Przypominam też, że żadna Europejska firma nie potrafi robić takich baterii jak LG, Samsung, Sony, Panasonic/Sanyo.
Dziękuję UE za tworzenie kolejnych problemów i dalsze niszczenie europejskiej gospodarki
#motoryzacja #ev #samochodyelektryczne #samochody #statystyki
Tak: wszystkie firmy, które wymieniłeś to firmy japońskie i koreańskie. Kraje te są w miarę normalne i nie rozstrzeliwują ludzi na stadionach. Wzrost Chin to kwestia montowni a nie technologii. Nadal w projektowaniu i wdrażaniu przodują USA i Europa z udziałem Korei i Japonii. Dodaj do tego bazę wzrostu i już dla komuchów nie wyjdzie tak kolorowo. Przyjrzyj się również rynkowi i populacji.
Taki prosty eksperyment myślowy: rozdaj każdemu Chińczykowi po 1$ to będziesz musiał im dać 1.5 mld. Rozdaj każdemu Niemcowi to wyjdzie ok 83 mln. Kwestia bazy i wielkich liczb.
Udział Europy jest taki że dajemy technologie a Chin taki że dają tanią siłę roboczą. Komuchy zaczynają od zera stąd po 200% wzrostu. My zaczynamy od 100 i dajemy technologie badania itd. Tak jest ze wszystkim. Do tego bez przerwy Chińczycy fałszują swoje dane. Gospodarka jest centralnie planowana i można przerzucac kasę z jednego na drugi cel nie licząc się z kosztami. Ogólnie nie polecam. Z resztą jest kilka dobrych ruchów ze strony Zachodu min szukanie nowych kooperantów w innych krajach bardziej cywilizowanych a przynajmniej starających się sterować w dobrym (zachodnim) kierunku.
@ElektrolizatorDwuczlonowy Widać, że nie jesteś w temacie jeśli nie napisałeś o CATL
No i cóż, wszyscy na świecie zrozumieli nowy wyścig technologiczny tylko zabetonowany europejski przemysł myślał, że jak zawsze przeczeka i przepchnie za pomocą lobbystów utrzymanie swoich technologii, w których ostatni przełom nastąpił ~30lat temu. Nic dziwnego, że w obliczu takiego zaprzaństwa władze UE na siłę zmuszają ich do inwestowania w nowe technologie.
Ja tam wierzę, że mamy jeszcze w Europie wystarczająco pary aby popchnąć ten wózek i dogonić liderów.
Hmmm ale jak na razie zakazów w UE niema.
Pracuję w Norwegii przy dystrybucji nowych samochodów, które przypływają promami więc mam codziennie doczynienia z elektrykami od chińskich JACkow po EV porsche, więc jakieś rozeznanie mam i muszę powiedzieć, że między chińczykami a "resztą świata" jest ogromna przepaść jakościowa ( a ceny wcale nie są bardzo konkurencyjne ). Kilka przykładów z którymi w robocie się spotykam ( mówimy o samochodach nowych z przebiegami ok 5km):
- BYD ETP3 ok 20% aut ma problem z kamera cofania, której przy wykonywanym manewrze zacina się obraz, plastikowość i słaba jakość wnętrza zostanie przemilczana ze względu, że to wóz użytkowy
-MG4 EV samochód w którym nie występuje kontrola trakcji o ile w robocie na ogrodzonym terenie fajnie "przypadkowo" polatać bokiem o tyle w ruchu drogowym szczególnie zimą bał bym się tym jeździć, auto mocno nie stabilne, które wynosi na zakrętach, bardzo niepewne w prowadzeniu
-MG Marvel R - top model ev w gamie MG, który na konsoli centralnej ma wrzucony z 17 calowy tablet, pomijam jakosc wyświetlanego obrazu i szalonych 15FPSow z kamer, ktorych obraz moze byc wyswietlany w trakcie jazdy, Chińczycy wrzucili pewnie z myślą o prestiżu moduł dźwiękowy który przy pomocy syntezatora mowy komunikuje się z kierowcą, wiadomości typu "miło cię widzieć" czytane głosem Ivony w wersji demo. Miałem już 2 sytuację z tym autem, że błędnie odczytał wtargnięcie na jezdnie przeszkody i bez ostrzeżenia wyhamował mnie do 0 z 40km/h (jechałem wzdłuż zaparkowanych aut i MG uznało że ktoryś z nich mi wjeżdża na droge)
Jest jeszcze sporo tego ale muszę sie zbierać do roboty tymczasem.
