Jeżeli mamy rozmawiać merytorycznie o projekcie infrastruktury, jakim ma być #CPK dla przyszłych pokoleń, róbmy to merytorycznie, tak jak podszedł do tego zagadnienia specjalista @bojowonastawionaowca (tak chyba pisałeś, że masz coś wspólnego z branżą lotniczą - popraw mnie, jeśli się myślę), a nie przerzucamy się obliczeniami z dupy, jak to ostatnio Donek opinii publicznej sprzedał na zapytaniu dziennikarzy - mogę później wkleić link.
Tutaj muszę wnieść swoją dygresje, bo w przywoływaniu mnie, jako "eksperta" od CPK na forum #hejto - jak mianował mnie @bojowonastawionaowca w swoim wpisie, muszę stwierdzić, że takowym nie jestem, a sam fakt propagowania tej inwestycji, mnie do niczego nie zobowiązuje - mam nadzieję, że to zamyka ten temat. I również mogę stwierdzić, że nigdy nie byłem zatrudniony w spółce połączonej, a tym bardziej związanyej z CPK, na co zaswiadczam tu w szerz i w obec!
A więc.
Rozmawiajmy o faktach, a nie o tym, co komu się wydaje, nawet, jeżeli wydaje się mu po opinii Tuska. Nazywanie mnie PiSiorem, też uważam za bezpodstawne na przyszłość w tej dyskusji. A zatem, argumenty! Pozdrawiam z zapraszam do dyskusji. Rebe.
bojowonastawionaowca

@rebe-szunis pracowałem przez 3,5 roku w Locie, zajmowałem się analizowaniem popytu ruchu lotniczego i zarządzaniem przychodem


I nie określiłem Cię "ekspertem", a "jedna z osób popierających projekt, które są widoczne na hejto"

rebe-szunis

OK, fajnie, że wyjaśniłeś mnie w tej kwestii. A czy mogę dopytać, aby uściślić, w jakich latach pracowałeś, bo prawdopodobnie będę miał kolejne pytania, tym razem już wyłącznie związane z funkcją pełni a przez Ciebie.

Anty_Anty

@rebe-szunis No chyba kiedy się pracował nie ma az tak znaczenia ale ciekami mnie czy @bojowonastawionaowca oglądał debate lub inne wypowiedzi wilka i ma jakies zastrzeżenia do tego co przedstawił albo czy uważa że wilk gdzies ludzi wprowadził w błąd?

rebe-szunis

Ok, dziękuję. Czyli nie mogę Cię powiązać z Wilkiem. Mógłbyś tylko dopezyzowac stanowisko, jakie pełniłeś, żeby na przyszłość moich pytań nie było wątpliwości?

bojowonastawionaowca

@rebe-szunis nie pracowałem pod Wilkiem (on był od Działu Operacyjnego), nie miałem z ludźmi stamtąd wiele stycznego


A stanowisko, jak napisałem wyżej - analityk popytu

bojowonastawionaowca

@Anty_Anty parę wypowiedzi widziałem, ale na wszystkie debaty oczywiście że nie mam czasu, szczególnie że w większości z nich argumenty się powtarzają

rebe-szunis

A że zapytam, jakie mieliście analizy popytu dla Okecia, przy wzroście, jaki otrzymaliście już po resecji z raportów po Cov?

bojowonastawionaowca

@rebe-szunis pamiętaj, że Lot jest tylko jedną z linii lotniczych na Okęciu - ja byłem w Locie, a nie na Okęciu. Więc coś takiego jak możliwe przytkanie się lotniska to jak juz, to wchodziło w ramy planowania strategicznego (a przynajmniej taką mam nadzieję, że coś takiego istniało). Natomiast patrząc na ówczesną strategię Lotu - była ona dosyć mocno oderwana od rzeczywistości. Obecna jest sporo lepiej dopasowana do rzeczywistości i do realnej pozycji Lotu na rynku i bez idiotycznej megalomanii (z tego co pamiętam, ale musiałbym do tego wrócić)

rebe-szunis

To super, bo według założeń czystego zysku, to już na chwilę obecną owcyluje w okolicach 800, a najbardziej rzeczowe zyski są kwalifikowana na jeden - czekamy na oficjalny raport z zysku i potencjalnej dewidendy, tak? No to dalej odniosę się, do Twojej odpowiedzi, gdzie podkreślę, nie ma nic to do potencjalnego CPK, zgadzasz się?to jedziemy. Mówisz, że.

