eloszka. pytanko odnośnie e39 523i 2,5l na podwójnym vanosie z 98.
samochód bez problemu odpala i raczej nie falują obroty, ale ma strasznego doła na niskich obrotach i tez wtedy lekko poszarpuje. do tego ma opóźnienie na gaz (na neutralu jak mu sie przygazuje to widać jak leniwie się wkręca na obroty)
Na tę chwilę wyminiłem wszystkie świece na nowe. Do kompa jeszcze go nie podłaczyłem bo moj czytnik obd2 zostawiłem w innym aucie ktore jest u mechnika XD
z różnych wpisów wnioskuję że może być to czujnik położenia wału korbowego lub/i czujnik położenia wałka rozrządu. czy moje objawy by się wpisywały w objawy wyżej wymienionych czujników? mam jeszcze plan zeby plakiem sprawdzic szczelność układu dolotowego
#mechanikasamochodowa #bmw #motoryzacja
artistic

Możesz spróbować odłączyć wtyczkę przepływomierza i sprawdzić czy jest różnica

ImeNs

@artistic zaznacze tylko ze tempomat działa normalnie. a jak tylko ogarnę gdzie ta wtyczka jest, to sprawdzę to

sorek

@ImeNs sprawdź i zresetuj błędy, pojeździj chwile i sprawdź znowu i daj znać co wyszło.

ImeNs

@sorek zwyklym urządzeniem obd i programem typu Torque dam rade, czy bmw bardziej wymagające? Bo z tego co widziałem to mam kostkę obd w tym schowku między drzwiami a kiera

sorek

@ImeNs OBD da rade jako tako ale najlepiej kup sobie kabel K+DCAN (grosze) i podłącz przez Inpa (wygooglaj BMW Tools).

ImeNs

@sorek ten kabel i reszta to jest pod łapka? Pytam bo js dziecko iOS. O ile jakiś tel z andoridem mam żeby skanować błędy w autach, tak lapka z winda nie ogarnę

sorek

@ImeNs tak, przykro mi xD

ImeNs

@sorek kurwix. No nic, najpierw spróbuje tym urządzeniem co mam . Jak się nie uda to się będę martwił

Piciu713

@ImeNs Jeśli iskra jest ok i nie masz jako-takich wypadań zapłonów, to zostaje ci problem z mieszanką paliwowo-powietrzną.

W miarę możliwości sprawdziłbym:

  • Masę powietrza na obrotach jałowych

  • Wartości sond lambda, bo chyba masz dwie po jednej na jeden bank cylindrów

  • Odmę olejową

ImeNs

@Piciu713 muszę go kiedyś w wolnym czasie podpiąć do kompa i zobaczyć co mi wypluje. Ale co śmieszne, dzisiaj trasę +-300km zrobil tak jakby większa mocą i bez zamulania. Nie mam pojęcia co mu się odwidziało

Piciu713

@ImeNs Miałem podobnie i częściową winę ponosiła stara membrana separatora oleju. Raz jechał lepiej, raz gorzej. W moim przypadku musiałem wymienić całą pokrywę zaworów. W silnikach M52 odma jest osobno. Zobacz czy nie ubywa ci więcej oleju niż zazwyczaj.

ImeNs

@Piciu713 ja dopiero ten samochód kupiłem w grudniu. Wiec tak naprawdę dopiero się poznajemy. Zrobiłem nim dopiero gdzieś ponad tysiaka. Póki co nie zauważyłem żeby mi oleju brał, albo przynajmniej nie na tyle żebym to zauważył

ImeNs

@Piciu713 a jak wymienić odme to już oglądałem na yt. Wiec jak zrobi się cieplej to zajrzę do niej

Piciu713

@ImeNs Jeśli chcesz się nim zajmować sam, to @sorek dobrze ci zaproponował, żebyś kupił kabel i dorwał INPA. W programach na telefon (B-tool, Torque itp.) nie widać wszystkich parametrów i nie zrobisz wielu rzeczy.

ImeNs

@Piciu713 lubie sobie w miarę swoich możliwości grzebać przy swoich zlomkach. Za cholerę nie znam się na mechanice ale szukanie rozwiązania problemu i próby naprawy dają mi fun. Co do inpa mam jedynie taki problem ze potrzebuje łapka na windowsie. Ale pomyśle, może uda się coś ogarnąć. Dzięki wielkie za wszelkie sugestie. Każda taka pomoc jest bardzo przydatna

sorek

@ImeNs kup sobie tani laptok np. Lenovo Thinkpad starszy typu X230 i to jest ideolo do takich rzeczy Większośc tych toolów działa na Windows 10 nawet więc problemu ni ema.

Zaloguj się aby komentować