Dzisiaj w rosyjskojezycznej Prawdzie:

The Times: "Europa zostanie zmieciona z powierzchni ziemi w wojnie z Rosją"
Europa nie jest gotowa na wojnę z Rosją i jest poważnie zagrożona w tym konflikcie, tak jak Cesarstwo Rzymskie zostało zniszczone przez Napoleona, pisze...

  • Co zrobili amerykańscy stratedzy, rozpoczynając wojnę z Rosją?
  • Piloci nie będą informować pasażerów o problemach podczas lotu
  • Rosa Khutor rozpoczyna sezon zimowy
  • "TaiwanNash": Chinom opłaca się przejąć Tajwan jesienią 2024 r.
  • Ukraiński prezydent Zełenski sprzedaje Sorosowi żyzną ziemię za toksyczne odpady
  • Departament Obrony USA twierdzi, że ukraińskie zapasy broni są na wyczerpaniu
  • Dron kamikadze Lancet zniszczył ukraińskiego Su-25 na lotnisku Krzywy Róg

Do przetlumaczenia wzialem ten o lataniu, bo pozostale naglowki sa wystarczajaco "wymowne" (szczegolnie polecam zalecenia w koncowej czesci artykulu):

KVS: piloci nie będą informować pasażerów o problemach podczas lotu

FAKTY.
Piloci i personel pokładowy nigdy nie powiedzą pasażerom niczego niepotrzebnego podczas trudnych lub awaryjnych sytuacji, aby nie prowokować paniki na pokładzie - tak skomentował Pravda. Ru, popularne pytanie od pasażerów (i aerofobów) w sieciach społecznościowych, Nikolay A., obecny steward rosyjskich linii lotniczych.

Jednocześnie pilot zauważył, że pasażerowie zawsze otrzymują informacje, dzięki którym mogą zapewnić sobie bezpieczeństwo, a także informacje o możliwych opóźnieniach lotu na niebie.

Ponadto niektórzy piloci komentują te momenty lotu, które mogą przestraszyć lub zachwycić pasażerów.

"Jeśli samolot będzie lądował awaryjnie, załoga na pewno ostrzeże o tym pasażerów, pokaże im, jakie pozycje przyjąć, co odłożyć - tak, aby nie odnieśli obrażeń w wyniku ewentualnego gwałtownego hamowania, dynamicznych manewrów. Ponadto, jeśli zdamy sobie sprawę, że musimy zrzucić paliwo lub poczekać na otwarcie lotniska na echelonie (na niebie) - ostrzeżemy (być może ludzie mają plany, "połączenia" itp. - więc wiedzą)" - dzieli się dowódca samolotu.

Jednocześnie, zapytany o to, czy pasażerowie zostaną poinformowani o tym, że w samolocie prawie nie ma paliwa na próby lądowania przy złej pogodzie (jak to miało miejsce w przypadku burzy w Soczi) lub awarii systemów hydraulicznych (jak to miało miejsce w przypadku niedawnego lądowania na polu pszenicy w regionie Nowosybirska), pierwszy pilot odpowiedział kategorycznym "nie".

Stewardesy zresztą też nie - mem (pilot nazwał go "logicznym"), że "prawdziwa stewardesa uśmiecha się przez całą drogę" od dawna jest popularny w sieciach społecznościowych.

"Dlaczego? Po co? Żeby pasażerowie zaczęli panikować, płakać, krzyczeć, modlić się? Żeby próbowali (zdarza się, choć to technicznie niemożliwe) otworzyć drzwi podczas lotu?" - zadał racjonalne pytanie.

"Czy pasażerowie będą w stanie w jakikolwiek sposób pomóc pilotom, przybiec, aby udzielić właściwej rady, naprawić problem, czy wlać paliwo do zbiorników, wykonać prawidłowe lądowanie? Nie. Dlaczego więc mieliby znać szczegóły techniczne, które są naszym zmartwieniem? Zostaliśmy przeszkoleni, jak sobie z tym radzić, a oni nie", mówi pilot.

