-
Cena 140-160k
-
tylko nowe z salonu
-
Auto rodzinnie na 2+2 więc hatchbacki i sedany odpadają.
-
Zależy mi na dobrym wyposażeniu- biorę w kredyt i planuję jeździć 10lat
-
rocznie robimy około 10k kilometrów, miasto+ trasy
-
skrzynia automat koniecznie.
-
Peugeot 308 1.2 PureTech 130 eat8- allure pack kombi-wygląda super, bagażnik pojemny, podobno wygodny, boję się tylko tego silnika
-
Kia proceed 1,6 T-GDI 204km -GT- swietnie wyglada i 4 cylindrowy silnik o największej mocy-obawaiam się jednaj bagażnika i spalania
-
Ford Focus 1.0 ECOBOOST HYBRID - 155KM, POWERSHIFT -Active X kombi-najlepszy bagażnik- wersja podniesiona podoba mi się, ale boję się wysilonego silnika i cenowo wychodzi najdrożej.
Corollę wiele osób mi poleca ale nie podoba się nam w ogóle i czas oczekiwania 1 rok, cena tez największa.
Jakie auto wybrać?
focus z tym silnikiem to gówno i skrzynia też.
- biorę w kredyt - ile końcowo wyjdzie ten kredyt? np dla 140 tys? jak nie ma wyjścia to brać ale przerabiałem ten temat 2 razy więc bym 3 raz w to nie wchodził jakbym nie musiał
A toyota korola w kombiku?
@SuperSzturmowiec drogo teraz wycohdzą nowe auta jak i kredyt- z 140 tysięcy zrobi się 160 plus minus. Ale kilkuletnie aut z przebiegiem 50-100k kosztuję niewiele mniej, a ja tyle przebiegu nie zrobię w kilka lat.
Corolla tak jak pisałem dla mnie średnia, żeby nie powiedzieć brzydka, w środku bardzo słabo, czas oczekiwania 1 rok i do tego żebhy miała takie wyposażenie jak inne opcje to wychodzi dużo drożej.
@Slejp to coś z normalnym silnikiem a nie jakieś śmieszne pojemności z turbo choć przy twoim przebiegu to raczej nic złego nie powinno się stać
@Slejp W czasach dużej inflacji zamierzasz wziąć na kredyt konsumencki auto z niedorobionym bo przeciążonym wytrzymałościowo i termicznie silnikiem z planem używania go przez dekadę?
Rozumiem logikę kupowania nowego auta ale całej reszty rozumowania stojącej za tym pomysłem nie.
Ja bym na Twoim miejscu kupił np. Citroena C5 z HDI, najdroższego który zmieści się w zakupie za gotówkę ale ja jestem jebnięty na Citroena
A, hybryda w kompakcie to słaby pomysł, bateria zajmuje sporo miejsca, nawet jak to kombi, mam DS5 hybrid, no ale ja już nie potrzebuję miejsca na 2 dzieci i ich bagaże.
Gx
@Slejp dziwi mnie, że są ludzie którzy kupują auto z salonu, żeby jeździć nim zaledwie 10 000km rocznie. Ale ja patrzę przez pryzmat swojej biedy więc wybacz
Focus 1.0 Ecoboost i 1.2 PureTech - zapomnij o
Co do wyboru to ja bym polecił albo:
-Corolla TS KOMBI. Nudne ale i bezawaryjne i oszczędne. Najtańsza wersja 120k pln, za 150k masz już bardzo dobrze wyposażoną.
-Skoda Octavia. Sedan ma 600L bagażnika więc więcej niż niejeden SUV. Generalnie bardziej przestronne auto niż na to wygląda.
@Slejp focus to super auto, ale nie ten silnik. 1.0 ma slaba opinie, cienkie scianki cylindrow. W przypadku awarii ciezko zrobic nawet remont silnika. Pozostale 2 sa ok, choc 130 koni szalu nie robi. Wazne, zeby roboac ok 10000km rocznie co roku zrobic przeglad olejowy i powinno byc ok. Osobiscie wybralbym Kia, duzo mocniejsze i calkiem udane auto.
@Slejp peugeot ma silnik którego grupa stellantis a wcześniej FCA używała prawie dekadę. To dobry motor znajdziesz go w jeep,fiat,citroen,peugeot i spokojnie daje rade z automatem. W peugeot da się też załatwić 8 letnia gwarancję co jest znaczące jak dla mnie. Sam silnik ładnie ciągnie testowalem go już w Jeep i Citroen.
