Zdjęcie w tle
Slejp

Slejp

Debiutant
  • 1wpisy
  • 14komentarzy
Hej, jakie auto byście wybrali z tych podanych ?
  • Cena 140-160k
  • tylko nowe z salonu
  • Auto rodzinnie na 2+2 więc hatchbacki i sedany odpadają.
  • Zależy mi na dobrym wyposażeniu- biorę w kredyt i planuję jeździć 10lat
  • rocznie robimy około 10k kilometrów, miasto+ trasy
  • skrzynia automat koniecznie.
  1. Peugeot 308 1.2 PureTech 130 eat8- allure pack kombi-wygląda super, bagażnik pojemny, podobno wygodny, boję się tylko tego silnika
  2. Kia proceed 1,6 T-GDI 204km -GT- swietnie wyglada i 4 cylindrowy silnik o największej mocy-obawaiam się jednaj bagażnika i spalania
  3. Ford Focus 1.0 ECOBOOST HYBRID - 155KM, POWERSHIFT -Active X kombi-najlepszy bagażnik- wersja podniesiona podoba mi się, ale boję się wysilonego silnika i cenowo wychodzi najdrożej.
Jazdy testowe przedemną, dajcie znać na co zwrócić uwagę, ewentualnia jakie inne auta wziąć pod uwagę.
Corollę wiele osób mi poleca ale nie podoba się nam w ogóle i czas oczekiwania 1 rok, cena tez największa.

Jakie auto wybrać?

28 Głosów
ElektrolizatorDwuczlonowy

@Slejp e-CVT to przekładnia planetarna z dwoma silnikami elektrycznymi które sterują momentem.

CVT to natomiast dwa stożki połączone paskiem lub łańcuchem gdzie moment zmienia się poprzez ruch stożków względem siebie.


Różnica jest taka, ze CVT to jedna z gorszych skrzyni automatycznych natomiast e-CVT to jedna z najmniej awaryjnych przekładni a zarazem dająca bardzo wysoką sprawność i zapewniającą niskie spalanie a przynajmniej w mieście i na drogach krajowych.

TEAM

@ovoc uwazam, ze Toyota, tym bardziej hybryda jest idealna jak masz w planach bardzo duze przebiegi. Jest oszczędna wytrzymala i idealna na miasto ale jeśli ma jeździć 10 lat, to na koniec może nie przejść przeglądu. Zabezpieczenie antykorozyjne to w dalszym ciągu zart...

ovoc

@TEAM Warto zaznaczyć, że problemy z korozją dotyczyły/dotyczą podwozia. Z częściami blacharskimi nadwozia nie ma tego problemu. Toyota twierdzi, że ostatnio poprawiła zabezpieczenie antykorozyjne ale kto ich tam wie Koszt konserwacji podwozia to 1000 zł.

@ElektrolizatorDwuczlonowy liderem zawodności toyota została za sprawą kiepskiej jakości akumulatorów 12V, które się rozładowywały przy dłuższych postojach, a wtedy wiadomo jak auto na gwarancji, to wzywasz lawetę. Ja dla spokoju kupiłem powerbank z funkcją rozruchu ale jeszcze nie miałem okazji użyć. Od rocznika 2022 podobno dają jakieś inne aku 12V.

Zaloguj się aby komentować