Hejo,

Znajomy wypuszcza gierke na Steama, niedługo będzie dostępna.. Wrzucam trailer do obejrzenia.

FUN FACT: Pisze to w VIM-ie

#programowanie #cpp #opensource #gamedev #hypersomnia

https://www.youtube.com/watch?v=L4zSA34fD_E
Bigos

Ciekawie to wygląda. Gra w stylu Hotline Miami??

wombatDaiquiri

@Hajt wygląda zacnie. Ma multi?

koszotorobur

@Hajt

Written in modern C++, without a game engine!

Ke wat?

Pjorun

@koszotorobur pewno chodzi o to, że własny silnik klepnął. W celach edukacyjnych spoko, ale ta gra pewno by na unity ładnie chodziła. Chociaż chyba unity już nie jest fajne, bo kombinują z wydzieraniem kasy od devów. I sumie nie wiem jaka jest alternatywa Pisanie własnego silnika, to jak wypalanie własnych cegieł na budowę domu. Zrobisz sobie cegły jakie chcesz i masz więcej swobody, ale kupne cegły będą tańsze i zrobisz w sumie to samo

koszotorobur

@Pjorun - gra jest Open Source - wszystko ładnie gość wyjaśnił w repo: https://github.com/TeamHypersomnia/Hypersomnia - nie znałem tej gry i jestem pod wrażeniem jego pracy!

Ja już właściwie tylko używam https://godotengine.org/ - w pełni darmowy silnik Open Source - właśnie wyszła wersja 4.2 z wieloma usprawnieniami i nie trzeba płacić haraczu jak za Unity.

Uczę dzieciaki robienia gier na https://gdevelop.io/ skonfigurowanym pod robienie lokalnych buildów na Androida tak, że nie trzeba używać dodatkowych usług chmurowych, które są płatne - sam silnik też jest właściwie darmowy i Open Source i świetnie nadaje się do wprowadzenia w budowanie gier bo buduje się z gotowych klocków i używa wizualnego programowania (dla zaawansowanych jest też pisanie normalnego kodu JavaScript).

Pjorun

@koszotorobur Znacz, ja absolutnie żadnego disu w jego stronę nie wysyłam. Wręcz przeciwnie. Nie wszyscy mają na 1 miejscu zarabiania jak największych pieniędzy. Nie którzy chcą po prostu zrobić jak najlepszy produkt, a do tego się nauczyć, a kasa jest na dalszym miejscu. Jak najbardziej szanuję takie podejście:) I aż chyba kupię, bo wygląda fajnie, a takich developerów bardzo lubię wspierać.

koszotorobur

@Hajt - jak to naprawdę Twój kolega to przekaż mu szacuneczek za tworzenie gry przez tyle lat i do tego bez żadnego gotowego silnika!

Zaloguj się aby komentować