Uwczesna strategia firmy, a realia nijak mają się do zysków, tak, To dlaczego ślepo zakładasz, że potecjalna strategia CPK nie zmieści się w ramach +/- potencjalnych założeń spółki, z udziałem prywatnym. Czym, po raz drugi neguje Twój argument nie opłacalności? I tutaj muszę się odnieść, do Twoich wątpliwości o finansowanie pozostałych składek na sam CPK, które chyba już sobie wyjaśniliśmy?

Anty_Anty

@bojowonastawionaowca ja puszczam większośc rzeczy w tle no chyba że musze mięć ciszę to wtedy czeka.

rebe-szunis

@Anty_Anty po prostu stosuj się do prawdy i faktów. To wystarczy

bojowonastawionaowca

@rebe-szunis dywidendy nie będzie żadnej, bo raz, to spółka w całości skarbu państwa, a dwa, że wciąż spłaca pożyczkę od tegoż skarbu państwa (które chyba wszyscy więksi konkurenci już dawno spłacili, korzystając z hiper pozytywnej sytuacji na rynku - odbicie popytu po pandemii przy ograniczonej popandemicznej podaży lotów - co obecnie wraca do normy, razem ze stopniową obniżką taryf)


Przeformatuj pytanie bardziej zrozumiale, bo trzy razy czytałem i wciąż nie wiem o co pytasz

bojowonastawionaowca

@Anty_Anty a ja nie lubię podcastów, jak coś leci w tle to nie zwracam na to kompletnie uwagi, życie

rebe-szunis

No właśnie, że nie, bo to spółka powołana na kapitale, o czym mówił już głośno Wilk, chcesz link na temat finansowania? Twoja i zresztą masz moja wątpliwość została poddana weryfikacji.

bojowonastawionaowca

@rebe-szunis to, że spółka jest w większościowych rękach skarbu państwa, a w mniejszosciowych rękach PGLu, który jest w całości pod skarbem państwa naprawdę niczego nie zmienia. Szczególnie tego, że sytuacja Lotu jest po prostu kiepska, nawet jeśli ma poprawiające się wyniki finansowe. Oczywiście, że Wilk nie będzie kalał swojego gniazda, ale tutaj masz wypunktowane największe problemy Lotu, którymi się firma zmaga - i duża część z nich jest od lat niezmienna. https://www.rp.pl/opinie-ekonomiczne/art39477751-czy-lot-jest-w-fazie-finansowego-wznoszenia


Wypuszczenie Lotu na rynek niekrępowany liczbą slotów (a to będzie na CPK) będzie oznaczał w niedługiej perspektywie zarżnięcie Lotu, bo nie wytrzyma uczciwej konkurencji z lowcostami

rebe-szunis

No to gówno prawda. Po pierwsze, zakładając, że 20mln klientów w sferze roku to Okecia i oni automatycznie przejdzie pod CPK, to już jest jakieś 70% minimalnych wartości, by uznać, że CPK będzie mógł zrobić rozruch. Ale, co tam, dlaczego mamy bazować wyłącznie na rozwijajym się LOT? Jedźmy dalej. Spojrzy regionalnie, dla kogo potencjalnym zagrożeniem pod względem Cargo mógłby się stać CPK? No, pierwsza myśl, która przychodzi na myśl, to DHL i swoją bazą w Lipsku, tak? To idźmy o krok w przód, to dlaczego nie zawrzeć umowy z konkurencyjny przewoźnikiem towarowym w stosunku do DHL, no nie wiem, może z np. z FedEx, albo DPD i nie dać im preferencyjnych argumentów na stworzenie swojej bazy właśnie tam? Nie da się, a może nie chce się dać, bo inny interes? Itd.

rebe-szunis

@bojowonastawionaowca i jeszcze odniosę się do Twoich, jak mi się wydaje nie do końca prawdziwych odpowiedzi na moje pytanie o dewidendy, odpowiedziałeś, że żadnych dewident nie będzie (w domyśle, dla akcjonariuszy, bo to SAP, tak?) Moje pytanko, czy zyski ze ASP nie są wliczane do budżetu państwa, jako dewident?

bojowonastawionaowca

@rebe-szunis człowieku, ja cały czas mówię o Locie, a ty raz o CPK, a za chwilę o Locie - w ten sposób nie dziwię się, że nie rozumiesz.


