Bo #konstruktorelektrykamator jak zwykle pracująco. Znajomy podrzucił mi kosiarkę samojezdną, taki traktorek, z wieloma usterkami. Jak to mawiają w warsztacie u Kiviego:
Wielowadzie.Cóż mu dolegało?
- uszkodzony system skrętu, oryginalnie była linka i kilka rolek, potem ktoś przerobił na łańcuchu ale nie działało to zbytnio.
- tłumik dziurawy, pierdzący.
- odpadająca pokrywa silnika
- brak paska napędu kosiska, a jest stosunkowo niestandardowy, bo w wykonaniu podwójnym. Czyli dwa paski scalone obok siebie. Coś jak pasek PK do napędu osprzętu w samochodzie ale z tylko dwoma rowkami.
- no i najciekawsze przy skręcaniu w jedną stronę silnik się zamulał i potrafił nawet zgasnąć. A wystarczyło jechać na wprost lub skręcić w drugą stronę i pracował normalnie.
Linkę skrętu dorobiłem nową, potem zobaczyłem że gotowa kosztuje 65zl plus przesyłka. Ale to i tak mogła by nie pasować bo brakowało oryginalnego kółka montowanego na kolumnie kierowniczej na którym nawija i rozwija się linka. Dotoczyłem drugie, z własnego projektu. Akurat tego elementu nie sfotografowałem. Ale system skrętu działa fajnie, nie wymaga zbyt dużo siły, jest szybki i responsywny. Potrzeba ok 3 obrotów od skrajnego lewego do skrajnego prawego położenia.
Wcześniejszy tłumik był przykręcony na tylko jedną śrubkę. Bo tylko do jednej mieli dostęp. Widać że był spawany tigiem, ale co z tego jak ktoś nie miał wyobraźni przestrzennej i uniemożliwił sobie przykręcenie drugiej śrubki bo rurka ją zasłaniała. Ja zrobiłem to trochę inaczej, w miejscu gdzie przechodzą śrubki wspawałem kawałki rurki 3/8", dzięki temu na spokojnie przykreciłem obie śrubki. Widziałem takie rozwiązania fabrycznie np w Renault, Mitsubishi, Oplu.
Aaa, i jako że jest to silnik Bringsa to oczywiście śrubki mają rozmiar calowy, te mają 5/16" 18G, o dziwo dostałem takie od ręki w pobliskim sklepie.
No i przy okazji dorobiłem uszczelkę, bo z wcześniejszej został tylko półksiężyc.
Kawałek blaszki aluminiowej, otwory na szybkości wiertarką kolumnową, przetłoczenie zrobiłem za pomocą dwóch kluczy nasadkowych, 27 i 24, jedno uderzenie młotka i proszę bardzo, powinno lepiej się uszczelnić.
Pokrywie brakowało tylko dwóch śrub, nic ciekawego. Paska do kosiska jeszcze nie mierzyłem więc nie wiem czy dostanę taki.
A co do ostatniego problemu. Wszystko pokazuje filmik. Jest to linka od ssania.
W momencie skręcania w jedną stronę cała linka się napina pociągając za dźwignię, w ten sposób zwiększa ilość paliwa jednocześnie zmniejsza ilość powietrza i silnik się dusi. Wystarczy wyprostować jazdę i wraca do normy. Rozwiązaniem problemu jest po prostu przymocowanie pancerza linki do silnika.
https://youtu.be/6quHWVfmfjE?si=CkoRgM_PpiulmsQ7
Takie wpisy zazwyczaj przygotowuję sobie wieczorem żeby kolejnego dnia rano zrobić tylko kopiuj-wklej i gotowe.
Dzisiaj jak się obudziłem to w notatniku miałem tylko to:
Jak tam rozpoczyna się kolejny długi weekend?
Resztę musiałem dopisać teraz.
@myoniwy Nie rozumiem o co chodzi z linką. Dlaczego napina się w momencie skręcania, skoro to linka od gazu?
@Westfield Nie. To nie linka gazu tylko ssania. Gaźnik posiada dodatkową klapkę na wlocie. Zamykając ja zwiększa się dawka paliwa ułatwiając zapłon zimnego silnika. Ale gdy tak się stanie na ciepłym pracującym silniku to straci moc ze względu na zbyt małą ilość powietrza.
