSzturmowiec za dużo Ci nie napiszę, kupiłem w marcu, z sentymentu dla klasyki. Do tej pory ~2k nakulane. To jest mój drugi moto w garażu, taka typowa bulwarówka. Do dalszych tras to jednak wybieram japońskiego turystyka Z prac przy nim do tej pory to wymiana olejów (silnik, skrzynia, wał), czeka mnie jeszcze sprawdzenia luzów zaworowych, wymiana świec i płynu hamulcowego. Czysto eksploatacyjne rzeczy. Wszystko idzie ogarnąć samodzielnie w garażu, dla mnie duży plus, gdyż lubię przy sprzętach grzebać. Skrzynia chodzi, w porównaniu z Japonią, bardzo 'szorstko', ale z charakterem, mnie się podoba

slonski_pieron

@MiernyMirek 2022 rok Masz jeszcze Triumphy i wiele innych marek oferujących podobne neoklasyki.

acba0417-688a-477b-9cfc-581b6cca312e
Odczuwam_Dysonans

@shack_my_kak produkowany tylko w tym roku jako jakiś małoseryjny model, czy to po prostu błąd?

shack_my_kak

@Odczuwam_Dysonans Szukałem wszędzie i wszędzie jest podany tylko rok 1979, w jednym źródle 1980. Wydaje się być krótką serią.

tosteron

Ależ klasyk. Ja przygodę z motocyklami rozpocząłem z Yamaha XZ550 i od tego czasu tylko V-ki Ostatnio znalazłem manuala do tego modelu. Gdyby ktoś potrzebował, to info na priv. Za darmo, więc uczciwa cena

Zaloguj się aby komentować