Jimny dostał w końcu lift zawieszenia, modyfikacja dała kilka korzyści: po pierwsze lepsze kąty natarcia, zejścia i rampowy, po drugie większy wykrzyz osi, po trzecie większa stabilność na asfalcie (prześwit się nie zmienia).
To ostatnie zależy od twardości sprężyn ale zwykle większe sprężyny są minimalnie twardsze więc to korzyść „uboczna” która według mnie poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy. Samochód mniej się buja na wietrze, jazda jest dużo stabilniejsza niż na fabrycznym zawieszeniu na którym długie trasy przy 100kmh były delikatnie ujmując niekomfortowe.
Celowo nie napisałem tu o możliwości założenia większych opon - bo to tylko mit, chcąc założyć 29cali+ lift nie jest niezbędny, za to niezbędne jest cięcie plastików zderzaka przedniego, wzmocnione półosie i krótsze przełożenia w reduktorze (chyba że nie zależy nam na trwałości i liczymy się ze zjechanymi półosiami po krótkiej chwili i uszkodzeniami napędu).
Koszt robociny to „jedyne” 1200zl u mechanika specjalizującego się w autach 4x4 (pracował dla terenwizji).
#offroad #motoryzacja #samochody #dildomajsterkuje #suzuki
To ostatnie zależy od twardości sprężyn ale zwykle większe sprężyny są minimalnie twardsze więc to korzyść „uboczna” która według mnie poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy. Samochód mniej się buja na wietrze, jazda jest dużo stabilniejsza niż na fabrycznym zawieszeniu na którym długie trasy przy 100kmh były delikatnie ujmując niekomfortowe.
Celowo nie napisałem tu o możliwości założenia większych opon - bo to tylko mit, chcąc założyć 29cali+ lift nie jest niezbędny, za to niezbędne jest cięcie plastików zderzaka przedniego, wzmocnione półosie i krótsze przełożenia w reduktorze (chyba że nie zależy nam na trwałości i liczymy się ze zjechanymi półosiami po krótkiej chwili i uszkodzeniami napędu).
Koszt robociny to „jedyne” 1200zl u mechanika specjalizującego się w autach 4x4 (pracował dla terenwizji).
#offroad #motoryzacja #samochody #dildomajsterkuje #suzuki
@dildo-vaggins czej, bo nie kumam. Zrobiłeś lift, czyli podniosłeś samochód ale prześwit się nie zmienił?
@Lubiepatrzec no i czego nie rozumiesz? Lift zawieszenia w samochodzie na sztywnych mostach nie zmienia prześwitu, nadal najniższym punktem jest most, żeby zmienił się prześwit trzeba dać większe koła.
Zaloguj się aby komentować