W pierwszej połowie filmu rusza się cała linka. Pancerz i rdzeń, tak się dzieje przy skręcaniu, a w drugiej połowie porusza się rdzeń względem pancerza, i tak się dzieje gdy poruszymy dźwignią ssania.
@Westfield a napina się bo skręcając zmieniania się odległość między dźwignią a gaźnikiem gdyby pancerz był przymocowany z obu stron to odkształcił by się gdzieś w połowie drogi, a tak porusza się tam gdzie ma najłatwiej.
@myoniwy Siemasz Bratku
@Szwester_Majester Każdy odpoczywa jak chce. Mnie leżenie na leżaku nudzi po 5 minutach.
Bardzo fajny wpis do porannej kawy 🙂
Piję kawę i choć średnio mnie interesuje grzebanie w mechanice to kurczę za Kiviego piorun.
Lubię oglądać takie warsztaty (spoko materiały wrzuca też Balkan czy łysy z Caroserii zaczął swój kanał) dla relaksu, ni chu chu nie kumam ale oglądam
@conradowl Balkana oglądam, ale o caroserii nie słyszałem.
@myoniwy ze wszystkich dziennikarzy TVN Turbo to Łysego lubię najbardziej, Mikiciuk ma za długie filmiki, a Kornacki to nie mój styl. Jeszcze masz „Kanał Bąka". Świeżo założony, chyba trzy filmy. Na Caroserii testują wypas auta, ale seria z remontem starego Lexusa też zacna.
@conradowl Nie przemawia do mnie taka forma. Mikiciuka to z ledwością znoszę na kanale ABCar, ale na szczęście rzadko się pojawia. A reszty nawet nie kojarzę.
Ja to oglądam takie kanały gdzie jest wiedza której mogę samemu użyć w swoich projektach, np ten:
@myoniwy dla mnie rozrywka. Więc Caroseria ok, choć do Balkana mają daleko. Pan Jacek ma po prostu lata doświadczenia i wiedzę plus dziesiątki ciekawostek. Coś jak właśnie Kivi.
@conradowl @myoniwy
co tam jeszcze oglądacie z moto wartego polecenia?
bo ja
jegodowytv, profesora Chrisa, mikiciuka, abcar, motodziennik, petru performance, tego kolesia od tłumików z kanału od jagodowego.
jednoślad.pl jest całkiem spoko np. ich wyprawa etz do bułgari śmieszni są, flexiny koleś co odpala stare trupy, carwowpolska oglądam od neidawna cąłkiem spoko, a i powagowani też fajnie prowadzi kanał z ciekawostkami.
@obiektywny2023
jegodowytv, tylko wybrane serie, bo np kod coobcio jest nudny.
profesora Chrisa, też tylko wybrane serie, i zawsze na 1,5x a czasami na wyższym speedzie.
abcar, tu prawie bez wyjątków, choć były odcinki że przeskoczyłem po łebkach.
motodziennik
A tak lecąc teraz po liście moich subskrypcji związanych z motoryzacją:
AgentJayZ, silniki odrzutowe, Kanada
AutoChallange
Chłopaki z warsztatów
Cutting Edge Engineering Australia
Driving 4 Answers
Engineering Explains
Garage 4age
KiviRacingFactory
LeDan, koleś z Filipin, przerabia silniki motocyklowe
MacroMachines
Marek Olachowski, naprawia wały to motocykli i nie tylko
Practical Engineering
Radzio FLATOUT
rather B welding, buduje różne pojazdy
Seba S, gość robi silnik, od zera. Czyli odlewa sam elementy i obrabia.
SuperfastMatt, różne ciekawe przeróbki
Wasley Kegan, gość np zbudował silnik z freevalve jak w koeningseggu.
@myoniwy paaaanie fachowa robota, takiego spawania tłumika to ja bym w motorze potrzebował, rozjebało się na amen xD
@ziel0ny podeślij zdjęcia. Wszystko da się zespawać.
Rurki od EGR o grubości kartki papieru spawałem.
Jak nie zapomnę to pokaże później zdjęcie, ale już i tak mam nowy, tamten w nie jednym miejscu miał dziury
@myoniwy programu z ruskiego serwera na +100km ni ewgrałeś, słaby z ciebie tuner.
Zaloguj się aby komentować