Pracę mam w porządku bo zarządzam zespołem blacharzy, lakierników i doradców w ASO, zarobki też nie najgorsze ok 9-12k netto niestety nacisk i ciągła presja na wynik w tym zarządzanie przez ciągłe cięcie kosztów i wakatów skutecznie pozbawiły mnie sentymentu do tego stanowiska i spełniam marzenie z dzieciństwa czyli chcę zostać maszynistą zespołu trakcyjnego.
Badania lekarskie kosztują 930 zł, właśnie je opłaciłem i czekam na termin od tego czy je zaliczę będzie zależało czy dostanę się na kurs i licencję maszynisty.
Po zrobieniu kursu czeka mnie egzamin w UTK w Warszawie, po zdaniu egzaminu muszę wykonać świadectwo maszynisty i z takim świadectwem mam możliwość ubiegania się o pracę, wstępnie już jestem "dogadany" jeśli chodzi o pracę niemniej kurs trwa ok 3 miesięcy więc z egzaminem może to być czas do pół roku ale gdzie mi się spieszy?
#pracbaza #praca #kolej
@Odwrocuawiacz Trzymam kciuki za realizację marzeń ale nie dalej jak wczoraj widziałem nagłówek, że PKP bankrutuje i obcięto maszynistom pensje.
@Lubiepatrzec Pewnie mowa była o PKP Cargo. Inne spółki radzą sobie lepiej
@Lubiepatrzec akurat ja nie do PKP aplikuję
@Odwrocuawiacz Szanuje w opór, bycie maszynistą to też moje marzenie z dzieciństwa
Relacjonuj kolejne etapy, jestem mega ciekaw tego procesu
@Moody zazwyczaj podpisuje się lojalkę z którymś przewoźnikiem i oni opłacają kurs
@Moody badania 930, kurs 4800, po zdaniu egzaminu już możesz podpisywać umowę z przewoźnikiem i w ramach stażu płatnego dokańczasz wszystko u nich i masz tam jakieś grosze do czasu aż nie wyjedździsz wymaganych godzin.
Sama licencja weekendowo trwa ok 4 miesiące (15 weekendów)
Kolega jest na ukończeniu kursu, mówil że nie jest tak kolorowo, bo przyjęciu w jakimś np Regio wysyłają cię na warsztat, później "praktyki" przy kimś doświadczonym przez 2 lata i płacą najniższą krajowa do póki firma nie stwierdzi że nadajesz się już na pełnoprawnego maszynistę.
@MementoMori
> przez 2 lata i płacą najniższą krajowa
czyli praca dla pasjonatów.
@MementoMori w ŁKA podobno spoko jest, od razu dostaje się więcej niż minimalna tylko przed egzaminem są te niby praktyki, że z kimś się jeździ. Mój znajomy ostatnio też na konduktora zrobił to z 6-7k chyba jest
@Lubiepatrzec to zawsze jest praca dla pasjonatów - jeszcze na nowych lokomotywach jest względnie wygodnie, ale w jakichś starych trupach to jest głośno, gorąco, trzęsie. Szlak trzeba obserwować non stop, zero rozpraszaczy, bo przejechanie S1 Stop to komisja i odsunięcie od pracy. Do tego dochodzi bardzo duże prawdopodobieństwo jakiegoś samobójcy prędzej czy później.
@Zielczan no ciężka praca ale jak się marzy to co zrobić. Może i dobrze, że ktoś jest gotów realizować marzenia.
To nie brzmi jak dobry pomysł na ucieczkę od stresującej pracy 🤣
@grv ze stresem sobie akurat radzę i nie narzekam.
Nerwy to nie to samo co stres
@Odwrocuawiacz a można było kupić SimRaila i zaoszczedzic, o bezpieczenstwie juz nie mowiac ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Zielczan już dawno ograny
@Odwrocuawiacz a czy maszyniści jakkolwiek sensownie zarabiają?
@emdet nie najgorzej jest bardzo wielki głód maszynistów. W latach 90 zamykano szkoły kolejarskie bo likwidowano linie i wszyscy wieścili koniec kolei, potem się okazało że no tak nie do końca, otwierają szkoły od nowa i potrzebują maszynistów bardzo ale to bardzo.
Tak bardzo że chcieli mojego wujka maszynistę ściągnąć z emerytury ale on powiedział że nie ma chuja.
@emdet wiesz, już jestem na tym etapie życia że nawet jakbym to robił za najniższą to mi nie braknie zatem płaca to dla mnie sprawa drugorzędna.
Może być tak, że mi się nie spodoba ale licencja zostanie, ze mną już na zawsze.
@Odwrocuawiacz a jak tak to zazdroszczę, nie mogę się doczekać takiego etapu
@emdet moj wujek ktory jebie 5/3 ma 2 z przodu xD, ale godzin trochę najebie
Jeździ towarowe na obsadzie 3 osobowej
@Sweet_acc_pr0sa napierdzielajac 3 etaty to i najniższa krajowa brzmi dumnie ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Chodziło mi o takie realne zarobki przy 40h tygodniowo.
