Jakimi autobusami dysponowała zajezdnia MZK w Warszawie, w latach 50 i 60?
Na przykład francuskie autobusy Chausson.
Autobusy Chausson pierwszy raz wyjechały na Warszawskie ulice w 1947 roku i znaczna ich ilość jeździła aż do lat 60.
Zdjęcie, które widzicie, pochodzi z lat 60. Na nim możecie zobaczyć autobus CHAUSSON APH1.521 APU.
Był to jeden z pierwszych Chausson'ów bez tzw. "świńskiego nosa", pokazany na Paris Motor Show w październiku 1951.
Produkcja seryjna rozpoczęła się w marcu 1952 roku, pod oznaczeniem ogólnym AP52 (L'AP52), a w 1953 roku zmieniono oznaczenia na AP521 (L'AP521).
Autobusy te występowały w wersjach:
-CHAUSSON APU521 w wersji APH1.521 - wersja rozwojowa modelu AP52 (L'AP52).
-Od 1949 roku wszystkie modele AP (L'AP) były produkowane w dwóch wersjach AP, jako autokar turystyczny lub dalekobieżny.
-APU - wersja miejska. Podstawowe oznaczenia to AP-521 i APU-521.
Pora na opis techniczny.
W zależności od zastosowania, w pojazdach były montowane następujące jednostki:
-AHH521,
-APH1.521,
-APH2.521,
-ASH521 (w dwu wersjach silnika SOMUA)
-AH521.
Rozwijając oznaczenia silników:
Jednostki Diesla:
-AHH521 - jednostka Hispano-Suiza DWXLD (licencja Hercules) 6-cyl. o mocy 92 kW / 125 KM przy 2400 obr/min.
-APH1.521 - 4-cylindrowy pionowo-podłużny silnik Panhard 4HL o mocy 80 KM.
-APH2.521 - taki jak silnik Panharda, lecz o mocy 100 KM.
-ASH521 - silniki 6-cylindrowy SOMUA D 610H, o mocy 130 KM lub SOMUA D 615H o mocy 150 KM.
I jedna jednostka benzynowa:
-AH521 - 6-cylindrowy silnik benzynowy HOTCHKISS o mocy 105 KM
![db0b90eb-844b-4117-9d08-acb3f61e6dac](https://cdn.hejto.pl/uploads/posts/images/1200x900/84532e871a8872ef9a1d3694dccfeffe.jpg)