Mozesz używać telefonu, jezeli jest w uchwycie. Niestety to niebezpieczne, ale korzystanie z rozbudowanych ekranów w samochodzie jeszcze bardziej rozprasza uwagę.
@A_a
Nie rozumiem hejtu na te ekrany. Trzy razy łatwiej tak się używa nawigację niż z małego ekranu telefonu, a przecież nikt nie ustawia kąta padania świateł podczas jazdy - co najwyżej stojąc w korku.
@Ragnarokk Jakby się koncernu samochodowe posłuchały klientów i zrobili wszystkie funkcje samochodu na guziki to znowu byłoby oburzenie że cała deska jest w guzikach bo to już nie polonez gdzie 5 przełączników wystarczy.
@Dr_Melfi
Jako osoba pracująca w webdevie dość dobrze znam problem. Ludzie a) nie wiedzą czego sami chcą b) myślą, że każdy używa tak jak oni c) myślą, ze każdy ma takie potrzeby jak oni.
Jestem pewien, że grube miliardy poszły w projektowanie tego.
Jedyne co ja jestem bardzo na "nie" to jak nie ma dupikacji tego systemu - typu schowek otwierany tylko z panelu.
@Ragnarokk ale jak cie zmuszaja do uzywania tego tableta do wszystkiego, wlacznie ze zmiana temperatury w aucie i innych pierdol, ktore sie robi w trakcie jazdy to jednak nie jest bezpieczne.
@Ragnarokk te panele są po prostu tańsze niż guziki
@bartek555 @slawek-borowy
Tak, tylko to problem nie leży w samym ekranie, a w decyzji o braku systemu manualnego. Ale jasne, takie coś jest chujowe.
@Ragnarokk a ustawiałeś w tym klimę? XD w nowym audi prawie dostałem pierdolca
@Ragnarokk no wiec mowie, ze zmuszaja cie do uzywania tego, bo nie ma innej opcji
@Sweet_acc_pr0sa @bartek555
Dobra, przyznaję że zapewne to głównie moje subiektywne uczucie, bo rzeczywiście u mnie to tylko nawigację i muzykę tam ustawiam, resztę mogę na luzie manualnie. Myślałem że takie rozwiązania że tylko tam coś można ustawić to margines, nie standard
@Ragnarokk Wrzucają tam rożne opcje które powinny być dostępne z fizycznych przycisków co powoduje ustawianie tego podczas jazdy w wielu przypadkach i ryzyko z tym związane.
@Ragnarokk to tak jak z telefonami.
Zepsuta klawiatura to problem producenta, a zepsuty ekran to zazwyczaj wina klienta, bo połamał. Mniej części mechanicznych to mniejsze ryzyko producenta.
Nikt mi nie wmówi, że pisanie na klawiaturze dotykowej jest wygodniejsze niż na qwerty
@Dr_Melfi @slawek-borowy @Ragnarokk @bartek555 W idealnym świecie było by jedno uniwersalne wyjście i każdy mógł by se zmienić interfejs z danego przez fabrykę na taki jaki by chciał.
Były by np. wyspecjalizowane, (atestowane, żeby se ludzie nie mogli krzywdy zrobić) firmy które robiły by takie gadżety.
Jest 21 wiek, w dobie powszechnych drukarek 3d takie coś to nie problem.
Zobaczcie np. ile jest małych, wyspecjalizowanych firm robiących fajne dodatki do broni strzeleckiej.
Kurwa jak ja tęsknię za monitorami które miały pokrętła, zamiast zasranych guziczków.
#usability #ui
@Felonious_Gru obejrzyj dokument ile hajsu kosztuje homologacja jednego przycisku w samochodzie a zrozumiesz dlaczego od tego odeszli xD
@Ragnarokk Ale już nawiew i klimę chciałbym sobie ustawić w czasie jazdy, podobnie jak podgrzewanie szyb, foteli i lusterek. Na szczęście mam auto, gdzie od tych wszystkich rzeczy są guziki. Jest nawet takie fajne pokrętło od ściemniania podświetlenia deski rozdzielczej! Próbowałem to zrobić w Toyocie - nie ma szans. Nie pomogło zjechanie na pobocze i szukanie w opcjach, nie pomógł pasażer, który siedział i szukał w internecie. Udało mu się ściemnić w opcjach panel radia, ale już zegarów nie.
@Nemrod Postęp!
@Sweet_acc_pr0sa oglądałem, trochę bzdety są w tym filmie.
@Dr_Melfi jak ja ha tfu na bmw to ich multijoystick jest genialny pod względem kompromisu pomiędzy wygodą a bezpieczeństwem.
Dakej masz przeklikiwanie się przez ekrany, ale ręka ma jeden manipulator i nie musisz non stop koordynować ręka oko, bo nadgarstek masz oparty i nie musisz całym ciałem celować żeby trafić na narysowany przycisk, którego nie da się poczuć
@Sweet_acc_pr0sa
Kurwa prawda.
Audi q7,auto za pol miliona lekko,a ekran odswiezal i reagowal na dotyk jak najtanszy chinski smartfon z 2013 roku.
Czyli bardzo wolno i chujowo
To nie chce wiedzieć jak to wyglada w budzetowych autach.
@jajkosadzone Normalnie, u mnie ekran jest responsywny.
@Hasti
Co kto lubi,moim zdaniem pokretlo czy mozliwosc sterowania z kierownicy byloby wygodniejsze niz potrzeba klikania w ekran
@Ragnarokk nie chodź o nawigację, którą zazwyczaj ustawiasz przed startem a potem obsługuje pasażer, tylko o klime, radio, grzanie foteli, tryb jazdy i wszystkie inne pierdoły, które możesz sobie w starym aucie wymacać, a na ekranie musisz przejść przez 2-3 menu i trafić w punkt. Pokrętła mają prosty system feedbacku, suwaki ma ekranie nawet nie sygnalizują, że łapią. Gdyby celem była optymalizacja user experience, to spoko, ale producenci optymalizują koszta.
Komentarz usunięty
Czasem nie ma innego wyjscia. Polecam radia marki Teyes.
Da się zrobić przyciski do wszystkiego
Jak wszystko ma się sterowane z android auto, to nie widzę problemu. To świetna sprawa. Steruję telefonem, i aplikacjami głosowo
CarTube czy TV w aucie na wypadzie
Zaloguj się aby komentować