Jak ja lubię pisać shadery Kiedyś pisałem coś podobnego na tilemap, ale okazało się, że nie da się pewnych rzeczy rozwiązać bez modyfikowania kodu #godotengine

Więc jeszcze raz, ale tym razem jest jeden sprite, a shader rysuje teksturkę, transfirnację do widoku izometrycznego no i modyfikuje wysokość. Liczy normal mapę na podstawie tekstury terenu i używa tego w LIGHT. Efekt na filmiku.

Ta wiem, że można łatwiej, ale ja lubię shadery

#gamedev

https://youtu.be/UB6Po6dJiKs
ataxbras

@dotevo Też lubię shadery - fajnie, że ktoś podziela moje zboczenie.

Btw, dla ludków do popróbowania https://www.shadertoy.com

dotevo

@ataxbras poprzedni shader tam wrzucałem, ten z trawą. Ten ma trochę za dużo danych wejściowych

dotevo

@ataxbras no ale chyba nie da się wrzucić własnej tekstury, albo ja nie wiem jak użyć innych niż sample.

ataxbras

@dotevo No fakt, ale możesz użyć noise. Wtedy masz w pełni generowalny teren.

Można załadować z array - https://www.shadertoy.com/view/7sy3D1, niewygodne, ale działa. Możesz wtedy załadować bardzo małą tablicę i użyć jej do ekstrapolacji szumu.

Zaloguj się aby komentować