@kuraku nie ma czegoś takiego jak "za mało na diesla", przynajmniej z mojego doświadczenia. Jedynym problemem jest filtr cząsteczek stałych bo to na krótkich dystansach i niskim obciążeniu pracować nie lubi, trzeba to jednak czasem przedmuchać, ale też 18km to nie jest taki krótki dystans. Ponad połowa znajomych jeździ dieslami po mieście, serwisowałem z połowę tych samochodów i z motorami nic się z tego tytułu nie działo, jak już to właśnie DPF, i standard w dieslu, EGR i sadza w dolocie - ale to trzeba po prostu co, powiedzmy, 50-60kkm wyczyścić, wszystko zależy.
Ale sama konstrukcja nie wyklucza niskich przebiegów - siostra starym Focusem 1.8TDDI robiła przez 2-3 lata przebiegi rzędu 500m w jedną stronę XD. Fakt, że to toporna konstrukcja ale wszystko było OK, a benzyna i tak by się nie rozgrzała także jak dla mnie wszystko jedno. Jedyny minus tak jak dojeżdżasz to że pewnie z kilometr dłużej mu zajmie żeby leciało rzeczywiście ciepłe powietrze z nawiewów.
Długo by pisać, ale jeśli raz na tydzień-dwa przegonisz trochę auto to nie powinno być problemu. Inna kwestia że to Opel więc osprzęt może paść sam z siebie ( ͡° ͜ʖ ͡°) , ale nie martwiłbym się na zapas, nie wykluczałbym auta jak ci odpowiada.