#geopolityka #uniaeuropejska

Tak sobie myślę, że to trochę to zabawne, że planeta jednak nie płonie aż tak bardzo. Gdy zamianą starych pojazdów na paliwa kopalne zajmują się nowe, chińskie, tanie elektryki zamiast drogich, niemieckich elektryków, to trzeba jednak wprowadzać cła, czyli jednak ekonomia > ekologia.

...jeszcze żeby tylko ten prąd był do tych pojazdów.
maximilianan

@TRPEnjoyer ale wiesz, że te cła są wyłącznie po to, żeby Chińczycy stawiali fabryki w UE i dali zarobić? A prąd do aut to zdaje się zawrotne 1% całości.


Złapałeś się na tanią dezinformację.

TRPEnjoyer

@maximilianan 1% całości? Gdzie? W EU?


Bo bardzo chciałbym zobaczyć, jak polska sieć wytrzyma, jak dajmy na to co 3 osobówka będzie na prąd.


A co do chińskich fabryk, to znam tylko tę od BYD na Węgrzech, jak rozumiem "kupione tam" samochody będą już w normalnych cenach?

maximilianan

@TRPEnjoyer nie kupione tylko wyprodukowane.

UE produkuje ponad 2.5 TWh, a wszystkie auta elektryczne zużywają 6.9 GWh.

pol-scot

@maximilianan że co? Cła są po to żeby Chińczycy stawiali fabryki w Europie i żeby dali zarobić? Ale komu? Bo chyba tylko pracownikom... Od kiedy to Niemcy chcą chińskie fabryki obok swoich? Przecież to będzie konkurencja dla nich...

maximilianan

@pol-scot jak ty typie nawet nie wiesz co to są cła i jak mają działać. Nie będę z tobą dyskutować.

TRPEnjoyer

@maximilianan Niechlujnie pisze to w cudzysłowie "kupione" dałem ( ͡° ͜ʖ ͡°). I napiszę tak: bez podziału na kraje to mamy IMO trochę wyliczenia na poziomie pies i człowiek mają średnio po 3 nogi. Taka Norwegia np ma nasrane elektryków (nawet nie jest w uni), ale ona ma prądu aż za dużo, może się bawić. Ktoś to w ogóle liczył ile dla takiej Polski trzeba będzie więcej energii wykombinować licząc że elektryków będzie 10%, 20%, 30%? Oczywiście uwzględniając normalne zwyżki zużycia wraz z rozwojem, montowaniem pomp ciepła, klimatyzacji etc.

pol-scot

@maximilianan no tak bo cło to na tyle skomplikowane pojęcie że ty musiałeś do Niemiec pojechać żeby się dowiedzieć jak to będzie działać, typku...

maximilianan

@pol-scot wypierdalaj szkocie. Nawet nie mieszkasz w UE.


@TRPEnjoyer w Polsce używa się mniej niż 100 GWh do ładowania aut przy produkcji ponad 160 TWh. Gdybyś dzisiaj w sekundę wymienił wszystkie auta na elektryki i zrobił nimi tyle kilometrów ile obecnie robią wszystkie auta w Polsce razem wzięte, to roczne zużycie byłoby na poziomie ok. 60 TWh. Przy czym wszystkie auta, nie tylko te jeżdżące, wszystkie 29 milionów. Wszystkie autobusy, ciężarówki, kompakty, auta handlowców, taksówki, wrosty, auta niedzielne, projekty itp.


Wpływ EV na siatkę w tym momencie jest znikomy.

pol-scot

@maximilianan sam się pierdol szkopku, dlatego też słyszałem o cle...

maximilianan

@pol-scot jak słyszałeś o cle to teraz o nim poczytaj i spróbuj zrozumieć o co w nim chodzi i czemu chcą je nałożyć ignorancie bez podstawówki.

TRPEnjoyer

@maximilianan Widzę w Krakowie ile jest zielonotablicowców - niewiele. Więc tak, teraz na pewno wpływ jest b. mały. Jakbym miał wyciągać dane z dupy to bym właśnie zgadywał, że wszystkie auta przerobione na prąd to może byłaby i połowa naszej produkcji prądu. I jak rozumiem ktoś wziął dane z CEPiKu, wyciągnął średnią mocy w kW i wyestymował te 60TWh? Dobrze wiedzieć.

pol-scot

@maximilianan chciałem zobaczyć jak w Polsce ląduję się 29 milionów elektryków xd

maximilianan

@pol-scot ? ty w ogóle uczyłeś się kiedykolwiek polskiego? Co z tymi 29 milionami aut?


@TRPEnjoyer tak, wzięto liczbę aut w Polsce, pomnożone przez średni przebieg i średnie zużycie prądu na kilometr w autach elektrycznych.

Tylko-Seweryn

@TRPEnjoyer wiadomo, jak zawsze złe Niemcy, ekologia to syf, elektryki ble. Wszystko odhaczone xD

TRPEnjoyer

@Tylko-Seweryn Nieironicznie od 15 lat spokojnie Niemcy unie rozwalają od środka. A resztę to nie wiem skąd wyczytałeś, dasz źródło? :^)

maximilianan

@Tylko-Seweryn ekologia hehe a nie chco taniej kupować hoho

5tgbnhy6

nie ekonomia, tylko interesy prawie panstwowych korporacji

Zaloguj się aby komentować