Więc jeszcze raz, ale tym razem jest jeden sprite, a shader rysuje teksturkę, transfirnację do widoku izometrycznego no i modyfikuje wysokość. Liczy normal mapę na podstawie tekstury terenu i używa tego w LIGHT. Efekt na filmiku.
Ta wiem, że można łatwiej, ale ja lubię shadery
#gamedev
https://youtu.be/UB6Po6dJiKs
@dotevo Też lubię shadery - fajnie, że ktoś podziela moje zboczenie.
Btw, dla ludków do popróbowania https://www.shadertoy.com
@ataxbras poprzedni shader tam wrzucałem, ten z trawą. Ten ma trochę za dużo danych wejściowych
@dotevo Czy ja wiem:
https://www.shadertoy.com/view/3dGSWR
https://www.shadertoy.com/view/4ttSWf
https://www.shadertoy.com/view/4slGD4
Kanałów by Ci raczej wystarczyło. Sphere FBM byłoby najwydajniejsze.
@ataxbras no ale chyba nie da się wrzucić własnej tekstury, albo ja nie wiem jak użyć innych niż sample.
@dotevo No fakt, ale możesz użyć noise. Wtedy masz w pełni generowalny teren.
Można załadować z array - https://www.shadertoy.com/view/7sy3D1, niewygodne, ale działa. Możesz wtedy załadować bardzo małą tablicę i użyć jej do ekstrapolacji szumu.
Zaloguj się aby komentować