@Matr0niX Nie głupie przyczepa na tył z tym woltoustrojstwem i dało by rade ;).
@Matr0niX jaką dłuższą wycieczkę, przecież on to ładuje na podjeździe.
@dzangyl bo to u rodziny jest teraz
@Matr0niX myślę, że gdyby dało sie to jakoś sensownie zapakować na przyczepkę czy cokolwiek to byłoby to super rozwiązanie. Możesz jechać za darmo, w nieskończoność, bez tankowania. Idealnie rozwiązanie na trasę
@sayda no nie bardzo bo 1 dobry panel daje rocznie 400 kWh a tutaj na zdjęciu (liczę pojedyncze ogniwa ) jest przy maksymalnym słońcu może 1.2 kW uzysku czyli po całym dniu ładowania w słonecznej Kalifornii przejedziesz jakieś 70 lub 80 kilometrów. (na ładowaniu są straty)
Może za 10 -15 lat da się uzyskać sprawność ogniw około 50%. Prawa fizyki nie pozwalają na 100 sprawność.
To już lepszy agregat na przyczepie.
No właśnie pytanie dlaczego nie ma Tesli wersja np. California z bateriami na dachu masce i tylnej klapie. Ile to by naładowało przy tej powierzchni i założeniu że auto stoi na zewnątrz czyli przy dobrej pogodzie 10 godz w słońcu
@atos baterie mają maja małą sprawność a swoje ważą. Na pewno zmniejszyło by to zasięg samochodu z racji większej energii potrzebnej do napędzania cięższego samochodu. Dlatego nie ma to najmniejszego sensu
@atos tesla nie ma, bo prius to już zrobił. Koszt tej opcji jest tak wysoki, że nie zwraca się przez czas życia auta
@ArkSa @atos fizyki się nie oszuka. Ile masz powierzchni dachu? Zakładając, że auto ma 2m szerokośćlc i 5m długości to daje 10m2. Słońce daje max 1000W/m2. 10kW? Brzmi świetnie, w 8h naładuje auto!
No to teraz lekka chmurka to 600W zamiast 1000, a takie chmury że światło rozproszone to 300W.
Nadal spoko? No to współczesne ogniwa mają sprawność rzędu 20-30 procent. No i nie ustawisz ich prostu w słońce, więc znowu połowa energii zmarnowana...
Dodatkowo auto nie jest tak wielkie jak pisałem, i nie da się całego pokryć panelami. Myślę, że realne jest 2m2, zatem przyjmę 5m2.
600W/m2 x 5m2 x 25% x 50%
Slonce lekko chmurki, powierzchnia paneli, sprawność paneli, niedoskonałość ułożenia względem słońca.
375W ładowania, czyli jakieś 226 godzin żeby uzyskać 85kwh. Zakładając sprawność ładowania 94% to wyjdzie 240 godzin. Równe 10 dni pod warunkiem, że słońce będzie świeciło dzień i noc.
@Felonious_Gru W najnowszym Priusie daje do 8,7km dziennie i kosztuje prawie 10000zł więc nawet nie chce mi się liczyć ale chyba nigdy się nie zwróci
@ElektrolizatorDwuczlonowy gdyby to nie kosztowało takiej kasy to samo zasilanie klimatyzacji byłoby już super.
Zaloguj się aby komentować