Jest tego więcej ? Przemysł ciężki ma w sobie to coś
Gdyby to była nafta, to zbieraliby ten kadłub na drugim końcu województwa. Hartowanie w oleju.
@Seraphiel Dziękuje, poprawione.
Fajnie, jak frytki
@golden-skull
ciekawe, ze hartuje się kadłuby skoro stal hartowana jest krucha
fizyka i metalurgia to ciekawe rzeczy
Może być kruchy, to czołg, tu ważna jest twardość.
@shogoMAD wysoka udarność jest ważna, nie twardość.
Twardość jest ważna np przy wytwarzaniu ostrza gilotyny do blach
@Half_NEET_Half_Amazing to nie jest hartowanie, tylko ulepszanie cieplne (obróbka cieplna), jednym z powodów jest ustabilizowanie i rozproszenie naprężeń (pot. wyżarzanie) konstrukcji po spawaniu i korygowaniu (nierzadko również termicznym). Drugi powód to uzyskanie odpowiedniej udarności, czyli odporności na kruche pękanie stopu w warunkach temu sprzyjających (niska temperatura, obciążenia statyczne i przede wszystkim dynamiczne, obecność karbów, wibracje itd). Wymagana udarność, którą zakłada się często już w fazie projektowania konstrukcji, to w najprosztych słowach balans pomiędzy twardością a jej plastycznością (ale to chyba zbyt duże uproszczenie).
@spawaczatomowy swoja droga chlodzenie w oleju nie jest wcale takie najszybsze, przez co metal finalnie az taki kruchy nie bedzie
@solly medium chłodzące dobiera się zawsze pod oczekiwany wynik obróbki, a tempo chłodzenia ma kluczowy wpływ na rekombinację struktury stopu.
Ludzie z tamtej fabryki stosowali sobie dostępną technologię i materiały by uzyskać zadowalający i zgodny z wymaganiami produkt, domyślam się, że wiedzieli co robili
Zaloguj się aby komentować