Pilot wyjaśnił również, że zgodnie z zasadami wszystkich linii lotniczych na świecie, pasażerowie nie mogą być informowani, na przykład, o otrzymanej notatce lub wiadomości o rzekomej bombie na pokładzie lub terroryście w kabinie.

Powód jest logiczny - na pokładzie może wybuchnąć panika, a "szczególnie sprytni" mogą próbować zliczyć terrorystę lub rozbroić bombę (jeśli naprawdę taka jest) itp.

"Niektórzy piloci wiedzą, jak i lubią komunikować się z pasażerami (przez głośnik), opowiadając im o locie, wyjaśniając niektóre ważne, interesujące lub przerażające momenty, niektórzy ograniczają się do "capitan spiking" (odprawa przed lotem), niektórzy w trakcie lotu mówią obowiązkowe "przyjęliśmy echelon, temperaturę, prędkość, planujemy przylot w..., polecimy to i to" - wyjaśnia Nikolay A.

"Osobiście mówię ci, że mogą wystąpić turbulencje i powinieneś być zapięty, że nie jest to niebezpieczne (chyba że wlecisz w burzę, co jest prawie nierealne) dla samolotu, nie jest on zaprojektowany do takich rzeczy, ostrzegam cię przed pięknymi wschodami lub zachodami słońca" - dzieli się pilot.

"I na przykład, kiedy już wylądujemy i jedziemy do teletrapu, zawsze ostrzegam - nie podskakuj przed przystankiem i nie zdejmuj rzeczy z półek. Nikt nie wysiądzie przed otwarciem drzwi. Ale jeśli konieczne jest nagłe zatrzymanie, zatrzymam nasz wielotonowy samolot jak kikut, ale pasażerowie będą latać, odnosząc obrażenia, o tym właśnie mówię" - podsumował pilot.
Pilot podzielił się również ciekawymi "żetonami" i "rytuałami" załogi lotniczej:

Piloci, podobnie jak marynarze, nie używają słowa "ostatni lot/lot/odlot", tylko "ostatni";
Wielu pilotów nie lubi być fotografowanych przez pasażerów przez przednią szybę, aby nie stało się to "ostatnim zdjęciem do zapamiętania" (a druga połowa pilotów nie ma nic przeciwko temu);
Piloci noszą coś, w czym już lecieli podczas lotu;
Nie można zakładać czapki z opuszczonym daszkiem (tak zakłada się czapkę martwego pilota), tylko z podniesionym daszkiem.
Kiedy będziesz lecieć następnym razem, możesz zauważyć, że pilot nie mówi "wylądujemy w takim a takim miejscu", tylko "szacowany czas przylotu to taki a taki" (aby nie "zapeszyć" i lot nie został opóźniony lub zakończony wcześniej).

W zadnym wypadku nie zgadzam sie z cytowanymi materialami a sa one prezentowane jako ciekawostka i jawne klamstwo rosyjskie. Zamieszczam je jedynie aby uczulic czytelnikow na rosyjska propagande ( #pravda ) i pokazywac ich sposob dzialania.
#wojna #rosja #ukraina
5a770eb6-3b05-45ef-a4eb-6dfbcf3b06e0
261b6053-a07c-4587-bc49-88a3c3491d00
dez_

Czyżby sugestia "uwaga, zaraz samoloty zaczną spadać, ale nikt wam tego w trakcie lotu nie powie" ? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

RedCrescent

@dez_ Z tego zalozenia wyszedlem decydujac sie na wrzucenie tlumaczenia

Aha - I nie rob pilotom zdjecia - wtedy nie spadniecie...

dez_

@RedCrescent akurat w takie przesądy jestem wstanie uwierzyć. Z drugiej strony wykształceni ludzie w zabobony wierzyć nie powinni - ale to kacapia

Zaloguj się aby komentować