@emdet nikt chyba nie jeździ 40h tygodniowo xD on pracuje trochę jak na torze, 8 jedzie 8 odpoczywa potem 8 na pomocy i tak to się kreci xD
Ale dalej ponad 20 tysi nie tak łatwo zarobić a już napewno na tirach xD
@Odwrocuawiacz jak to jest z tymi badaniami? mi znajomy mówił bym spróbował bo tam głównie wzrok ma znaczenie a ja nie potrzebuję nosić okularów to może się nadam.
@Dudleus IQ większe trzeba mieć
@Zielczan to jak zwiększyć?
@Dudleus jest bardzo wielki głód pracowników kolei i maszynistów
@Opornik to można powiedzieć o każdej pracy z wyjątkiem biur
@Dudleus
to jak zwiększyć?
Słyszałem że są takie specjalne Pompki próżniowe do tego
@Dudleus dam znać po 15.06 jak już będę po
@Odwrocuawiacz cóż, nie jest to może najlepsza praca na świecie ale ma swoje plusy.
Rozplaskiwanie sarenek tak że trzeba je zmywać wycieraczkami dodaje ten dreszczyk emocji (chociaż w nowych pociągach one częściej przelatują smażą się na pantografach, trochę głupie, ale wizualnie atrakcyjne)
Zatrzaskiwanie ludziom drzwi przed nosem z nadziei że ktoś się przytrzaśnie to też swego rodzaju Sport.
Ale nic nie przebija frajdy jaką daje włączanie klimatyzacji na 3 stopnie Celsjusza i mówienie ludziom że inaczej się nie da bo to automat.
Toot toot!
@Opornik ooo widzę mamy doświadczonego kolegę szacuneczek
@Odwrocuawiacz ja nie ale rodzina kolejorzy.
@Opornik pracuję przy takich układach i uwierz że często naprawdę mało można
@Odwrocuawiacz szanuję! Ale powodzenia na maszynowni, początki ponoć lekkie nie są.
@Odwrocuawiacz Zdziwisz się, dadzą CIę na jakąś bocznicę albo manerwówkę i będziesz jeżdził codziennie kilometr w jedną i z powrotem. Te same widoki, wszystko to samo, potniesz się, umrzesz z nudów i nie będziesz żyć.
@moderacja_sie_nie_myje Ty mi doradzasz czy odradzasz xD bo to co piszesz brzmi jak niezła zachęta
@Odwrocuawiacz Mój dziadek tak pracował jako maszynista. Szybko zrezygnował bo straszna nuda ale to było w czasach słusznie minionych i wtedy niedoboru maszynistów nie było więc nie mógł za bardzo sobie wybrać miejsca pracy tylko go wsadzili na jakieś bocznice i jeżdził tam i z powrotem niecały kilometr.
@moderacja_sie_nie_myje no to jest jasne, że zależy gdzie i jak trafisz.
We Wrocku jest kilka firm, jest w czym wybierać choć ja już chyba nawet mam robotę ogarniętą xD jestem w kontakcie z jedną spółką i dogrywam kwestie finansowe, na razie stanęło na 6060 brutto podstawa więc tragedii nie ma, za godziny nocne dodatki i weekendy święta itp więc podejrzewam że jest szansa z 5k netto dostać jak już zacznę jeździć.
@Odwrocuawiacz Jak w pracy się będziesz spełniać to kasa będzie kwestią drugorzędną - byle się utrzymać i jako tako żyć. Podejrzewam, że wraz ze stażem to pensja wzrośnie i to niemało.
@Odwrocuawiacz powodzenia. W UK jest poważny niedobór maszynistów i zarobki na start to 250k-300k PLN/rok, jakbyś jeszcze chciał zostać milionerem w swoim życiu
@madhouze skąd wiesz, że nie jestem ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)
A tak serio to dobrze mi tu gdzie jestem, tu mam dom, rodzinę i jestem szczęśliwy dlatego nie chcę się marnować w pracy co nie daje mi satysfakcji, wolę gorsze warunki za mniej ale robię to co chcę robić niż mam się zmuszać do pójścia do pracy.
W swojej całej karierze przepracowałem z musu może kilka tygodni, więcej nie mam zamiaru.
Nie zazdroszczę sytuacji z samobójcami
@PanNiepoprawny na to wpływu nie mam, jeśli się przytrafi to będzie to sytuacja losowa nie zależna ode mnie, jedyne co mogę zrobić to załączyć hamulce najwcześniej gdy tylko się da co prawdopodobnie poskutkuje tylko tym pomiędzy którym wagonem zatrzyma się denat
@Odwrocuawiacz tak, wiem. W teorii wszystko brzmi ok
@PanNiepoprawny kwestia podejścia i psychiki, są ludzie co nawet mdleją na widok swojej krwi, a ja mógłbym godzinami patrzeć jak ze mnie zlatuje (honorowy dawca here)
@Odwrocuawiacz powodzenia, oby Ci się udało!
Zaloguj się aby komentować