@PsK1928 ciekawe, dlaczego Norwegowie decydują się na chinczyki? Są tam dużo tańsze?
@mati3654 o ile ETP3 to idą na firmówki więc do wożenia robotników po budowach się nadaje i jest tańszy sporo od konkurencji o tyle osobowki chińskie maja dość zbliżone ceny do konkurencji i ich tak dużo na ulicach nie ma. Co do tabeli na której widać dominacje BYDa trzeba pamietac ze to firma ktora robi autobusy i dostawczaki stad tez pompuja liczby, osobowki dopiero wkraczaja do Europy w postaci modelu HAN i ATTO do tej pory byl suv TANG. Oraz rynek chiński jest największym rynkiem ev na świecie więc ta tabela też nie świadczy o uzależneniu Europejczyków od chińskich marek.
Przecież ja piszę o czymś innym niż wy. EV nie dosyć, ze zniszczy europejską motoryzacje, setki tysięcy miejsc pracy to na dodatek nie ma to nic wspólnego z uniezależnieniem się od innych krajów jak to twierdzą urzędasy.
UE bez żadnego sensownego powodu zabija przemysł i gospodarkę a wy klaszczecie.
@ElektrolizatorDwuczlonowy nie zabija a zmusza do reform i nie po to żeby upadł tylko żeby się ogarnął zanim będzie mocno zapóźniony i upadnie.
Rok 2035 to czas, w którym Rosja przestanie wydobywać połowę swojej ropy. Jak wpłynie to na podaż i ceny surowca na świecie to można się tylko domyślać, ale widać jakąś dziwną zbieżność dat z unijnym zakazem sprzedaży aut spalinowych. Pewnie spiseg! ;]
@Stashqo Rok 2035 to czas? O co chodzi z tą ropa?
@Trolejbus czas/okres/data/rok, faktycznie źle napisałem, ale wstaw co Ci tam pasuje bo raczej domyślasz się co miałem na myśli.
Z ropą chodzi o to, że obecnie eksploatowane złoża się wyczerpują i to nie tylko naszemu przyjacielowi putlerowi, ale też Norwegom czy arabskim szejkom. Już w 2015r przewidywano, że Rosja ograniczy wydobycie o 30% do 2035r, teraz mówi sie o 50%. Ropa jeszcze oczywiście się znajdzie, ale trzeba będzie szukać dalej i głębiej a wydobywać znacznie drożej. Rosja ma jeszcze trochę nieekaploatowanych złóż w Arktyce (bez szans na wydobycie bez zachodnich technologii) i na wschodniej Syberii (bez większych perpsektyw na przesył do Europy bo nie ma infrastruktury a tankowcami do przepłynięcia jest pół globu).
@ElektrolizatorDwuczlonowy kolejny co myśli przeszłością i nie widzi że elektryki to jest przyszłość (tak samo jak OZE) a zwłaszcza dla Europy która nie ma własnych zasobów ropy ani innych surowców energetycznych. Do tego nad ropą czuwają w większości mafijne reżimy które na tym zarabiają i się wzmacniają, jedynie USA stoi tu na jakiejś straży zachodniego (nam opłacalnego) porządku. Trzeba odchodzić od spalinowych samochodów i to szybko.
@dzangyl A skąd będziemy brali lit? Skończy się prędzej niż ropa bo już są niedobory.
@moderacja_sie_nie_myje nie wiem skąd i nie wiem czy się tak szybko skończy. Może powstaną jakieś inne technologie, jestem tego wręcz pewien. Ropa to przeszłość i tego się podważyć nie da.
@dzangyl
kolejny co myśli przeszłością i nie widzi że elektryki to jest przyszłość (tak samo jak OZE)
Kolejny co żyje przyszłością i chce ludzi zmuszać do technologii której nie chcą ba ma zbyt wiele wad.
