Junak Classico 125. Elegancko i w dobrym guście

Junak Classico 125. Elegancko i w dobrym guście

Świat Motocykli | testy motocykli | motocykle używane | skutery | porady
W miejskich skuterach liczy się nie tylko treść, czyli jednostka napędowa, ale także forma, którą określa współczynnik lansu. W tej kategorii nowy Junak Classico plasuje się w moim rankingu całkiem wysoko.

Tak, wiem, ortodoksyjni wyznawcy Szczecińskiej Fabryki Motocykli nawet nie zerkną na ten skuter, bowiem dla nich jedynym prawdziwym Junakiem jest czterosuwowy singiel produkowany w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku w dawnych zakładach Stoewer. Wygląda jednak na to, sądząc po wynikach sprzedaży, że większość entuzjastów dwóch kółek ma poglądy nieco bardziej liberalne i z chęcią zagląda do salonów marki Junak.

Ten „nowy” Junak na naszym rynku zakorzeniony jest już bardzo solidnie, a w ofercie ma całkiem sporą gamę modelową. W kategorii skuterów oferuje dwa rodzaje pojazdów „nostalgicznych” – Vintage i Classico. Wydaje się, że są one oparte na tej samej jednostce napędowej, różnią się jednak zdecydowanie stylistyką. O ile Vintage to skuter, który (w mojej opinii) rzeczywiście nawiązuje do lat 50. ubiegłego wieku, to Classico powinien raczej nazywać się Neo-Classico. [...]

#motocykle #skuter #junak

Komentarze (1)

Sahelantrop

Pozostanę przy cytacie: "(...)jedynym prawdziwym Junakiem jest czterosuwowy singiel produkowany w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku w dawnych zakładach Stoewer."

Zaloguj się aby komentować