Finowie chcą zarekwirować statek rosyjskiej "floty cieni". Na Eagle S rozpoczęto kontrolę

Finowie chcą zarekwirować statek rosyjskiej "floty cieni". Na Eagle S rozpoczęto kontrolę

Rmf24
W czwartek rozpoczęto kontrolę techniczną tankowca Eagle S, podejrzewanego o przerwanie podwodnych kabli energetycznych pomiędzy Estonią a Finlandią - poinformowała fińska Agencja Transportu i Komunikacji. Eagle S, który prawdopodobnie jest częścią rosyjskiej "floty cieni" zatrzymały fińskie służby, płynął z Petersburga w stronę Egiptu z ok. 35 tys. ton rosyjskiej benzyny oraz - jak podają niektóre źródła - pokaźnym zestawem sprzętu szpiegowskiego. Zajęcia statku domaga się operator fińskiej sieci energetycznej. #wiadomosciswiat #wojna

Komentarze (24)

100mph

@bartek555 chyba masz jakiś alert na słowo statek xD

bartek555

@100mph a rzeczywiscie dopiero wrzuciles xD po prostu wlasnie kliknalem w najnowsze.


Tak jak co 0.2s

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@bartek555 jak to się stanie faktem, to nawet cała orkiestra

tmg

Jakby liczyć po 1$ za litr za samą benzynę będzie 35 mln $. Do tego doliczyć wartość tankowca no to się uzbiera niezły fundusik na naprawy szkód i na patrole. Ja bym jeszcze wydusił okup za sabotażystów.

ivaldir

@tmg Nawet więcej, bo litr benzyny to ok. 0,75kg, więc 35 tys ton to 46,67 mln litrów.

dez_

@ivaldir coś trzeba zostawić bo się pompa zagrzeje, nie bądźcie tacy.

bartek555

@tmg @ivaldir @dez_ ale oni nie wioza benzyny tylko rope (?) A ropa to blizej gestosci 0,8. No chyba, ze pan autor sie nie pomylil i rzeczywiscie jest tam benzyna.

ivaldir

@bartek555 Wg artykułu benzynę. Co ma sens, bo dużo lepszy zysk na tym jest niż na samej ropie.

bartek555

@ivaldir nie wiem czy ma jakikolwiek sens dla odbiorcy.

ivaldir

@bartek555 ty tak poważnie, czy jaja sobie robisz?

bartek555

@ivaldir absolutnie powaznie. Odbiorca zapewne ma rafinerie, a benzyna jest sporo drozsza niz ropa. No chyba, ze maja jakas ultra niska cene za produkt koncowcy to moze wtedy.

ivaldir

@bartek555 zachowam się zatem jak cham i odpowiem pytaniem: jak zamawiasz więźbę na dach to idziesz do lasu, czy do tartaku?

bartek555

@ivaldir edytowalem, przeczytaj wyzej. Nie myl detalu z hurtem

ivaldir

@bartek555 i detal i hurt ma podobne zasady. Towar bardziej przetworzony i bliższy końcowemu użytkownikowi jest zazwyczaj bardziej pożądany. Więc i lepszą kasę można na nim zrobić. A fiutin jest zdesperowany na kasę, więc lepiej mu opchać benzynę niż samą ropę. A że przy okazji można go ruchać na cenach, bo pcha pod stołem...


To i ja edytuję. Pytanie z lasem, tartakiem i więźbą: budujesz 1000 domów, więc mówimy o hurcie.

bartek555

@ivaldir zgadzam sie. tylko sie chyba nie zrozumielismy. Ja mowie, ze sie odbiorcy nie oplaca. Fiutinowi jak najbardziej

ivaldir

@bartek555 a skąd wiesz jaką cenę odbiorca wycisnął?

bartek555

@ivaldir no toz przeciez napisalem wyzej, ze


No chyba, ze maja jakas ultra niska cene za produkt koncowcy to moze wtedy.

ivaldir

@bartek555 no to sobie sam odpowiedziałeś.

Budo

@tmg ja bym jako dodatkowy bonus doliczył roszczenia odbiorcy z powodu opóźnionej/niedotrzymanej dostawy :)

kitty95

Przecież jest kupa miejsc, gdzie waha potrzebna, a rafinerii niet. Wszelkie wyspy, zadupia, bazy księżycowe, itp. A co to jest 35 tys. ton. Pewnie półroczne zużycie jakiegoś zadupia.

HolQ

@100mph "...Wcześniej media informowały, że wysłużony ok. 20-letni tankowiec Eagle S wielokrotnie zmieniał nazwę i uczestniczył w wypadkach. Zderzył się m.in. z ruchomą platformą wiertniczą u wybrzeży Teksasu w USA i miał wyciek ropy u wybrzeży Chile..." - to też mogły być przypadki sabotażu I celowych działań?

Tom.Ash

@HolQ zarekwirować i pociąć na żyletki. Nikt normalny najprawdopodobniej przy licytacji go nie kupi. Koszt pozyskania trupa do działań sabotażowych jest niewspółmiernie niski w stosunku do faktycznych kosztów jego wytworzenia

HolQ

@Tom.Ash chyba nie do końca przeczytałeś mój komentarz i to o co w nim pytałem

Zaloguj się aby komentować