Skup się na razie na Locie, a nie mieszasz wątki. Dywidendy nie będzie, bo raz, Lot ma jeszcze 1-2 mld PLN pożyczki że skarbu państwa, którą musi priorytetowo spłacić, a dwa, że w końcu kiedyś mają być kupione nowe samoloty, do czego Lot się przymierza od dawna, ale coś nie wychodzi (bo nie może sobie na to pozwolić). Póki co cała flota jest leasingowana, co oznacza znacznie większe koszty operacyjne niż konkurenci. W efekcie w 2022, kiedy najwięksi konkurenci spłacili już swoje pożyczki covidowe dzięki zyskom, Lot osiągnął niezbyt duży zysk dzięki sztuczkom księgowym, a na samych operacjach był stratny. A to wszystko w cieplarnianych warunkach Okęcia, gdzie Lot jest znacznie uprzywilejowany. Naprawdę nie trzeba mądrego żeby wiedzieć co się stanie, jak będzie musiał na poważnie konkurować z lowcostami.


Skoro Wilk tak dokladnie wszystko wytłumaczył, to mam nadzieję że wytłumaczył swoją rolę w stworzeniu spółki "krzak" LOT Polish Airlines SA, która została stworzona przez skarb państwa na początku pandemii korona wirusa i której prezesem został? Spółka która finalnie niczym się nie zajmowała, choć plotki o możliwym przejęciu przez tę spółkę wszystkich aktywów PLL LOT, żeby uniknąć w ten sposób bankructwa były bardzo intensywne? Powiedział o tym chociaż słowo czy nic? Bo ja bym z wielką chęcią w końcu poznał prawdę co do tej machlojki i być może ile na tym zarobił

starszy_mechanik

Rebe przestał udawać eksperta gdy użytkownicy zaczęli zadawać za dużo pytań xD

starszy_mechanik

@rebe-szunis jesteś takim samym autorytetem w kwestii cpk jak mój pies, więc po co mam ci zadawać jakiekolwiek pytania?

rebe-szunis

To może osądzać, czy aby mnie mnie zablokować? Po co masz żyć dalej z tak dalej nieszczęściem, jak ja? No, ale... Tego nie dopowiem, a Ty się nie nie domyślisz.. Buziak.

rebe-szunis

Dawaj, zabij mnie merytorycznie, lets go

rebe-szunis

Kurwa, nie jestem ekspertem, to ze mnie @bojowonastawionaowca zrobiła kurwa Bogu ducha winnego eksperta. Czaisz?

bojowonastawionaowca

@rebe-szunis proszę Cię, przestań wmawiać rzeczy, których nie powiedziałem. Mówiłem o Tobie jako o jednej z osób popierających projekt, które są widoczne na hejto. A na eksperta sam się kreujesz, co chwila wywołując ludzi do dyskusji i rzucając we wszystkie strony argumentami

rebe-szunis

@bojowonastawionaowca No chyba jednak nie do końca, to właśnie po Twojej promocji mnie, jako zwolennika CPK, ledwo dzisiaj skończyłem odpowiadać na PM, wcześniej nie miałem takiego ruchu, to jak to nazwać?

bojowonastawionaowca

@rebe-szunis nie moja wina, że tak a nie inaczej się kreujesz na hejto

rebe-szunis

@bojowonastawionaowca Ja się kreuję? Zaraz zacznę chyba Tobie robić brodę...

rebe-szunis

@bojowonastawionaowca Btw. kiedy usuniesz moje konto i kiedy odpowiesz, na moją odpowiedz, gdy wywołałeś mnie do tablicy? szanujmy się, co?

Zaloguj się aby komentować