@dzangyl a co do mafijnych reżimów - spoko, kobaltu i niklu nie opłaca się w europie wydobywać, nadal główny surowiec będzie z jakichś buntustanów z afryki typu nigeria xzd
@dzangyl
Ropa to przeszłość i tego się podważyć nie da.
Ależ owszem da się. Nikt nie chce kupować aut elektrycznych nawet pomimo marchewki w postaci niższych podatków, możliwości jazdy po bus pasach itp.
Żyjesz dziecięcym myśleniem "nie wiem skąd jest lit, mam w dupie czy się skończy, NA PEWNO ktoś coś wymyśli"
Taaa... jakby wymyślenie czegoś innego było tak proste to od ponad 20 lat nie opieralibyśmy sie prawie wyłącznie na Li-ion
@ElektrolizatorDwuczlonowy ale się naprodukowałeś, tak jak myślałem, typowa konserwa co myśli, że świat jest niezmienny i ma być jak było, kropka, do tego chyba żyjesz w jakiejś alt-rightowej bańce i ten chłopski rozum który aż kipi z tych komentarzy, pewnie wyborca konfabulacji xD. Czy tego chcesz czy nie ropa odejdzie w przeszłość, czy za 15, 30, 50 lat, nie wiem. Miłego dnia.
Aaa i co do jakości produktów, w tym wypadku aut elektrycznych, to spalinowe to też psujący się syf. Z resztą większość obecnych produktów to chłam, tak bardzo jakość zeszła na psy, w każdej branży, ale to już inny problem.
@dzangyl
Ropa to przeszłość i tego się podważyć nie da.
Ale zdajesz sobie sprawę, że z ropy naftowej powstaje wiele innych rzeczy a nie tylko paliwa? Każde tworzywo sztuczne powstaje z udziałem ropy, każdy smar itd. Ropa jeszcze długo będzie w użyciu.
elektryki to jest przyszłość
@dzangyl może i przyszłość, ale nie w obecnym wydaniu. Jak bateria 100 kWh będzie ważyć 100 kg, to wtedy to będzie przyszłość.
@moderacja_sie_nie_myje a wiesz, że rozmawiamy o silnikach spalinowych?
@Jason_Stafford kwestia czasu, nie wiem czy 100 kWh ważąca 100 kg bo się nie znam, ale technologia się rozwija cały czas, nie cofa.
@dzangyl teraz masz 0,22 kWh/kg w Tesli. Do 1 kWh/1 kg długa droga.
@Stashqo nie umiem w cytowanie tutaj. Uważam jednak ze z tą ropa to nie do końca tak będzie, póki co nawet jak rynek będzie się nasycał elektrykami co będzie zmniejszało potencjalnie zużycie ropy, to bilans lobby naftowego będzie musiał się zgadzać. Myślę że alternatywne źródła już są.
ale się naprodukowałeś, tak jak myślałem, typowa konserwa co myśli, że świat jest niezmienny i ma być jak było, kropka, do tego chyba żyjesz w jakiejś alt-rightowej bańce i ten chłopski rozum który aż kipi z tych komentarzy, pewnie wyborca konfabulacji xD. Czy tego chcesz czy nie ropa odejdzie w przeszłość, czy za 15, 30, 50 lat, nie wiem. Miłego dnia.
@dzangyl ale ty chłopie jesteś żałosny xD Na arumenty o problemach z wydobyciem surowców na baterie odpiadasz dosłowonie:
nie wiem
I ty się uważasz, za kogoś lepszego? Mądrzejszego? Żyjącego przyszłością? Jesteś marnym polaczkiem który bez namysłu chce coś wprowadzić nie zastanawiając się nad konsekwencjami. A skąd weźmiemy takie ilości prądu kiedy jednocześnie wygaszamy elektrownie atomowe? Gdzie będą ładować ludzie mieszkający w blokach? Nie ważne, pani von der Leyen powiedziała, że trzeba się pozbyć elektryków to oświecony tymi słowami dzangyl już klapie uszami bo przecież eurokraci są nieomylni xD
@ElektrolizatorDwuczlonowy uniezależnienie się od dostawców ropy zostanie przerzucone na dostawców baterii. Super opcja ¯\_(ツ)_/¯
@Jason_Stafford Jest jeszcze kwestia tego co jest łatwiej dostępne, baterii nie wydobywa się spod ziemi.