Rocznie testuje 15-20aut i mogę śmiało stwierdzić ze wiem co mówię. W peugeocie też za GT 308sw będziesz miał najbardziej zaawansowane auto technicznie bo dowalili nowinek aż po sufit. Jeśli jesteś ze ślaska to ogarniam rabaty w 80% salonów u nas większe niż 3-4tys bo sam dużo zamawiam dla siebie plus działam trochę hobbystycznie jako broker ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
@Slejp, podobnie jak @ElektrolizatorDwuczlonowy, poleciłbym Toyotę Corollę TS Kombi 2.0 184 KM. Przede wszystkim to jest pełna hybryda, a nie jakieś miękkie badziewie. W pakiecie 4-cylindrowy silnik i bezstopniowa przekładnia planetarna e-CVT (to nie to samo co CVT) oraz niskie spalanie. Moim zdaniem to jedno z najładniejszych kombi w klasie compact.
@SuperSzturmowiec pytanie jakie teraz da normalne silniki
@Man_of_Gx to co ma zrobić osoba która chce mieć nowe auto jak są takie silniki? A ceny aut używanych to masakra. Poniżej 100000 to są golasy z przebiegiem ponad 150k lub mające ponad 6 lat.
@ElektrolizatorDwuczlonowy corolla podobno liderem awaryjności w zeszłym roku wiec niewiem jak to jest. Pozatym ta skrzynia cvt- słyszałem trochę narzekań. No i bagażnikjak na kombi bardzo przeciętny.
Co do skody to wezmę może też pod uwagę ale słyszałem że ostatnke roczniki bardzo awaryjne jeśli chodzi o elektronikę.
@Zly_Tonari no właśnie też słyszałem że silnik sprawdzony, ale podobno słabo się zbiera, a raczej mam ciężka nogę. Niestety nie ze Śląska
@ovoc może jeszcze się przekonam do wyglądu, ale czasu oczekiwania nie przeskoczę a jeden rok to dla mnie za długo. Muszę poczytać o e-CVT, nie wiedziałem że to coś innego niż CVT
@Slejp Tak, czas oczekiwania jest chory. Warto zadzwonić do dealera i czasem mają coś "na placu" ale wtedy nie masz wyboru i bierzesz akurat ten dostępny egzemplarz z jego pakietem wyposażenia i kolorem. W przypadku Toyoty Corolli minimum to Comfort + pakiety Style i Tech. Pomimo, że e-CVT to przekładnia bezstopniowa, to w wersji 2.0 masz symulacje zmiany biegów poprzez łopatki przy kierownicy.
Na forum jest rozkminiony temat e-CVT: https://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=50844.0
@Slejp Dobrze się zbiera nie ma turbodziury wiec przyśpieszka całkiem ładnie
@Slejp e-CVT to przekładnia planetarna z dwoma silnikami elektrycznymi które sterują momentem.
CVT to natomiast dwa stożki połączone paskiem lub łańcuchem gdzie moment zmienia się poprzez ruch stożków względem siebie.
Różnica jest taka, ze CVT to jedna z gorszych skrzyni automatycznych natomiast e-CVT to jedna z najmniej awaryjnych przekładni a zarazem dająca bardzo wysoką sprawność i zapewniającą niskie spalanie a przynajmniej w mieście i na drogach krajowych.
@ovoc uwazam, ze Toyota, tym bardziej hybryda jest idealna jak masz w planach bardzo duze przebiegi. Jest oszczędna wytrzymala i idealna na miasto ale jeśli ma jeździć 10 lat, to na koniec może nie przejść przeglądu. Zabezpieczenie antykorozyjne to w dalszym ciągu zart...
@TEAM Warto zaznaczyć, że problemy z korozją dotyczyły/dotyczą podwozia. Z częściami blacharskimi nadwozia nie ma tego problemu. Toyota twierdzi, że ostatnio poprawiła zabezpieczenie antykorozyjne ale kto ich tam wie
@ElektrolizatorDwuczlonowy liderem zawodności toyota została za sprawą kiepskiej jakości akumulatorów 12V, które się rozładowywały przy dłuższych postojach, a wtedy wiadomo jak auto na gwarancji, to wzywasz lawetę. Ja dla spokoju kupiłem powerbank z funkcją rozruchu ale jeszcze nie miałem okazji użyć. Od rocznika 2022 podobno dają jakieś inne aku 12V.
Zaloguj się aby komentować