To zależy, jak chcesz sobie jeździć tak do 50 km, to lepiej crossowy, albo jak większość będziesz jeździł po lesie. Jak chcesz większe odległości to lepszy Gravel. No i raczej bym szedł w lepszą grupę, miałem gravela na clarisie i po roku się go pozbyłem, podjazdy były na nim dość ciężkie, a mechaniczne hamulce takie sobie.
Jak chcesz jeździć głównie po asfalcie, to polecam raczej szosę endurance na Shimano 105 i zmianę opon na takie z bieżnikiem, albo w ogóle kupno all roada
Moim zdaniem jest w nich za mało biegów na mieszane trasy. Osobiście stawiałbym na pewno w napęd 2x10 albo 2x11. Przy mniejszych zakresach zawsze mi brakowało albo siły pod górę, albo rozpędu z górki, a odkąd przesiadłem się na dwa blaty z przodu, to się zacząłem zastanawiać po co mi był ten trzeci xD
@Borsuk_z_boru teraz standardem sa raczej 1x10 1x12 napędy
@petii może i tak, ale nie koniecznie to dobrze dla użytkownika. Nie zjeździłem wielu modeli, w sumie na 1×12 jeździłem tylko raz, ale na razie uważam, że 2x? jest zawsze na plus, choćby ze względu na mniejsze przekoszenie łańcucha i przez to mniejsze zużycie łańcucha i zębatek. Poza tym przełożenia to kwestia indywidualna, ale jeśli autor myśli, że kiedykolwiek pojedzie tym z bagażem, to też skłaniałbym się do 2 blatów z przodu, coby jak trafi podjazdy 8-10% na Mazurach to nie było to katorgą. Nie wspominam o górach
Zaloguj się aby komentować