@Jason_Stafford w obecnym momencie są firmy, ktore potrafią odzyskać 98% surowca z baterii poddanej recyklingowi. Raz nasycisz rynek i nie musisz więcej. Ropę za to kupujesz, spalasz i znowu kupujesz tak długo jak auto jeździ. O efektywności energetycznej procesu i syfie wywalanym z rury wydechowej też warto wspomnieć.
@Stashqo tak xDD już widzę jak firma odzyskuje metale z akumulatorów po cenie 100 razy wyższej niż te z kopalni odkrywkowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@anervis aż stukrotna różnica cenowa? Skąd takie dane?
@Stashqo a skąd twoje dane o 98% skuteczności?
@ElektrolizatorDwuczlonowy
Choćby stąd;
98% wpadło mi przy innym artykule, ale tam chodziło akurat o odzysk materiałów z samej katody.
@Stashqo a ile energii oraz zanieczyszczeń jest produkowanych podczas takiego recyclingu baterii?
@Jason_Stafford z pewnością mniej niż podczas rafinacji ropy naftowej
@Stashqo z pewnością? Ja pewny jestem tylko dwóch rzeczy, śmierci i podatków ¯\_(ツ)_/¯
Widać BYDgoszcz pod zaborami komuchów z Chin.
@ElektrolizatorDwuczlonowy dla mnie całkowite elektryki to bezsens bo wydajność akumulatorów jest bardzo nieefektywna a do ich produkcji potrzeba masy surowców, no i trzeba mieć co robić ze zużytymi.
Najlepszym rozwiązaniem wg mnie byłyby silniki na biogaz, taki na jakim jeżdżą niektóre autobusy.
Spokojnie, zaraz zaczniemy wydobywac metale do produkcji baterii z dna morskiego i usa oraz inne kraje uniezaleznia sie od chin.
@ElektrolizatorDwuczlonowy taguj to odpowiednio onuco
@Dudlontko onuca cię robiła
@ElektrolizatorDwuczlonowy te działania mają na celu odpływ ludności z Europy. Każdy ogarnięty zobaczy, że to chora ideologia, a nie postęp technologiczny i wybierze miejsce zamieszkania np. w Ameryce, albo Azji. Taki drenaż intelektu z Europy. Zostaną zieloni i youtuberzy sami xD.
@Utylizejszyn
Elektryczne samochody to ludobójstwo i dosłownie Auschwitz. Ludzie już nigdzie nie uciekną, bo samochody łącza się przez 5G z tymi czipami ze szczepionek i każą im jeść robaki zamiast być wolnymi.
@Basement-Chad
Elektryczne samochody to ludobójstwo i dosłownie Auschwitz
Ty piszesz to prześmiewczo a w tym czasie w Afryce dzieci gołymi rękoma i boso pracują w Kongo żeby wydobywać metale ciężkie do baterii.
@ElektrolizatorDwuczlonowy Te dzieci uciekły z Europy przed ekoterrorystami, którzy chcieli zmusić je do jeżdżenia elektrycznym samochodem. Nareszcie mogą żyć w kraju gdzie panuje wolność gospodarcza.
A tak serio to wiem... To nie dotyczy tylko samochodów ale w zasadzie wszystkiego co kupujemy w sklepach za półdarmo. Cały ten zachodni dobrobyt tak naprawdę bierze się z niewolniczej pracy najbiedniejszych ludzi w krajach trzeciego świata. To, że 20-letni Oskarek może po godzinie bezproduktywnego klikania w korpo kupić sobie nowe ubranie jest możliwe tylko dzięki temu, że gdzieś na świecie inny 20-letni Pajeet za tą samą stawkę zbierał bawełnę przez tydzień.
@ElektrolizatorDwuczlonowy kazałem żonie kupić aukcje Build your dreams jak ogłosili, że wchodzą do Europy.
Zaloguj się aby komentować